Elektromobil Gumpert má dojazd 1 200 km, pričom ho poháňa alkohol

0

Extra-rýchly elektromobil Gumpert Nathalie je počin nemeckého konštruktéra Rolanda Gumperta a čínskeho startupu Aiways. Je výnimočný najmä svojim elektrickým pohonom, pričom na jedno rýchle natankovanie, dokáže prejsť až 1 200 km.

Za elektrickým coupé stojí Nemec Roland Gumpert, ktorý bol šéfom vývoja divízie Audi Sport. Okrem iného má na svedomí aj úspechy rally model Audi Quattro. Počas svojej kariéry v Audi nadviazal kontakty s čínskymi partnermi, pričom s jedným z nich, spoločnosťou Aiways, založil spoločný projekt Gumpert Aiways.

Jeho cieľom bol vývoj vozidla, ktoré bude môcť jazdiť po bežných cestách a zároveň splní podmienky pre jazdenie pretekov pod hlavičkou FIA. A tým je elektromobil Gumpert Nathalie, ktorý poháňajú palivové články na metanol.

Zrýchlenie hyperšportu

Gumpert uvádza, že model Nathalie disponuje výkonom 300 až 600 kW, čo zrejme znamená, že na výber bude z viacerých výkonových verzií. Z 0 na 60 MPH (97 km/h) má vozidlo zrýchliť za menej ako 2,5 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť viac ako 306 km/h.

To sú veľmi zaujímavé parametre, avšak ešte zaujímavejší je pohonný systém, ktorý ich má na „svedomí“. Pod „kapotou“ totiž nájdeme palivový článok s permanentným výkonom 5 kW. Ten pritom vyrába elektrickú energiu z jednoduchého a lacného alkoholu, ktorým je metanol.

V meste, pri nízkych rýchlostiach alebo keď vozidlo stojí, palivový článok nabíja batériu. Vďaka tomu má vozidlo dostatok energie aj pre jazdu vo vysokej rýchlosti. Gumpert Nathalie môže byť nakonfigurovaný s rôznymi batériami, podľa potreby.

Nie je to bezemisný pohon

Výrobca udáva, že na natankovanie plnej nádrže, ktoré trvá 3 minúty, prejde vozidlo pri rýchlosti 80 km/h okolo 850 km a v eko-režime dokonca až 1 200 km. Prevádzka vozidla však nie bezemisná ani z hľadiska lokálnych emisií. Pri reakcii metanolu a vody totiž vzniká aj CO2.

Gumpert uvádza, že pohon vozidla produkuje „len“ vodu, CO2 a zanedbateľné percento oxidov dusíka. Konkrétne hodnoty emisií CO2 sa nám nepodarilo vypátrať na oficiálnej stránke výrobcu. Autocar uvádza, že podľa inžinierov vyprodukuje celkovo okolo 30 g CO2 na km, ak sa metanol vyrába s použitím fosilných palív.

Gumpert tvrdí, že metanol sa dá syntetizovať šetrným spôsobom z hľadiska životnému prostredia, pričom inštalácia tankovacej stanice nie je ničím náročným. Do sériovej výroby by sa mal elektromobil dostať budúci rok. Vyrobených má byť 500 kusov.

Bude súperom Tesly v šampionáte EPCS

Zaujímavosťou je, že výrobca ohlásil, že Gumpert Nathalie bude jazdiť preteky elektrických áut EPCS, ktoré sú známe aj ako Electric GT. To zrejme znamená, že sa v budúcnosti stane súperom závodného špeciálu Tesla Model S P100DL EPCS V2.3. Jeho „pilotkou“ bude Češka Gabriela Jílková.

Zdroj: Roland Gumpert, titulná fotografia: Motor1

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily by sa mohli vďaka novej technológii batérie tankovať
Turbínový predlžovač dojazdu pre elektromobily je pripravený na výrobu
Technológia nanoFlowcell, ktorá by mohla spôsobiť revolúciu v elektromobilite, je pripravená pre trh

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár