Estónska spoločnosť Skeleton Technologies, ktorá sa považuje za „globálneho lídra v oblasti ultrakondenzátorových úložísk energie, oznámila, že uzatvorila partnerstvo s Technologickým inštitútom v Karlsruhe. Jeho cieľom je dokončiť vývoj extrémne rýchlo nabíjateľnej grafénovej batérie „SuperBattery“ a uvedenie technológie na trh.
Skeleton Technologies hovorí, že ich batéria „SuperBattery“ rieši 3 hlavné problémy, ktoré podľa nej trápia elektromobily. A to pomalé nabíjanie, degradáciu kapacity a úzkosť z dojazdu. Kľúčovým má byť pritom patentovaný uhlíkový „Curved Graphene“ materiál.
Ten umožňuje použitie vysoko výkonných ultrakondenzátorov s dlhou životnosťou v rámci grafénových batérií. Takéto batérie pritom majú mať životnosť státisíce nabíjacích cyklov. Estónci vo svojej tlačovej správe tiež spomínajú, že ultrakondenzátory sa čoraz viac objavujú ako ideálna doplnková technológia k li-ion batériám, o čom má svedčiť aj akvizícia spoločnosti Maxwell spoločnosťou Tesla.
Technológia má podporu EÚ
Vývoj technológie Curved Graphene je podporovaný aj akcelerátorom EIT InnoEnergy, za ktorým stojí orgán EÚ. Generálny riaditeľ Skeleton Technologies, Taavi Madiberk, dodáva, že uzavretie dohody s Technologickým inštitútom v Karlsruhe je ďalším krokom na dokončenie vývoja ich batérie a jej uvedenie na trh. A pokračuje: „Batéria SuperBattery je game-changerom pre automobilový priemysel. Spolu s li-ion batériami majú všetko: vysokú energetickú a výkonovú hustotu, dlhú životnosť a 15-sekundovú dobu nabíjania.“
Predbežná dohoda
Skeleton Technologies sa na záver svoje tlačovej správy snaží podporiť dôveryhodnosť zázračných vlastností svojej technológie vyhlásením, že si už stihla získať pozornosť v rámci automobilového a dopravného priemyslu. Dôkazom toho má byť predbežná obchodná dohoda v hodnote 1 miliardy € s popredným OEM výrobcom z oblasti automotive, pričom jej cieľom je priniesť technológiu na trh.
Na prvé počutie to znie skvele, nejde však o prvú sľubovanú zázračnú batériu. Na trhu pritom zatiaľ nie je žiadna z nich. Budeme však veriť, že trpezlivosť ruže prináša.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche testuje prototyp ultra-rýchlo nabíjateľného elektromobilu
Japonci sa chystajú vyrábať batérie, ktoré majú byť lacnejšie až o 90 %
Toyota a Kjótska univerzita testujú „F-Ion“ batérie pre dojazd 1 000 km
7 komentárov
Ani mobil taky nieje a oni už na aute robia
Rozhodne im treba držať palce. Nič viac sa v tejto veci robiť nedá. Až predvedú nejaký prototyp na odskúšanie – prosím, môžeme sa o veci baviť ďalej.
Ale dovtedy – ja ti neviem…
By som bol zvedavy akym zdrojom a pripojenim hrubych kablov lepsie povedane lan chcu dostat do auta napriklad 50 kwh za 15 sekund . To asi nabyjacia stanica bude len v elektrani.haha.
7
dalsi nezmysel zo serie sci-fi… takze ak dobre pocitam, pri velkosti uz onedlho beznej kapacity baterie 100kWh by bola potrebna na nabitie za 15 sekund nabijacka s vykonom 24.000kW 🙂 no, vzhladom na to, ze napriklad ionity zvladne tusim 350kW a superchargery 250kW, tak to nie je ani len sci-fi, ale picovina ako voda v kosi…
Bla bla 15 sekund to určite keď bude na superchari jeden blok atómovej elektrárne tak ok ale aký kábel použijú bože to su kecy fyzika nepusti Estónsko zhrabne milijardu a potom ohlasia bankrot stari trik ako sa dostať k prachom
Som myslel, že tlačová chyba. Už 15 minút je super. Treba si ale uvedomiť, že za niekoľko rokov sa kľudne môže objaviť technológia ktorá to umožní, Po celom svete sa teraz začnú liať miliardy do vývoja o ktorom sa tu píše. Psychologcký dojazd 1000 km bude do pár rokov realitou.