Grafénová batéria od Nanotech Energy sa má nabíjať až 18-krát rýchlejšie

4

Kalifornská spoločnosť Nanotech Energy, do ktorej investori nedávno napumpovali 27,5 mil. $ a ktorá má zdá sa podporu aj zo strany koncernu Daimler, prichádza s odvážnymi tvrdeniami ohľadom svojej grafénovej batérie. Tá má totiž okrem iného ponúknuť extrémne rýchle nabíjanie a prísť v priebehu nasledujúcich 12 mesiacov.

Tak a máme tu ďalšiu spoločnosť, ktorá sľubuje zázračné batérie. O zázračné vlastnosti sa má postarať najmä grafén, ktorý je považovaný za materiál budúcnosti. Grafén je milión-krát tenší ako ľudský vlas, ako aj 200-násobne pevnejší a 6-krát ľahší ako oceľ. Je tiež vysoko vodivý, pričom prenáša elektróny rýchlosťou 1 milión m/s.

Nanotech Energy uvádza, že tento materiál použili na zlepšenie elektrochemických vlastností anódy a katódy lítium-iónovej batérie. A dodáva, že ponúka vynikajúcu výkonovú hustotu, mimoriadne vysokú energetickú hustotu, dlhú životnosť a extrémne rýchle nabíjanie, pričom má byť nehorľavá a eco-friendly.

Kalifornská spoločnosť však bola aspoň trošku konkrétnejšia len v prípade životnosti, keď uviedla pomerne široký rozsah 800 až 2 000 nabíjacích cyklov a rýchlosti nabíjania – batéria s veľmi nízkym vnútorným odporom sa má nabiť „18-krát rýchlejšie ako čokoľvek, čo je momentálne na trhu.“

Vraj do roka

Šéf Nanotech Energy, Jack Kavanaugh, hovorí, že majú jedinečný produkt, ktorý zmení priemysel. Grafénová batéria má byť pritom uvedená na trh v priebehu 12 mesiacov.

Sme naozaj zvedaví, či sa už konečne dočkáme batérie, ktorá sľubuje veľké zlepšenie v porovnaní s dnes používanými batériami. Zdá sa pritom, že ľudia sú už po mnohých vyhláseniach tohto typu vo všeobecnosti skeptickí. A skeptikom je aj Steve Hanley z portálu Cleantechnica, ktorému sa okrem iného nepozdáva, že v prípade batérie od Nanotech Energy nie sú dostupné žiadne detailnejšie informácie.

Akousi nádejou, okrem toho, že kalifornská spoločnosť nedávno dokázala presvedčiť investorov, aby do nej „naliali“ nemalo peňazí (27,5 mil. $), by mohli byť vyjadrenie Dr. Andreasa Hintennacha, šéfa výskumu batérií spoločnosti Daimler. Ten totiž na adresu batérií od Nanotech Energy povedal: „Teraz tu máme poprvýkrát dostupnú batériu s mimoriadne bezpečnou chémiou, ktorá poskytuje vysoký výkon, čo nás veľmi teší.“

Zdroj: Cleantechnica

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Svolt predstavil batérie so životnosťou 1,2 mil. km. Na trh prídu budúci rok
Nová revolučná „Tesla batéria“ má byť výsledkom spolupráce s Číňanmi
Batéria na princípe naťahovacieho autíčka má mať veľký potenciál

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Tak začínam počítať na prstoch tých 12 mesiacov 😉 A modlím sa, aby sa im to fakt podarilo, lebo by to navždy umlčalo všetky elektro-neprajné hlasy vodičov, ktorí najazdia 50km týždenne, lebo vraj „EV sú na hovno, lebo sa musia dlho nabíjať a majú malý dojazd.“

    • Lubo, buď kľudný. Ono sa to zlomí. A nebude to dlho trvať, tomu ver.
      Je koronakríza, celkové predaje áut poklesli, ale predaje elektromobilov stúpli. Napriek tomu, že EV sú drahé a ceny benzínu a nafty prudko klesli.
      Je to „nalomené“ a je to len otázka krátkeho času, kedy sa to zlomí úplne.
      Bude to ako lavína. Keď sa raz tá pohne, už ju nezastaví nikto. Vieš?

      • Ani topenie ľadovcov nikto nezastaví…Ale týmto e-technológiam fandím, hoci si ich nemôžem dovoliť. Verím však, že aj pre mňa sa raz nájde auto, ktorým budem môcť prispieť k lepšiemu ovzdušiu vo svete. A možnože stihnem aj nejaké šrotovné, alebo iné dotácie. A hlavne, že nebudú trvať 6 minút, ale neobmedzene, tak ako v Nemecku.

Pridajte komentár