Inovačné centrum spoločnosti Goodyear v luxemburskom Colmar-Bergu dostalo vo februári najmodernejší jazdný simulátor DiM250 DYNAMIC, rovnaký ako je už v prevádzke v svetovej centrále americkej značky v Akrone. Spolu s používanými simulátormi COMPACT triedy VI zlepší nové zariadenie možnosti vývoja pneumatík vo virtuálnej realite.
Simulátory pre dokonalý vývoj pneumatík
Jazdné simulátory umožňujú vyvíjať, skúšať a preveriť návrhy nových pneumatík na samom počiatku vývojového cyklu a vybrať z nich tie najlepšie, ktoré postúpia do fázy prototypu. Moderný postup zodpovedá súčasnému rýchlemu vývoju automobilového priemyslu, vďaka ktorému tak môže Goodyear na vyžiadanie rýchlo dodať vhodné pneumatiky.
Nový dezén − Goodyear EfficientGrip Performance 2 SUV
Za pomoci virtuálnej reality bola vyvinutá aj zatiaľ posledná novinka značky − letné pneumatiky Goodyear EfficientGrip Performance 2 SUV pre veľmi obľúbené športovo-úžitkové modely SUV. Moderné postupy obohatili okrem iného o technológiu Mileage plus, ktorá zvýšila potenciál prejdených kilometrov o 25 %. Ich upravená zmes, behúň s ďalšími záberovými hranami a mohutnejšie rebrá zaručujú kratšiu brzdnú dráhu na suchej aj mokrej vozovke. Vďaka mnohým verziám s vysokým záťažovým indexom by mali byť EfficientGrip 2 SUV ideálnymi pneumatikami nielen pre SUV, ale aj pre vozidlá s elektrickým pohonom.
Goodyear EfficientGrip Performance 2 SUV nadväzujú na vlani uvedené EfficientGrip Performance 2, ktoré sú považované za jedny z najvýkonnejších vysoko výkonných pneumatík a ponúkajú šoférom vozidiel s rozmerom kolies 15 až 18 palcov odhadom o 50 % vyšší kilometrový prebeh, než ich predchádzajúce generácie. Nezávislé testy pneumatík EfficientGrip Performance 2 tiež potvrdili ich najkratšiu brzdnú dráhu na suchom aj mokrom povrchu v porovnaní so štyrmi testovanými konkurentmi. Z technického pokroku pri vývoji pneu môžu ťažiť aj slovenskí šoféri − najbežnejšie rozmery týchto pneumatík (Goodyear 205/55 R16, 195/65 R15, 225/45 R17 a 225/ 40 R18) sú v predaji u autorizovaných dílerov značky, napríklad na e-shope predajcu Pneuboss.sk, kde nájdete letné pneu Goodyear skladom.
Virtuálny Nordschleife − testovanie pneu na slávnom okruhu
Na simulátoroch DiM250 DYNAMIC dokážu inžinieri spoločnosti Goodyear pneumatiky testovať aj v podmienkach zodpovedajúcich najnáročnejším pretekárskym okruhom, ako sú nemecký Nürburgring, americká Virginia International Raceway alebo španielská Idiada. To potvrdzuje, že značka pneumatík Goodyear to so svojím návratom do svetového motoristického športu, kde má za sebou dlhoročnú mimoriadne úspešnú históriu, myslí vážne. Hneď pri svojom minuloročnom comebacku zaznamenala víťazstvo v seriáli pretekov Nürburgring NLS Endurance Series, ktorý sa ide výhradne na slávnom nürburgriskom Nordschleife, 25 kilometrov dlhom okruhu v pohorí Eifel.
Práve Nordschleife používajú výrobcovia automobilov a pneumatík často na testovanie svojich najnovších produktov pri maximalnom zaťažení. Aj Goodyear má na okruhu vlastné vývojové centrum. Na obrovskom okruhu so 170 zákrutami prebiehali aj záverečné skúšky najnovších veľmi výkonných pneumatík Goodyear Eagle F1 SuperSport RS UUHP, ktoré sú homologované pre vozidlá typu Porsche 911 GT2 RS a GT3 RS. Po novom môžu byť vďaka novému zariadeniu ešte pred skutočnými testami na okruhu preverované v prakticky identických podmienkach aj na simulátore v Colmar-Bergu.
Viac o pneumatikách Goodyear nájdete na oficiálnom webe https://www.goodyear.eu/sk_sk/consumer.html
Zdroj: PR článok
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vo vývoji je ďalšia pneumatika, ktorá dokáže vyrábať elektrinu
Dočkáme sa pneumatík, ktoré vyrábajú elektrinu a karosérie, ktorá ju vie uskladniť?
5 komentárov
Ja len uštipačne: Tá ….. Virtuálna Nordschleife – …..
Mohol by si, Peťko, trochu objasniť tvoje myšlienky? Čo je uštipačné na: „Virtuálna Nordschleife“??
Moc ti nerozumiem. Buď taký láskavý…
Ďakujem!
Takto: Nie „Virtuálny Nordschleife“, ale ako píšem tá „Virtuálna Nordschleife“! V gramatike je tá moja „uštipačnosť“!
P.S. Zožal som potlesk publika na otvorenej scéne, keď som sa na Nürburgringu jedného krásneho nedeľného popoludnia objavil s novučičkým Passatom kombi.
Vstupné na trať bolo vtedy 10 DM !!! … To boli časy !!! …..
Som rád, že nám Goodyear takýmto spôsobom umožňuje náhľad do svojej „kuchyne“. Je to fakt zaujímavé…
Akurát by som bol rozhodne opatrnejší s vyjadreniami typu:
„ktorá zvýšila potenciál prejdených kilometrov o 25 %“, prípadne:
„odhadom o 50 % vyšší kilometrový prebeh, než ich predchádzajúce generácie.“
Ako marketing je to možno dobré, ale každý rozumne uvažujúci technik iba pokrúti hlavou…