Slovensko chce vlastnú batériovú Gigafactory. Vyrásť má na východe

2

Zdá sa, že Slovensko chce naozaj prispieť ku konkurencieschopnosti Európy v oblasti batérií pre elektromobily a energetické úložiská. Svedčí o tom aj projekt, v rámci ktorého má vyrasť v Košickom samosprávnom kraji „Gigafactory“ – továreň na výrobu batérií v objeme gigawatthodín ročne.

Za týmto projektom stojí slovenský „inovačný akcelerátor“ InoBat, ktorý podpísal spoločne so vzdelávacími a vedeckými inštitúciami memorandum o porozumení. Projekt, ktorého cieľom je poskytovanie nových energetických riešení pre európsky a neskôr ázijský trh, inštitucionálne zastreší Košický samosprávny kraj.

Prvým krokom na ceste k ambicióznym plánom je podpis memoranda o porozumení medzi spoločnosťou InoBat, Technickou univerzitou v Košiciach, Univerzitou Pavla Jozefa Šafárika v Košiciach a Slovenskou akadémiou vied.

Medzinárodný výskumný tím

Ako už napovedajú zapojené inštitúcie, nepôjde len o samotnú výrobu batérií, ale aj výskum nových technológií. V rámci prvej fázy projektu „košickej Gigafactory“ sa sústredí pozornosť na rozvoj výskumno-vedeckého centra pre batérie využiteľné v elektromobilite.

Na výskume má pracovať medzinárodný tím, ktorý by malo tvoriť 20 vedcov zo Slovenska a USA. Zapojenie amerických vedcov by mohlo naznačovať, že tento projekt má súvis so 100-miliónovým projektom, ktorý bol predstavený v júni tohto roka. Za ním pritom stojí už spomínaný InoBat a americká spoločnosť WildCat Discovery Technologies.

4-ročná časová os

Realizácia projektu je naplánovaná približne na obdobie štyroch rokov. Výskumná fáza má vyústiť do demonštračnej výrobnej linky a následne má vzniknúť závod na výrobu batérií, ktorý vyrastie na území Košického samosprávneho kraja.

To však nie je všetko. V plánoch projektu figuruje aj rozvoj nabíjacej infraštruktúry a dodávanie elektrickej energie pre používateľov elektromobilov a plug-in hybridov či spolupráca v oblasti skladovania energie a využitia alternatívnych palív.

Zdroj: VÚC Košice

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Ekologickosť“ výroby batérií elektromobilov významne stúpla a bude stúpať
Oplatí sa Slovákom elektromobil? Analýza Ministerstva životného prostredia
Tesla zavádza slovenský konfigurátor. Známe sú ceny Modelu 3

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Držím palce, ale nie je to trocha na dlhé lakte? 4 roky výskum, potom stavba, počítajme min 4 roky (z toho tri budú riešiť petície a povolenia), kde bude svet o 8 rokov? Ale ako hovorím, držím palce.

Pridajte komentár