Čínsky koncern Geely, pod ktorý patrí napríklad aj Volvo, predstavil cenovo najdostupnejší model svojej značky Geometry, ktorá sa zameriava len na elektromobily. Elektrické SUV Geometry EX3 má pritom naozaj zaujímavú cenu aj parametre. A časom sa chystá aj na export mimo čínsky trh.
„Čína“ opäť prichádza s elektromobilom, ktorý má minimálne na prvý pohľad vynikajúci pomer ceny a „výkonu“ (vlastností, parametrov, výbavy…). Ide pritom o väčšie vozidlo s lepšími parametrami ako v prípade modelu Dacia Spring, ktorý sa na európskom trhu predáva oveľa drahšie.
5-miestny elektromobil Geometry EX3 disponuje rozmermi 4 005 x 1 760 x 1 575 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 480 mm. Pre porovnanie, 4-miestna Dacia Spring, ktorá vychádza z lacného spaľovacieho modelu Renault Kwid pred rokmi navrhnutého pre indický trh, má rozmery 3 730 x 1 620 x 1 490 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvor 2 420 mm. A značný rozdiel je aj v rámci objemu batožinového priestoru – 500/1 050 l vs. 290/600 l.
Novinka od značky Geometry ponúka výkon 70 kW, krútiaci moment 180 Nm, batériu s kapacitou 37,2 kWh, dojazd 322 km NEDC či DC nabíjanie z 0 na 80 % za 30 min. Dacia Spring si musí vystačiť s výkonom 33 kW, krútiacim momentom 125 Nm, batériou s kapacitou 26,8 kWh, dojazdom 230 km (ale na základe prísnejšieho a presnejšieho cyklu WLTP / podľa NEDC by to malo byť okolo 270 km, nakoľko čínska dvojička Renault City K-ZE má dojazd 271 km NEDC), príplatkovým DC nabíjaním z 0 na 80 % za „menej ako 60 min“.
- Zdroj: Geely
- Zdroj: Geely
Výbava
Koncern Geely vo svojej tlačovej správe tiež informuje, že v rámci bezpečnostnej výbavy v elektrickom SUV Geometry EX3 nájdeme napríklad 2 airbagy, cúvacie senzory a kamery, systém monitorovania tlaku v pneumatikách, ABS + EBD či „protikolízne tyče s pevnosťou v ťahu nad 590 MPA“.
Batéria vozidla má systém tepelného manažmentu, ktorý udržiava jej teplotu na optimálnych 20°C. V interiéri nájdeme 10,25″ digitálny kokpit vodiča, 8″ centrálny displej infotainmentu, systém zrkadlenia mobilných zariadení, digitálne rádio, hlasové ovládanie, navigáciu či Wi-Fi.
Cena
Geely taktiež uvádza, že ich novinka príde najskôr na čínsky trh, a to s odhadovanou cenou v predpredaji od 59 700 RMB, čo je cca 8 000 €. Neuvádza však, či ide o cenu pred alebo po domácich dotáciách. Každopádne, aj keby išlo o cenovku po dotáciách, bola by cena viac ako priaznivá, a to okolo 9 700 €. A potešiť môže aj vyhlásenie výrobcu, že vo vhodnom čase sa zameria aj na export. Nuž uvidíme, snáď aj do Európy.
Pre porovnanie, Dacia Spring vyrábaná takisto v Číne, stojí na našom trhu od 16 700 €. V Číne sa predáva pod menami Renault City K-ZE, Venucia e30 či pod značkou Dongfeng. Pri uvedení na trh Renault City K-ZE stál od 61 800 RMB (cca 8 300 €) po tamojších dotáciách, pričom ak Renault medzičasom nezvýšil dojazd modelu nad 299 km (NEDC), vozidlo už nemá nárok na čínske dotácie.
- Zdroj: Geely
- Zdroj: Geely
- Zdroj: Geely
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Priemerná cena elektromobilu klesla v Číne na polovicu, v Európe naopak značne stúpla
NIO ES8 prichádza na prvý európsky trh, kde bude lacnejšie ako v domovskej Číne
Čínske Geely chystá e-mobility ofenzívu vďaka novej platforme a „2-miliónovej“ batérii
Čínske automobilky sú podľa šéfa Tesly najkonkurencieschopnejšími na svete
21 komentárov
Dúfajme, že „denno-denne“ budú prichádzať takéto nové zaujímave ponuky a informácie, ktoré budú približovať BEV obyčajným ľuďom.
Takto to dlho nepotrvá, Čína najprv zaberie Tchajwan, ako Rusi Krym, „a potom si pôjdu po nás“ !!! …..
Hlavne po teba, takych ako ty v Rusku potrebuju na čistenie zemiakov 😀
takže zasa nič……
Omyl,tu už si to vykolíkovali američania….
Chvála Bohu
U6 spor9m do prasiatka, korunka po korunke a bude Geely elektromobil :))))
Čína je Čína ta sa činí. Západní pozbieranci celého sveta na nich nemajú.
Preco by chodili k nam? Kym nasytia cinsky trh, potom indicky a dalsie azijske kde im nebudu klast polena pod nohy tak my tu uz nebudeme.
Preto prídu k nám, lebo u nás predajú za 3-násobnú cenu.
Jej, stale o cene ale kolko dni to dokaze stat na parkovisku bez nabijania?
naco mi je auto, ktore ma stat na parkovisku ???
Dobrýýýý!
napr. chod v zima na lyzovacku a ci sa potyzdni statia vobec pohnes???
to sa ani s nafťákom nepohneš 🙂
Nemáš pravdu kolega! Aj je motor a batéria v dobrom technickom stave, nafta je tzv. zimná, tak aj starší typ motora musí do – 10°C aj po týždni státia dobre naštartovať. Starý vylietaný motor má pritom problém naštartovať aj v lete! …
Mám naftak a nikdy som nemal problem s naštartovaním..
jasne, elektromobil bude vacsinu casu stat na nabijacke a to uz fakt nieje parkovanie
Bodaj by niekedy prišli takéto elektroautá v takejto cenovej hladine na Slovensko,to by sa diali veci a nie tie ostatné dristy okolo toho!!
Dongfeng New Energy EX1
Edícia 2021 Quality Spirit
Predný pohon/jeden motor
Čistá elektrická výdrž 301 km, kapacita batérie 26,8 kWh
cena 45 700 RMB tj 6 120 euro (vrátane dotácií)
Pôvodne stálo okolo 5800€, išli cenou hore. Je však pravda, že dojazd pre rok 2021 sa zvýšil z cca 270km na 301km, avšak pri zachovaní veľkosti batérie.
Pozrel som aj k dílerom a naozaj je dostupné za uvedenú cenu. Samozrejme v Číne.
Počkám si, keď bude mať dojazd aspoň 700 km a bude to 4×4. Cena už nebude taká podstatná.