Čínsky automobilový koncern Geely, ktorý začína pôsobiť aj na Slovensku, nedávno zaujal malým cenovo dostupným elektromobilom Geely Panda Mini. Ten pritom využíva úspešný recept známeho čínskeho „e-bestselleru“, keď za zaujímavú cenu ponúka dostatočné „mestské“ vlastnosti. A to potvrdzujú aj novo odhalené špecifikácie.
Spoločnosť Wuling ukázala úspešný recept na malý cenovo dostupný mestský elektromobil. A to v podobe modelu Hong Guang MINI EV, ktorý sa stal miestnym elektrickým bestsellerom. „Mániu“, ktorú spôsobil, sa pritom snažia využiť aj ďalší čínski výrobcovia. A k ním sa pripája aj ambiciózna automobilka Geely, ktorá sa tiež angažuje v Európe, vrátane Slovenska.
Už skôr sme sa dozvedeli, že toto 3-dverové 4-miestne vozidlo, ktoré malo prísť na trh pôvodne pod značkou Geometry (patrí pod Geely), ponúkne rozmery 3 065 x 1 522 x 1 600 x 2 015 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) a výkon 30 kW (elektromotor poháňa prednú nápravu). A aktuálne prináša web CarNewsChina ďalšie špecifikácie tohto zaujímavého vozidla.
Geely Panda Mini váži 797 kg a dosahuje maximálnu rýchlosť 100 km/h, takže rozhodne nebude brzdou mestskej premávky. A postačí to aj na „okresky“. Spoznali sme tiež dojazd – 200 km (cyklus sa neuvádza), ktorý zabezpečí li-ion batéria s chémiou LFP (jej kapacita je stále neznáma).
Novinka od Geely podporuje DC nabíjanie, čo nie v prípade malých čínskych cenovo dostupných elektromobilov štandardom. A aj keď maximálny podporovaný výkon je len 22 kW, z 30 na 80 % kapacity je možné model Panda Mini nabiť za akceptovateľných 30 min. Z 0 na 100 % to potrvá 68 min. Palubná nabíjačka má na tento druh vozidla solídny výkon 7 kW a umožní nabitie batérie za 3 hod.
Vodič elektromobilu Geely Panda Mini bude mať na výber z 2 jazdných režimov (Normal a Sport), ako aj 3 rôznych úrovní rekuperácie. V interiéri nájdeme 2 pomerne veľké displeje. Digitálny prístrojový panel má uhlopriečku 9,2″ a centrálny dotykový displej infotainmentu 8″. K dispozícii sú tiež 2 USB porty.
Oficiálna cena modelu Geely Panda Mini stále nie je známa. Naďalej sa však hovorí o cenovom rozsahu 40 000 – 50 000 RMB, čo je po prepočte cca 5 400 až 6 800 €. Taktiež sa stále nevie, či bude výrobca tento model vyvážať aj mimo domácich hraníc.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Honda predstavila praktický mestský elektromobil s cenou cca 7 000 €
Čínsky elektrický bestseller od Wulingu stojí od 4 600 €. Ako to výrobca dosiahol?
Tata Motors uvádza na trh subkompaktný elektromobil za cca 10 000 €
4 komentáre
A zasa predný náhon? Divné.
Z tych nabijacich vykonov a casov je jasne ze bateria ma okolo 20kwh.
AC 0-100% za 3hx7kw= 21kwh
DC z 30-80% cize 50% za 30min pri 22kw=11kwh x 2= 20-22kwh
DC 0-100% za 68min pri 22kw = 20-22kwh
Nebolo by namiesto DC22kw lacnjesie a uzitocnejsie dat tam AC 3f/32a 22kw ako ma Renault? Zdrzovat na DC nabkach vykonom 22kw a ak nmea ohrev/chladenie este o dost mensim budu ostatnim liezt na nervicky. 🙂
Aj ja som počas čítania dospel ku kapacite batérie okolo 20 kWh! Máš čosi pravdy aj v ostatných úvahach …
Dizajnom je však toto autíčko pre Barbie a Kena, a prípadne iné menšiny ……
takze zasa nic neviete….