Čínsky koncern Geely, ktorý pôsobí aj v strednej Európe, uviedol na domáci trh subkompaktný elektro-hatchback Geely Geome Xingyuan, ktorý zaujme hlavne pomerom ceny a toho, čo ponúka. Konkurovať pritom môže aj modelu Dongfeng Box, ktorý sa predáva na našom trhu.
Čínske elektromobily môžu Európanov fascinovať aj pre ich nízke domáce ceny. A jedným z takých modelov je aj novinka od koncernu Geely, ktorý vstúpil do stredoeurópskeho regiónu v roku 2022, pričom podľa vtedajšej dohody by mal pôsobiť aj na Slovensku. Nemáme ale vedomosť o tom, že by sa tak stalo.
Zrejme však existuje aspoň teoretická šanca, že cenovo dostupný elektrický hatchback segmentu B Geely Geome Xingyuan, by sa mohol v budúcnosti objaviť aj v strednej Európe. A tak sa pozrime, čo tento model ponúka.
Známe špecifikácie
Ako informuje CarNewsChina, novinka od Geely má rozmery 4 135 x 1 805 x 1 570 mm, rázvor 2 650 mm a zadný batožinový priestor s objemom 375 l, resp. 1 320 l po sklopení zadného radu sedadiel, k čomu sa pridáva aj 75-l „frunk“. Ide tak o väčší subkompakt, ktorý by sa na našom trhu mohol postaviť napr.. ďalšiemu čínskemu elektro-hatchbacku Dongfeng Box.
Geely Geome Xingyuan disponuje vysoko integrovanou pohonnou jednotkou „11 v 1“ a ponúka elektromotory s výkonom 58 a 85 kW, maximálnu rýchlosť 125, resp. 135 km/h, LFP batérie od CATL s kapacitou 30,12 a 40,16 kWh a dojazd 310, resp. 410 km podľa „benevolentnejšieho“ čínskeho test cyklu CLTC.
Nový elektromobil od Geely využíva operačný systém od spoločnosti Meizu, ktorá je u nás známa najmä ako výrobca smartfónov. Infotainment vozidla pritom podporuje hry či hlasového asistenta na báze umelej inteligencie. Do predaja na domácom trhu by sa mal model Geome Xingyuan dostať tento mesiac, pričom sa očakáva cena od 80 000 RMB (cca 10 160 €). Prípadná dostupnosť na iných trhoch nám aktuálne nie je známa.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dongfeng Box má kompletný slovenský cenník, ktorý zrejme ovplyvnili nové clá
Američan otestoval čínsky BYD Dolphin predávaný v Európe. Čo hovorí?
Na slovenský trh prichádza ďalšia čínska automobilka – Geely. Začne s elektrickým crossoverom
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
No veď, táááááá dostupnosť! Hlavne cenovááááááááá! 🙂
V číne 10. A u nás to bude za koľko, 25 ? Veď v Nemecku sa to predá aj tak, takže v pohode. Hlavne že to nebude konkurovať ID0,1 a C0. Ďakujeme pekne, Brusel! EU je len pre bohatých.
Však nevadí….ked je EU jedno, ze este dlhe roky budeme jazdit na zigulakoch a skodovkach
Čínske ceny sú výsledkom štátnych dotácií a tamojších cenových vojen. Nemôžeme európske automobilky, vrátane ich slovenských pobočiek, nechať skrachovať. Napr. v Nemecku je v automobilovom priemysle činných 800 tisíc pracovníkov, ďalšie státisíce vo ostatných krajinách. Čína je kvôli dotáciám vysoko zadĺžená, viac ako USA a vytvorila dotáciami obrovské nadmerné výrobné kapacity, nielen v automobilovom priemysle, ktorými môže ohroziť svetovú ekonomickú stabilitu. Reaguje na to nielen EÚ, ale už skôr aj USA, Brazília… G7 či G20.
Kia Niro zľava 14 000€. To nie je zľava 5% alebo príslušenstvo v cene, to je 14 000€. Proste niekto nás s tými cenami húpe.