Čínske Geely chystá e-mobility ofenzívu vďaka novej platforme a „2-miliónovej“ batérii

2

Čínsky koncern Geely, pod ktorý patrí 9 značiek (Volvo, Polestar, Lotus, LEVC, Lynk & Co, Geometry, Zhidou, Maple, Farzion a Proton) a ktorý má podiel napr. v spoločnostiach Daimler (9,7 %) a Smart (50 %), má veľké globálne plány v oblasti elektromobility. Aj vďaka novej platforme pre elektromobily a batériám s extra dlhou životnosťou. Prvým modelom postaveným na novej platforme bude Lynk & Co Zero, ktorý by sa mohol dostať aj do Európy.

Spoločnosť Geely vyvinula pre elektromobily vysoko univerzálnu platformu SEA (Sustainable Experience Architecture), ktorá významnou mierou podporí globálnu e-mobility ofenzívu v rámci jej mnohých značiek.

Vyrásť na nej môže netypicky široká škála automobilov od segmentu A až po segment E a dokonca aj ľahké úžitkové vozidlá. Veľká modularita umožní použitie jedného, dvoch či troch elektromotorov. Najvýkonnejšie konfigurácie sa postarajú o naozaj rýchlu akceleráciu z 0 na 100 km/h, a to za menej ako 3 s. Použiť bude možné aj tzv. predlžovač dojazdu.

Súčasťou novej platformy tiež budú batérie, ktoré majú mať podľa výrobcu v rámci vozidiel životnosť 2 mil. km. Dokážu pritom zabezpečiť dojazd až viac ako 700 km na jedno nabitie, zrejme podľa „optimistického“ cyklu NEDC.

Platforma SEA prinesie elektromobilom koncernu Geely aj bezdrôtové softvérové aktualizácie (OTA), „5-hviezdičkové hodnotenie bezpečnosti“ či veľkoobjemovú produkciu. SEA má byť podľa Geely „prvou open-source platformou“. Čínsky koncern pritom dodáva, že v tejto veci už rokuje so svetovými OEM výrobcami.

Prvým bude crossover od Lynk & Co

Prvým modelom, ktorý vyrastie na novej platforme, bude zaujímavý crossover s podporou OTA, vychádzajúci z konceptu Lynk & Co Zero. A ten by sa mohol dostať aj do Európy. Podľa výrobcu ponúkne 800V architektúru, dojazd cez 700 km (NEDC) či batériu so životnosťou 2 mil. km bez akejkoľvek degradácie kapacity a dojazdu počas minimálne prvých 200 000 km.

Zaujímavý je aj výkon – viac ako 400 kW (pohon oboch náprav) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 4 sekundy. Adaptívne odpruženie umožní nastavenie svetlej výšky v rozmedzí 150 až 220 mm. Pôjde pritom o veľké vozidlo s dĺžkou 4 950 mm a rázvorom 2 999 mm. Výroba sériového modelu bude spustená v polovici budúceho roka.

Zdroj: Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektromobil Wuling za 3 600 € je hit. Mal by „šancu“ v Európe?
Čínske elektro-SUV Xpeng G3 sa chystá k prvým európskym zákazníkom
Ďalší čínsky elektromobil v Európe: Suda SA 01 stojí 18 990 €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. No fajn, ale v akej cenovej relácii sa to bude nachádzať? Od – do, alebo minimálne od, alebo maximálne do?
    Ak to nezaklincujú s cenou, mohol by to byť celkom sľubný štart.
    Ak to s tou cenou pribijú, tak, no, neviem.
    Celé je to tak jednoduché!
    P.S. Tie parametre sú fakt veľmi slušné…

Pridajte komentár