Francúzi ponúknu výnimočne ľahký elektromobil s polovičnou spotrebou

13

Dlhoročný inžinier automobilky Renault Gaël Lavaud si jedného dňa uvedomil, že je „absurdné používať vozidlá s hmotnosťou 1 200 kg na prepravuje jednej 80-kilogramovej osoby“. A tak založil mobility startup Gazelle Tech, v rámci ktorého so svojím tímom navrhol patentovanú samonosnú karosériu z kompozitu (AeroCell) pre ľahké vozidlá. A aktuálne chystajú pre Európu svoj prvý elektromobil.

Mladá spoločnosť Gazelle Tech získala na podujatí Sustainable Innovation Forum 2019 cenu „Inovátor roka“ za spomínanú technológiu kompozitnej karosérie. Vďaka nej má byť možné vyrábať vozidlá, ktoré majú o 40 % nižšiu hmotnosť v porovnaní s konvenčnými vozidlami, pri zachovaní komfortu a bezpečnosti. Prototyp 1. vozidla francúzskej značky pritom vážil len okolo 600 kg.

„Prímestských“ 180 km

Gazelle Tech chystá pre európsky trh ľahký elektromobil, ktorý označuje ako „prímestský„. Má mať len polovičnú batériu v porovnaní s konkurenciou, avšak vďaka nízkej hmotnosti a „polovičnej spotrebe“ ponúkne dojazd 180 km.

Elektromobil od Gazelle Tech s novou technológiou má tiež priniesť „úspory vo výške 15 % v priebehu 5 rokov“. Čo sa týka nabíjania, podľa výrobcu sa nabije z bežnej zásuvky len za 4 hodiny.

Výroba v kontajnerových mikro-továrňach

Ďalším obrovským prínosom AeroCell je to, že sa skladá len z 10 častí, ktoré je možné zostaviť za 1 hodinu. To má priniesť podporu priemyslu a kvalifikovaných pracovných miest na lokálnej úrovni, pretože vozidlá sa môžu predávať ako „skladačky“ a montovať v rámci lokálnych modulárnych „mikro-tovární“ kontajnerovej konštrukcie.

Tieto továrne je možné vybudovať vo veľmi krátkom čase, a to v blízkosti zákazníkov. Francúzsky mobility startup chce pritom fungovať aj na báze franšíz. Prvé budú zriadené budúci rok vo Francúzsku a severnej Afrike. V rozvojových krajinách sa majú spočiatku vyrábať vozidlá so spaľovacím motorom.

Spoločnosť Gazelle Tech má v pláne ponúknuť aj ďalšie vozidlá „na mieru“ s technológiou AeroCell. A to v priebehu „nasledujúcich rokov“.

Zdroje: Gazelle Tech, Climateaction

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Holanďania „predstavili“ recyklovateľný elektromobil z ľanu, plastu a hliníka
Dacia ukázala svoj prvý elektromobil. Má byť najlacnejším na európskom trhu
Citroen predstavil elektromobil za 6 000 €. Na trh príde v júni

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Tí Francúzi majú fakt dobré nápady. Autíčko ľahučké, zrejme bude lacné (polovičná batéria), nízka spotreba, „skladačka“…
    Môže to byť „trhák“.
    Taktiež napríklad Renault ZOE – predajú ho bez batérie (veľká väčšina predajov), z čoho vyplýva nízka „nákupná“ cena a batériu vám jednoducho prenajmú. Perfektný nápad. Je to jedno z najpredávanejších EV…

    • Jasne 😀 Bateriu prenajimaju za taku cenu, ze sa ti oplati kupit spalovak… perfektny napad 😀 A 600kg moze byt tuhe ake chce, ked sa zrazi uz len s beznou Octaviou 1300+kg, tak sa pretazenie rozdeli v pomere 2:1. Posadka tazsieho auta bude mat polovicne pretazenie oproti plastovemu autu… a podla toho vsetci dopadnu.

  2. Len by to chcelo dotiahnuť legislatívne, teda tak, aby boli ľudia motivovaní kupovať a jazdiť v ľahkých autách. Príklad nemám, a zdaňovanie už všetkých unavuje… Možno nejaký realistický eko bonus, alebo jednoducho učiť mladých ekologicky rozmýšľať..
    Neviem ako to docielili rovnakú bezpečnosť, ale je vysoko pravdepodobné, že ak do ľahkého auta vrazí 2tonová tesla, tak si to ľahké auto poriadne odskáče. Snáď nerobili len testy nárazov do stojacej prekážky.
    V každom prípade ľahké autá sú principiálne ekologickejšie a domnievam sa, že autá sa stali ťažkými hlavne z nutnosti voziť ťažký silný spaľovací motor (hlavne diesel) aj nádrž (bežne 60-80litrov). S ev by sa toto mohlo čoskoro zmeniť (motory už ľahké sú, a baterky budú čoskoro tiež.
    JD, súhlasím, Francúzi sú naozaj veľmi slobodní a to im umožňuje premýšľať inak ako vo vyšlapaných kolajach. My sme pri nich naozaj hrozne „zaviazaní“ normami, pripadne (zlo) zvykmi ;(
    Navyše, elektrina je vo fr rovnako lacná, ako u nás!

  3. Ako nápad sa mi to páči… Ale asi to je všetko… Ja ešte stále nechápem načo sú dobré tie malé autá… Však keď chcem niečo také malé a elektrické tak kúpim hoverboard, e-kolobežku, alebo e-bicikli… A oni ešte aj cenu dostanú za váhu tkz. auta…
    Narážam len na praktickú stránku tohto automobilu, lebo bude to dobré maximálne na cestovanie do a z práce…

      • Hahaha od teba som iné nečakal 🙂 no predsa na aute… Nechcem to rozoberať… Ale som narážal na praktické stránky…
        No predsa na aute keď prší alebo sneží :)…
        Ja ešte stále čakám na nejaké 4,90 dlhé a 1,90 široké kombičko s min dojazdom 400 km do 40.000 € s HDP 🙂 keď to príde, tak to kúpim…
        Také auto je praktické zo všetkých strán pre mňa… Aj pred tým som mal 10 rokov také auto, a aj teraz mám také už 13. rok a už by bolo dobré sa toho zbaviť a kúpiť už konečne elektrické… A dávajú sem takéto maličké prdasi…
        Ja nechcem na všetky ročné obdobia 1 auto… Ja potrebujem 1, ale normálne…
        Okolo mňa tiež bývajú ľudia, ktorí preferujú túto myšlienku… A mňa nezaujíma Francúzka mentalita a ich potreby… Ja mám svoje potreby, ako aj každý… A ja potrebujem auto v čom môžem odviesť moju rodinu na dovolenku, na nákupy, mňa do roboty, čo mám max 10 km od domu… Takže tak.. A nepotrebujem ani žiadnu kolobežku… 🙂
        Ty… Dážď a sneh… Lok

    • Male auta su prave na to dennodenne mestske a primestske jazdenie do prace, na nakupy, za zabavou … pre tych co im to pokryva 90-95% potrieb. Na dovolenku 1-2x do roka sa velky kombik da pozicat v pozicovni, alebo od niekoho. Pripadne zdielat s niekym. Ja neverim na jedno univerzalne auto, pre vsetky potreby.
      Ja uz vyse 25 rokov fungujem tak ze mam jedno male sikovne a usporne auto pod 4m do mesta a velke rychle bezpecne komfotne 5m auto s vykonnym motorom na dlhe trate. To velke zdielam s dalsim 1-2 spolumajitelmi, kedze nikto z nas nepotrebuje take auto denne. Cize polovicne az tretinove naklady na kupu, poistky, dialnicne nalepky, stk, pravidelny servis ….
      Univerzalna somarina strednej triedy je nemotorna a draha v meste a mimo nedostatocna komfortom a vykonom.

      PS: V praxi k tomu zeby sme obaja potrebovali velke auto sucasne dochadza velmi velmi zriedka. Vzdy sa da dohodnut a prinajhrsom zvladnem vynimocne raz za uhorsky rok jazdu mimo mesta aj tym malym autom. Alebo si poziciam ine velke prinajhorsom.

    • Ako viete, že auto je malé? Rozmery nie sú uvedené, mne sa nezdá malé, niečo ako fabia. Ja som na takýto extrémne jednoduchý elektromobil čakal, od veľkých automobiliek sa takéhoto niečoho nedočkáme, lebo tie idú po zisku a napchajú do auta dvadsať asistentov. Len škoda, že to bude až na rok a až vo Francúzsku.

  4. Každý z nás má iné potreby… TAUR má v podstate pravdu a ľudia nepotrebujú veľké autá… Ale musíš si to uznať, že nie si na svete jediný a ani tvoja práca neni na svete jediná… A sú ľudia, ako aj ja ktorý potrebujú auto k svojej činnosti… A ja poznám veľa takých ľudí… A načo budem kupovať auto zvlášť na prácu, keď mi poslúži aj to čo mám doma…
    Male auto má doma manželka… A už ani nebudem pokračovať, lebo nechcem nikoho uraziť, ale pre mňa malé auto je na 2 veci…

    A bývam v rodinnom dome… S parkovaním nemám ani najmenší problém vo dvore či v garáži… Nech už vydajú to 5 metrové autíčko…

  5. To majú všetci výrobcovia miniautomobilov dané zo zákona, že musia vyrábať iba hnusné autá? To nemôžu občas zavolať aj niekoho s povolaním dizajnér? Či je to zámer aby sa podobali všetky lowcost autá na 100 krát použitú krabicu od vysávača? Toľko skvelých nápadov a zabalené sú do tak hnusnych ohavnych neáut

    • Ak ma byt auto male a pri tom vo vnutri co najvacsie, tak musi mat krabicovy tvar, dalej ak ma byt lacne cize mat ekonomicku vyrobu a lacne nahradne diely tiez musi mat jednoduche tvary dielcov s nekomplikovanou vyrobou s co najmensim odpadom materialu atd. Tym padom nieje velmi priestor na designove vystrelky.

  6. Keď má byť auto lacné, musia drahé dizajnové štúdiá vynechať. Mohli to však zadať študentom dizajnu, tí by im urobili lacno moderné auto – nejaký Cyber – vedecko-fatastický typ.

Pridajte komentár