Elektrické SUV od GAC s dojazdom 1 008 km (CLTC) dostalo cenovku

0

GAC Aion LX Plus je zrejme prvým elektromobilom s dojazdom okolo 1 000 km (aj keď podľa „optimistickejšieho“ cyklu CLTC), ktorý dostal cenovku. Ako sa prejavila kapacitne vysoko nadštandardná batéria na cene tohto modelu?

Viacerých isto poteší, že sa objavuje čoraz viac správ ohľadom elektromobilov s avizovaným dojazdom okolo 1 000 km. Bežný vodič si síce v praxi vystačí s podstatne nižšou porciou kilometrov, nejeden motorista, ktorý si to bude môcť dovoliť, si však zrejme ochotne priplatí za elimináciu či už racionálnej alebo iracionálnej „úzkosti z dojazdu“.

Jedným z modelov, ktoré avizujú dojazd okolo 1 000 km, je väčšie elektrické SUV GAC Aion LX Plus s rozmermi  4 835 x 1 935 x 1 685 mm (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2 920 mm. To už je možné objednať na domácom čínskom trhu, pričom ponúkne dojazd 1 008 km podľa nového čínskeho cyklu CLTC.

Tu treba povedať, že ide o cyklus, ktorý zrejme patrí k tým najoptimistickejším. Zdá sa totiž, že by mohol byť najbližšie k cyklu NEDC. Každopádne batéria s kapacitou 144 kWh by mala zabezpečiť vysoko nadštandardný reálny dojazd.

Aktualizované špecifikácie

Aktuálne, pri príležitosti spustenia objednávok na vynovený elektromobil GAC Aion LX, výrobca zverejnil zrejme aktualizované špecifikácie pre všetky ponúkané verzie, ktoré sa v niektorých ohľadoch líšia od pôvodne avizovaných, na čo upozornil web CnEVpost.

Pôvodne totiž spomínal, že najvýkonnejšia verzia ponúkne výkon 540 kW a zrýchlenie z 0 na 100 km za 2,9 s. Aktuálne zverejnená tabuľka špecifikácií odhaľuje, že najrýchlejšia bude verzia s dojazdom 600 km (CLTC), ktorá ponúka pohon oboch náprav, výkon 360 kW, krútiaci moment 700 Nm a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s.

Verzia GAC Aion LX Plus, ktorá bola zrejme navrhnutá s ohľadom na efektivitu a nie výkon, si musí vystačiť s výkonom 180 kW, krútiacim momentom 350 Nm, pravdepodobne pohonom jednej nápravy a zrýchlením na „stovku“ za 7,9 s.

Ceny

Čo sa týka cien, základná verzia s 93,3-kWh batériou a dojazdom 650 km (CLTC) začína na cene 286 600 RMB (cca 39 800 €), verzie s pohonom oboch náprav, kapacitne rovnakou batériou a dojazdom 600 km (CLTC) na 329 600 RMB (cca 45 700 €) a verzia Plus so 144-kWh batériou a dojazdom 1 008 km (CLTC) na 459 600 RMB (cca 63 800 €).

Koncern GAC ešte v roku 2018 oznámil, že chystá vstup aj na európsky trh. V USA by mal pritom pôsobiť od  minulého roku. Každopádne ohľadom možnej dostupnosti modelu GAC Aion LX a iných modelov v Európe zatiaľ nie sú žiadne správy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
GAC predstavil systém ultra-rýchleho „8-min“ nabíjania, vrátane 480-kW nabíjačky
Tesla Model S mala dosiahnuť dojazd 1210 km vďaka prototypu batérie od startupu ONE
Mercedes predstavil super-efektívny elektromobil EQXX s dojazdom cez 1 000 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár