Elektrifikácia čoraz intenzívnejšie preniká aj do nákladnej dopravy. Nemusí pritom ísť len o vozidlá určené na krátke trasy. Ďalším dôkazom je elektromobil Futuricum Logistics 18E od švajčiarskej spoločnosti Designwerk. Ten totiž ponúka dojazd 760 km, a to vďaka obrej batérii.
Značka Futuricum ponúka 3 plne elektrické nákladné modely, ktoré postavila na základoch vozidiel od spoločnosti Volvo Trucks. Logistická spoločnosť DPD bude vo Švajčiarsku používať najľahší z nich, ktorý nesie označenie 18E.
Ten umožňuje prevážať náklad s hmotnosťou do 10,5 t, ponúka výkon 500 kW a dosiahne maximálnu rýchlosť 86 km/h (elektronicky obmedzená).
„Najväčšia batéria pre nákladiaky v Európe“
Najviac však zaujme obria batéria nákladiaku, ktorá má kapacitu 680 kWh. Tá sa postará o dojazd, ktorý je určite zaujímavý aj v oblasti nákladnej dopravy na dlhšie vzdialenosti. Má ísť pritom o „najväčšiu batériu pre nákladné vozidlá v Európe a prvú batériu na svete, ktorá sa bude v takejto forme komerčne využívať.“
Zabezpečí pritom dojazd 760 km (testovací cyklus sa nespomína). „Vďaka tomu je vozidlo veľmi konkurencieschopné z hľadiska dojazdu na väčšie vzdialenosti, dokonca aj v porovnaní s vodíkovými vozidlami,“ hovorí Adrian Melliger, generálny riaditeľ spoločnosti Designwerk.
V DPD nahradí toto vozidlo, ktoré nesie označenie Futuricum Logistics 18E, spaľovací nákladiak. Bude jazdiť všetky pôvodné trasy, a to bez nutnosti priebežného nabíjania. „Vďaka tomu je to prvý elektrický nákladiak v službách DPD, používaný v skutočných situáciách a nie len na testovacích dráhach,“ uvádza Tilmann Schultze, generálny riaditeľ DPD Švajčiarsko.
Schultze dodáva, že aj keď sa kladie hlavný dôraz na používanie novej technológie, základným predpokladom realizácie tohto projektu je ekonomická perspektíva vyplývajúca z eliminácie nákladov na naftu a dane z ťažkých nákladných vozidiel.
Elektrický nákladiak Futuricum Logistics 18E má v službách DPD najazdiť 80 000 km ročne, pričom by mal v porovnaní s konvenčným vozidlom tohto typu ušetriť 72 t emisií CO2 za rok.
Zdroj: DPD via Electrive
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Štartuje celosvetová iniciatíva ohľadom nabíjacej infraštruktúry pre nákladné elektromobily
Tesla Semi sa podľa údajného Muskovho e-mailu chystá do výroby
Združenie „automobiliek“ pracuje na nabíjacom systéme s výkonom cez 2 000 kW
13 komentárov
Kraviny, na likvidaciu tej baterie po skonceni zivotnosti sa spotrebuje desat krat tolko CO2 ako keby to bol dieslovy kamion a to nevravim o tom keby ta haraburda mala pocas prevadzky poziar…
A ako dlho sa ešte nabíja pri takej kapacite batérie…
Nabije sa cez noc za pár hodín.
Batériu netreba likvidovať, bude z nej úložisko.
Petrolíni ešte nevymreli…
Ty si celá kravina, batéria po skončení životnosti bude ešte nižšie desiatky rokov fungovať v stacionárnych úložiskách energie a až potom bude zrecyklovaná, a tú sprostosť že na jej recykláciu (nie likvidáciu) sa spotrebuje 10-krát viac CO2 máš odkiaľ?
ma to vycucane z prsta, a to je asi tak vsetko, co dokaze vo svojom biednom zivote vyprodukovat 😀
Vôbec neviete o čom dezinformujete.
Len keď vypnú elektriku. A bude treba utekať rodinou prípade vojny. Potom spomenieš na diesel
Len keď vypnú elektriku. A bude treba utekať rodinou prípade vojny. Potom spomenieš na diesel
aha, cize onedlho pride vojna a bude treba utekat aj s rodinou daleko – niekam do zaslubenej zeme, kde maju aj elektrinu, lebo u nas ju vypnu 😀
A mimochodom, ak vypnu prud, tak nebudu fungovat ani cerpacie stanice, taze svojho dymiaceho dieseloveho smradocha tiez nenatankujes, to ti nedoslo? 😀 😀
Skvelá odpoveď, ABC! Ale máš fakt dobré nervy, odpovedať takýmto dementom. Ja by som to nedal.
A kľudne sa podpíš, nech ťa nemusím volať ABC. Daj si nejaký pseudonym. Vieš, ani ja sa nevolám Jozef M. ani Jožko Mrkvička.
Tak čau. A píš ďalej, tvoje príspevky sa fakt dobre čítajú…
A potom spomeniete na biedne životy