Európska verzia lacného čínskeho elektrického bestselleru dostane nový variant

13

V Európe sa už začal predávať malý mestský elektromobil FreZe Nikrob EV, ktorý je vylepšenou verziou čínskeho bestselleru medzi elektromobilmi – modelu Wuling Hong Guang MINI EV. A jeho výrobca aktuálne hlási, že Európanom ponúkne aj prémiový variant s dlhším dojazdom.

Wuling Hong Guang MINI EV je určite jeden z najznámejších čínskych elektromobilov, ktorý je výsledkom spolupráce automobiliek SAIC a GM. Za jeho veľkou popularitou možno hľadať bezkonkurenčnú cenu a dostatočné „mestské“ schopnosti. Už niekoľko mesiacov po sebe ide pritom o čínsky elektrický bestseller.

No a vďaka lotyšskej spoločnosti Dartz sa dočkala tohto modelu aj Európa, kde sa začal predávať pod názvom FreZe Nikrob EV. Ide v podstate o rebrandované vozidlo, ktoré sa z dovezených súčiastok montuje v Litve. A prvým trhom, ktorý sa z neho môže tešiť, je Lotyšsko.

Samozrejme, ako sa dalo čakať, v Európe bude tento 4-miestny mestský elektromobil podstatne drahší, keďže jeho cena začína na 9 999 €. Ide však o verziu s väčšou 13-kWh batériou, ktorá bola vylepšená spoločnosťou Dartz. V Číne pritom 13-kWh verzia stojí cca o polovicu menej.

Čo sa týka vylepšení, vozidlo bolo upravené tak, aby bolo efektívnejšie. Aktuálne sa vďaka portálu Insideevs, ktorý komunikoval so šéfom spoločnosti Dartz, Leonardom Yankelovicom, dozvedáme, že jeho účinnosť vzrástla aj vďaka pridaniu alternátora.

Už predtým sa spomínala výmena halogénových žiaroviek za úspornejšie LED-ky a pridanie bezpečnostných prvkov a systémov, a to napr. airbagov a ESP.

AKTUALIZÁCIA: Aktuálne portál Carscoops prichádza so správou, že pôvodný čínsky model Wuling Hong Guang MINI EV dostal novú verziu Macaron. Tá ponúkne napr. airbag vodiča, ABS, EBD, systémy monitorovania chodcov a tlaku v pneumatikách či zadné parkovacie senzory s kamerou.

Väčší a ešte väčší dojazd

Elektromobil FreZe Nikrob EV vďaka svojej vyššej efektivite podľa spoločnosti Dartz ponúka dojazd 200 km (zrejme podľa cyklu NEDC), čo je o 30 km viac ako v prípade „originálu„. A aktuálne sme sa tiež prostredníctvom portálu Autocar dozvedeli, že očakávať môžeme ešte väčší dojazd, ktorý prinesie nový „luxusný“ variant vozidla.

Ten ponúkne kapacitne väčšiu batériu, tvrdené sklo, vegánske materiály v interiéri či prémiový zvukový systém. Škoda, že zatiaľ nepoznáme dojazd tejto verzie. Ťažko sa potom hodnotí jej cena 14 999 €, ktorá platí pre lotyšský trh.

A to nie je všetko. Podľa Insideevs je v pláne aj limitovaná verzia Aladeen (99 ks), ktorá bude „odetá“ do zlatej fólie nesúcej znaky republiky Wadiya. Ide pritom o odkaz na film „The Dictator“, v ktorom účinkovali aj vozidlá Dartz Prombron.

A entrar no fim-de-semana descobrimos que o carro eléctrico mais barato da Europa vem da Lituânia! Já sabiam? 💡🧐
Pois é,…

Uverejnil používateľ VDC Consulting Piatok 9. apríla 2021

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínske elektromobily nakopú niektorým tradičným automobilkám zadky, myslí si expert
Čínske elektro-SUV BYD Tang EV prichádza do Európy v 7-miestnej konfigurácii
Cena elektromobilov by mohla klesnúť aj pod 5 000 $, uvádza analytik Adam Jonas

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

13 komentárov

  1. Problém je v tom, že my by sme síce brali to autíčko aj s tými asistentmi, kamerami, čo najdlhším dojazdom, ABS, ESP atď., ale podľa možnosti s tou čínskou cenou základného modelu…

  2. Dartz robí drahé úpravy áut. Batériu a motor pravdepodobne nemenili, iba marketingovo zahmlievajú. Moc informácií neposkytli.

    Naopak v Číne sa stalo z Wulingu kultové auto, podobne ako v Európe kedysi Mini a Chrobák. Zároveň to musíte zasadiť do kultúrneho rámca novej zlatej čínskej éry, akú žila povojnová zmáhajúca sa Európa.
    Samotní výrobca bol zaskočený úspechom tohto auta natoľko, že kompletne zmenil marketingovú stratégiu a pozicionujú ho ako retro auto. Výsledkom tejto novej filozofie je model Macaron. Odporúčam pre pochopenie pozrieť pôvodné reklamné šoty a na Macaron.
    A keďže sú to Číňania, vidíte rýchlosť akou reagujú na požiadavky trhu a Dartz im jednoducho nestíha sekundovať. Auto postupne vylepšia pre náročnú čínsku mestskú mládež a to bude dostatočné aj pre tzv. vyspelý európsky trh. Mimochodom za marec trhli rekord a predali 40 tisíc kusov. Som zvedavý až sa auto stretne na trhu v EU s Ami a Twizy.
    To bude ešte len veľká hanba pre našich domácich výrobcov…

    • Ešte pridávam informáciu, že v Litve je Mini EV certifikované pre kategóriu M1 a pritom toto auto je vhodné pre certifikáciu v kategórii L7e. M1 stráca napríklad možnosť parkovania zdarma v niektorých mestách, vyššie poistenie a podobne.

  3. Tak ako žena v očiach muža s pribúdajúcimi pohárikmi získava na kráse, tak FreZe Nikrob EV s pribúdajúcimi eurami stráca na kráse …..

  4. Peter Deutz–vystihol si to úúúúplne presne!! Ostáva len dúfať,že časom bude cena prístupná aj pre bežných SLOVÁKOV !? Len neviem,či ako 70- ročný dôchodca sa toho dožijem ???

    • Tak, tak, JS. za 5.000 „Euri“ ako mestské „Pendolíno“ do práce, na nákupy, na návštevy, a v nedeľu do kostola! Paráda! Zásuvku v garáži už mááám!

  5. Ja garáž akurát staviam! A v nedelu, keď sa dá,chodím na elektrobicykel a inline korčule.Som športovo–technický tip,takže kostol nechávam farárom a radšej čítam knižky od významneho slovenského spisovatela Romana Bednárika.

    • Milý JS, nemyslel som len na Teba, a vymenoval som viac možností, a to aj pre tých, čo už nemajú toľko zdravia, šťastia a elánu, ako prezentuješ Ty! Držím palce!

    • Ak to dá 30 km, je to viac ako priemerný denný nájazd 80% Európanov. Pre väčšinu to teda stačí. Navyše dodatočne inštalovať vyhrievanie batérií nie je veľký problém. Toto auto ho má inak v základe. Reálne v extrémnych podmienkach -20°C by mohol mať 50% dojazd oproti udávanému marketingovému dojazdu. Testujú to v Litve, kde je pekná kosa. Snáď vedia čo robia…

  6. Mohol by mi niekto vysvetliť, ako sa pridaním alternátora do elektromobilu zvýši účinnosť a dojazd?
    Podľa zdrojového článku sa dokonca alternátor používa na napájanie AC spotrebičov v aute ako audio – WTF??? (AC je skratka pre striedavý prúd, prípadne ešte klimatizáciu, ale to už vôbec nepasuje)
    Také blbosti som už dávno nevidel popísané.

Pridajte komentár