Daimler vyrobil prvé elektrické ťahače pre zákazníkov. Predbehol Teslu?

2

Daimler oznámil, že vyrobil prvé 2 kusy elektrického ťahača Freightliner eCascadia pre svojich zákazníkov. Mohlo by sa teda zdať, že Tesla Semi bola „predbehnutá“.

Tesla predstavila svoj elektrický ťahač 8. triedy v novembri 2017. Sedem mesiacov na to odhalil rovnaký typ ťahača nemecký koncern Daimler, pod ktorý patrí napr. aj značka Mercedes-Benz. Tým sa začal akýsi pomyselný boj o to, kto uvedenie na trh svoje nákladné vozidlo skôr.

Dojazd oboch ťahačov

Aj keď ide rovnaký typ vozidla, niektoré z ich hlavných parametrov sa dosť líšia. A to najmä maximálny dojazd. Tesla Semi bude dostupná v dvoch verziách, a to s dojazdom 480 a 800 km (EPA) pri plnom zaťažení 36 t, pričom Elon Musk sa neskôr vyjadril, že sériový ťahač by mohol zvládnuť na jedno nabitie aj cez 960 km.

Freightliner eCascadia od Daimleru je na to v tomto smere horšie, avšak svoje uplatnenie v rámci prepravy na kratšie vzdialenosti si určite nájde. Veď dojazd 400 km rozhodne nie je márny. Ten má pritom zabezpečiť 550 kWh batéria. Kapacitu batérie Tesly zatiaľ nepoznáme.

V prípade Tesly Semi nepoznáme ani celkový výkon jej 4 elektromotorov, zatiaľ čo Daimler prezradil, že eCascadia bude disponovať 730 konskými silami.

Rýchlosť nabíjania

Ich vzájomné porovnanie však môžeme urobiť v rámci rýchlosti nabíjania. Tesla sľubuje nabitie verzie s dojazdom 800 km na 80 % za 30 min. A to vďaka špeciálnej sieti vlastných nabíjacích staníc Tesla Megacharger. Freightliner eCascadia to má zvládnuť na 80 % za 90 min.

To je však údaj z minulé roku. Daimler však medzičasom začína pracovať na extrémnych nabíjacích systémoch s výkonom až 3 000 kW, takže jeho ťahač by si mohol v tomto smere neskôr výrazne polepšiť.

Ktorý príde na trh skôr?

Ide určite o zaujímavé a dobre využiteľné elektromobily, preto bude zaujímavé sledovať, ktorý z nich sa dostane na trh skôr. Napriek tomu, že Daimler aktuálne oznámil prvé 2 vyrobené kusy pre zákazníkov a ich doručenie do konca tohto mesiaca, neznamená to, že sa blíži spustenie masovej výroby a masových dodávok.

ZAJAZDI SI NA TESLE MODEL 3!

Tie budú totiž slúžiť ako testovacie vozidlá v reálnej prevádzke, ktoré budú využívať dvaja vybraný prepravcovia. V priebehu roka sa pritom dostane do testovacej flotily ďalších 28 kusov. Pripomienky všetkých dopravných spoločností poslúžia na „vyladenie“ sériového modelu.

Daimler vo svojej tlačovej správe uvádza, že spustenie sériovej výroby je naplánované na koniec roka 2021. To by malo teda znamenať, že Tesla Semi dorazí na trh skôr. Podľa pôvodných plánov sa tak malo síce stať už tento rok, najnovšie informácie však hovoria o tom budúcom. Ako však poznáme Teslu, ďalšie posunutie by nebolo prekvapením, a tak pomyselný súboj ohľadom uvedenia na trh môže byť ešte zaujímavý.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla Semi má podľa špecialistu ideálnu platformu pre obytné vozidlá
Toyota odhalila vodíkový ťahač. Na Teslu Semi sa dojazdom „nechytá“
AVIA končí so spaľovákmi a zameriava sa na elektromobilitu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár