Taiwanský gigant Foxconn predstavil 3 elektromobily, chce vyrábať aj Tesly a celkovo skoro polovicu všetkých EV

3

Najväčší výrobca elektroniky na svete, známy aj ako dvorný dodávateľ Applu, taiwanská spoločnosť Foxconn, robí postupné kroky k tomu, aby sa stala tým, čo je v oblasti elektroniky aj v rámci elektromobility. A aktuálne predstavila ďalšie elektromobily „Foxtron“ a ambiciózne plány.

Foxconn v roku 2020 predstavil automobilovú platformu EV Open Platform, ktorá je určená špeciálne pre elektromobily. Tá má byť podľa vtedajších slov taiwanského giganta zdieľaná s ostatnými spoločnosťami pre „spoločné dobro“.

Minulý rok táto úspešná a aj do budúcnosti veľmi ambiciózna firma predstavila 3 koncepčné elektromobily, z ktorých jeden, SUV strednej triedy Foxtron Model C, bol aktuálne odhalený v sériovej podobe. A spoznali sme aj ďalšie 2 nové plne elektrické koncepty – Model B a Model V, ktoré sú takisto postavené na vlastnej dedikovanej „e-platforme“.

Model C má ponúknuť dojazd „takmer 700 km“ (cyklus nepoznáme), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 s a aerodynamiku vyjadrenú koeficientom odporu vzduchu 0,28. Minulý rok Foxconn v prípade konceptu spomínal aj dĺžku 4,64 m, rázvor 2,86 m či konfiguráciu sedadiel 5 + 2. Tento model príde na trh budúci rok, a to pod značkou nemenovaného partnera.

foxtron model c

Zdroj: Foxconn

Taiwanci aktuálne predstavili aj kompaktný 4,3-metrový elektrický hatchback Foxtron Model B. Na jeho adresu tiež uvádzajú dojazd 450 km, rázvor 2,8 m a koeficient odporu vzduchu 0,26. A koncept Foxtron Model V je prvým pickupom vyvinutým „in-house“ na Taiwane. Ponúka 5 miest, užitočné zaťaženie 1 t a ťažnú kapacitu 3 t.

E-platforma, komponenty aj softvér

Foxconn aktuálne nepredstavil len vozidlá, ale aj komponenty, ktoré chce dodávať v rámci e-mobility reťazca. A to systém elektrického posilňovača riadenia, solid-state batériu, napájací modul na báze karbidu kremíka či polovodiče. Taiwanci taktiež prezentovali obchodný model „zmluvných návrhov a výrobných služieb“ (CDMS) v oblasti elektromobilov. Čiže zrejme v oblasti zmluvnej výroby produktov pre iné spoločnosti.

Foxconn je pritom svetovým lídrom v oblasti zmluvnej výroby elektroniky. Spoločnosť je známa napr. tým, že vyrába komponenty pre smartfóny iPhone. A po novom chce podobným spôsobom produkovať aj elektromobily a nanovo definovať toto odvetvie. Okrem EV platformy a spomínaných komponentov partnerom tiež ponúkne softvérovú platformu HHEV.OS. A ako asi tušíte, predstavené koncepty slúžia najmä ako referenčné návrhy na prilákanie partnerov, ktorí by si nechali v rámci spoločnosti vyrábať vozidlá podľa vlastných návrhov.

Obrovské ambície

V súvislosti s aktuálnym predstavením plánov Foxconnu priniesol denník Financial Times zaujímavé vyjadrenie šéfa spoločnosti Liu Younga, o čom informoval The Verge. Ten totiž dúfa, že jedného dňa budú môcť vyrábať pre spoločnosť Tesla elektromobily značky Tesla. Zaujímavé, ale vzhľadom na zameranie Tesly na vertikálnu integráciu zrejme veľmi málo pravdepodobné.

Agentúra Reuters zas informovala, že Liu dúfa v rovnaký úspech v oblasti elektromobilov ako v oblasti elektroniky. To by znamenalo, že Foxconn chce ako zmluvný výrobca dosiahnuť trhový podiel 40 až 45 %. Na začiatok má však „skromnejší“ cieľ, a to cca 5 %.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ropná veľmoc má chystať vlastné elektromobily a batérie. Pomôcť jej má Foxconn a BMW
Tesla je iPhonom elektromobilov, my chceme byť ich Androidom, uvádza Foxconn
Foxconn predstavil 3 elektromobily Foxtron s dojazdom až 750 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Chcel by som zaspať na dobu, kým sa všetky dnešné predstavy a plány na výrobu BEV zrealizujú! Je toho neskutočne veľa, a realita akosi pokuľháva !!!

  2. Každý významnejší CEO z oblasti info technológií si chce odkrojiť z veľkého koláča emobility, aj APPLE už dlho plánuje emobil (možno ten bude Foxconn vyrábať), ale tie časy, ktoré priali startupom ako Tesla sa dávno minuli, napr. čínska konkurencia nepustí. Aj Turci a Poliaci už dávno čosi avizovali – čo je s tureckými a poľskými emobilmi, vie niekto?

    • Je až príliš veľa tých čo niečo chcú a pripravujú, a to aj keď vážne zoberieme len tých „veľkých hráčov“! Už teraz by som chcel vedieť, aká bude tlačenica na trhu tak okolo roku 2025 !!! Bude to asi tak, ako je včerajšia správa o LNG tankeroch, ktoré naplnené plynom „krúžia“ pri pobreží Španielska, a nemajú kam pristáť , aby ho vyložili a zarobili !!!

      P.S. Nekupujte BEV! Plyn bude za chvíľu za facku ….. 🙂

Pridajte komentár