„Výrobca iPhonov“, Foxconn, predstavil 3 elektromobily Foxtron s dojazdom až 750 km

4

Produkčný gigant v oblasti elektroniky a PC komponentov, taiwanská spoločnosť Foxconn, sa púšťa do elektromobility. Aktuálne pritom pod svojou značkou Foxtron predstavila hneď 3 modely, a to Model C (SUV), Model E (sedan) a Model T (autobus).

Foxconn má byť podľa Wikipedie najväčším výrobcom elektroniky a počítačových komponentov na svete. Z hľadiska príjmov ide o 3. najväčšiu technologickú spoločnosť sveta. Továrne má aj na Slovensku či v Česku. Vyrába súčiastky a komponenty napríklad pre Intel, Microsoft, Sony, HP, Dell, Cisco či Xiaomi. Taiwanská spoločnosť je tiež známa aj ako dvorný dodávateľ a producent spoločnosti Apple.

Foxconn pred rokom predstavil automobilovú platformu EV Open Platform, ktorá je určená špeciálne pre elektromobily. Tá má byť podľa taiwanského giganta zdieľaná s ostatnými spoločnosťami pre „spoločné dobro“.

Do roku 2025 až 2027 chce spoločnosť Foxconn poskytovať komponenty a služby pre 10 % všetkých elektrických automobilov. Taiwanci sa tiež zameriavajú na „high-tech softvér“. Ten má podporovať aktualizácie na diaľku (tzv. OTA) a rôzne úrovne autonómneho riadenia.

Prvé 3 elektromobily

Aktuálne v rámci svojho technologického dňa Foxconn predstavil prvé elektromobily vlastného vývoja. Prvým z nich je 5+2-miestne SUV strednej triedy Foxtron Model C s dĺžkou 4,64 m a rázvorom 2,86 m. Podľa Foxconnu bude mať tento model s koeficientom odporu vzduchu 0,27, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,8 s a dojazdom 700 km (zrejme podľa „optimistického“ cyklu NEDC) vďaka výhodám zdieľanej platformy cenu porovnateľnú so spaľovacím automobilom.

foxtron model c

Zdroj fotografie: Foxconn

Model Foxtron Model E označuje Foxconn ako luxusný vlajkový sedan, ktorý bol vyvinutý spoločne so známym dizajnérskym štúdiom Pininfarina. Ten bude mať výkon až 750 koní (560 kW), vďaka čomu zrýchli z 0 na 100 km/h len za 2,8 s. No a dojazd 750 km (zrejme podľa cyklu NEDC) je nemenej zaujímavý.

foxtron model e

Zdroj: Foxconn

Tretím predstaveným elektromobilom je autobus Foxtron Model T. Ten má ponúknuť dojazd cez 400 km (zrejme podľa cyklu NEDC) a maximálnu rýchlosť 120 km/h. A pri plnom zaťažení má zvládnuť až 25-% stúpanie.

foxtron model t

Zdroj: Foxconn

Čo sa týka špecifikácií prezentovaných v rámci oficiálnej tlačovej správy spoločnosti Foxconn, je to všetko. Na viac parametrov a detailov si tak budeme musieť ešte počkať.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nádejné čínske elektro-SUV Byton je zdá sa zachránené. Tešiť sa môžu aj Európania
Tesla je iPhonom elektromobilov, my chceme byť ich Androidom, uvádza Foxconn
Elektromobil od Xiaomi bude začínať na cene 12 900 €, hovorí šéf značky

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Podľa správ o prípravách a produkciách BEV by mal už byť svet plný elektromobilov! Realita v EU však nie je až tak skvelá, no a na Slovensku už vonkoncom nie! Ak majú ázijské automobilky podobnú stratégiu, ako včera zmienený Vinfast, tak budú na Slovensko prichádzať s 5 až 10 ročným oneskorením, aj keď sme v produkcii klasických áut „na hlavu“ akási svetová veľmoc …

  2. Je to presne ako za ČSSR. Čakali sme kým k nám nové technológie prídu zo západu 5-10 rokov. Teraz je to rovnaké, akurát sa zmenila svetová strana 🙂

    • Je fakt, že sme malý štát, a ešte aj po „revolúcii“ existujúci priemysel rozkradli, sprivatizovali a následne rozpredali gauneri ! Nemáme tak vlastný kapitál financovať základný výskum a veľké projekty! Len paberkujeme! Veľa zisku fabrík v rukách cudzieho kapitálu opúšťa Slovensko, a tak to lepšie zo sveta prichádza k nám často s veľkým oneskorením!

Pridajte komentár