Revolučný posun: Súboj novej a pôvodnej generácie Formuly E | VIDEO

2

Formula E sa teší čoraz väčšej priazni, pričom 5. sezóna začne o necelý mesiac. Tá bude revolučná najmä vďaka úplne novému monopostu Formula E gen2, ktorý ponúkne atraktívny dizajn, 2-násobný dojazd a vyššiu rýchlosť. Jeho rýchlosť si pritom môžeme overiť v rámci reálneho súboja s pôvodným modelom na testovacej trati.

Technológie využiteľné v bežných elektromobiloch

Nová sezóna nás zavedie do 10 miest na 4 kontinentoch. Vedenie šampionátu hovorí, že závody sú okrem iného aj prezentáciou technologického pokroku v oblasti elektromobility. A ten nie je samoúčelný, nakoľko v rámci Formuly E testujú výrobcovia bežných elektromobilov či poskytovatelia mobility aj technológie, ktoré sa určite dostanú do bežných vozidiel. Jedná sa tak o akési vývojové a testovacie laboratórium.

Najskôr súboj na papiery

Ešte pred samotným vzájomným súbojom oboch generácií monospostov Formuly E uvádzame pre získanie lepšej predstavy základné špecifikácie oboch modelov. Obrovským medzigeneračným posunom je zdvojnásobenie kapacity batérie, čo prinieslo aj 2-násobný dojazd. Vďaka tomu bude nová sezóna prvou, v ktorej bude možné odjazdiť celý pretek na jednom monoposte. Doteraz museli piloti meniť svoje vozidlá v polovici pretekov za iné, plne nabité.

Prvá generácia Formuly E disponovala výkonom 190 kW, maximálnou rýchlosťou 225 km/h a bližšie nešpecifikovaným zrýchlením zrýchlením z 0 na 100 km/h pod 3 sekundy. Novinka disponuje výkonom 200 kW, pričom krátkodobo môže byť jej výkon zvýšený na 250 kW. Dosiahne maximálnu rýchlosť 280 km/h, “stovku” má pokoriť za 2,8 sekundy.

Závodné disciplíny

Súboj oboch generácií Formúl E sa odohral na pretekárskom okruhu v Doningtone, kde väčšina tímov testuje svoje monoposty. Za volant toho pôvodného sa posadil šampión Formuly E zo sezóny 2016/2017 Lucas di Grassi. Novinku mal na starosti ďalší pretekár šampionátu, Antonio Felix da Costa. Menovaní piloti pomerili svoje vozidlá v rámci zrýchlenia z 0 na 100 km/h, zrýchlenia z 0 na 150 km/h a následného zastavenia a drag race na 250 metrov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Monoposty zo šampionátu Formula E sú na predaj. Koľko stoja?
Predstavený bol závodný špeciál Tesla Model S P100DL EPCS V2.3
Šialené! Elektrické Audi RS3 porazilo Porsche 911 GT2, aj keď cúvalo

Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Formula E/Youtube

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Bolo by zaujímavé vidieť ako sa na okruhu naháňajú s Roadsterom 2. Myslím že ten revolučný posun formuly by po pár kolách vyzeral až tragikomicky.

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!