Ford potvrdil, že sériový Mustang Mach-E ponúkne vyšší výkon

2

Prvý z novej generácie elektromobilov dearbornskej značky, Ford Mustang Mach-E s dojazdom až 600 km a relatívne prijateľnou cenou, pomaly smeruje na trh. Dočkal sa pritom ďalšieho vylepšenia. Po zrýchlení nabíjania výrobca oznámil zvýšenie výkonu.

Ohľadom chystaného Fordu Mustang Mach-E, ktorý bol predstavený v novembri 2019, vyjadril nadšenie aj šéf Tesly, Elon Musk, ktorý cez twitter napísal: „Gratulujem k Mach-E. Udržateľné/elektrické automobily sú budúcnosť!! Oznámenie Fordu vo mne vzbudzuje nadšenie, pretože povzbudí aj ostatných výrobcov, aby išli do elektromobilov.“

Ford v máji oznámil, že ďalšie testovanie ukázalo lepšie nabíjacie schopnosti ich pripravovaného crossoveru Mustang Mach-E. Oproti počiatočným odhadom, prezentovaným pri jeho predstavení, sa totiž bude nabíjať až o 30 % rýchlejšie.

Verzia s pohonom zadných kolies (RWD) a väčšou batériou (Extended Range – 98,8 kWh) sa na rýchlonabíjačke Ionity (ale aj iných 150+ kW nabíjačkách) nabije za 10 min na dojazd 119 km (WLTP – interné testovanie). V porovnaní s predbežnými počítačovými simuláciami tak skúšky v reálnom prostrední priniesli výsledky, ktoré sú lepšie o 26 km, resp. takmer 30 % (platí pre verziu Extended Range RWD).

Ford Mustang Mach-E vo verzii Extended Range (ER) s pohonom všetkých kolies (AWD) by mal dosiahnuť priemernú nabíjaciu rýchlosť 107 km za 10 min. Oba varianty ER, s pohonom RWD aj AWD, sa pritom z 10 na 80 % nabijú za 45 min.

Verzie s kapacitne menšou batériou (Standard Range – „SR“: 75,7 kWh) sa podľa predbežných odhadov nabíjajú tempom 91 km/10 min (RWD), resp. 85 km/10 min (AWD). V oboch prípadoch má potrvať nabíjanie z 10 na 80 % okolo 38 min.

Oficiálne potvrdenie vyššieho výkonu

V podobnom období sa tiež objavili neoficiálne správy, že elektrický „crossover-Mustang“ si polepšil aj po stránke výkonu. No a to nedávno v rámci tlačovej správy potvrdil aj samotný Ford, pričom uviedol nasledovné zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu jednotlivých verzií, s výnimkou „GT“:

  • ER AWD – z 248 kW na 258 kW / z 565 Nm na 580 Nm
  • ER RWD – z 210 kW na 216 kW / zo 415 Nm na 430 Nm
  • SR AWD – zo 190 kW na 198 kW / z 565 Nm na 580 Nm
  • SR RWD – zo 190 kW na 198 kW / zo 415 Nm na 430 Nm

Ford tiež informoval, že americkí držitelia rezervácií na prvú edíciu modelu („First Edition“) už môžu uskutočniť záväznú objednávku. Podľa Electrive budú dodávky vozidiel do USA spustené koncom tohto roka. Európania si počkajú o čosi dlhšie, keďže prvé dodávky na starý kontinent sú naplánované na začiatok budúceho roka.

Čo sa týka cien, Ford Mustang Mach-E začína na nemeckom trhu na sume 46 900 € (SR, RWD). „SR AWD“ bude stáť od 54 000 € a „ER AWD“ od 62 900 €. „Prvá Edícia“ vyjde min. na 66 800 € (ER, AWD), športovo ladený variant GT zatiaľ svoju „nemeckú“ cenu nemá. V USA stojí 60 500 $ bez DPH.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové elektromobily Ford majú byť cenovo dostupné vďaka platforme od VW
Ford a GM nechcú nechať Tesle otvorené dvere v segmente elektrických dodávok
Ford si dal patentovať nafukovací solárny štít pre elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Nárasty výkonu nie sú nejak obrovské, sú to rádovo percentíčka. Ale – každá maličkosť poteší.
    Konieckoncov, je to vždy lepšie, ako keby sa prezentoval vysoký výkon a neskôr by sa ukázalo, že skutočnosť je akosi – poskromnejšia…

  2. Čaká sa na ľudový elektromobil pre netrpazlíkov za 20 tis, ale stále sa ponúkajú len preasistované, predražné dražoby.

Pridajte komentár