Unikli podrobnosti o elektrickom SUV Ford Mustang Mach E, vrátane dojazdu a cien

2

Priamo z oficiálnej stránky Fordu unikli pomerne podrobné špecifikácie ambiciózneho elektrického SUV Ford Mustang Mach-E. Na základe týchto dokumentov to pritom vyzerá na vážnu konkurenciu pre Teslu Model Y.

Na jednej z oficiálnych stránok automobilky Ford boli zrejme nedopatrením alebo v rámci testovania funkčnosti podstránky uverejnené informácie o elektrickom SUV strednej triedy Ford Mustang Mach-E, od ktorého si výrobca veľa sľubuje. Hovorca americkej spoločnosti na margo toho povedal, že v rámci oficiálneho predstavenia modelu, ktoré prebehne v nedeľu, sa dozvieme viac. Tým vlastne potvrdil, že „uniknuté“ informácie sú oficiálne.

Na základe nich sa dozvedáme, že verzia Extended Range (ER) so zadným pohonom (RWD) má ponúknuť dojazd 480 km podľa realistického cyklu EPA, rovnako ako Tesla Model Y Long Range RWD. „4-kolka“ (AWD) poskytne na jedno nabitie 435 km (EPA) a verzia Standard Range (SR) 370 km (RWD), resp. 338 km (AWD). Ide pritom o cieľové hodnoty.

Ďalšie špecifikácie

Čo sa týka výkonu, krútiaceho momentu, zrýchlenia z 0 na 60 mph (97 km/h) a ceny (bez DPH a dotácií), tie sú pre jednotlivé verzie nasledovné (cieľové hodnoty):

  • SR RWD: 255 k, 415 Nm, okolo 6 s, od 43 895 $
  • SR AWD: 255 k, 582 Nm, okolo 5 s, – $
  • ER RWD: 282 k, 415 Nm, okolo 6 s, od 50 600 $
  • ER AWD: 333 k, 582 Nm, okolo 5 s, – $
  • GT (378 km, AWD):  – k, – Nm, okolo 3 s, od 60 500 $
  • First Edition (435 km, AWD): 333 k, 582 Nm, okolo 5 s, 59 900 $

Ohľadom nabíjania sme sa dozvedeli, že na rýchlonabíjačke bude možné získať počas 10 min nabíjania dojazd 76 km – EPA (platí pre verzie ER AWD). A to je v porovnaní s Teslou Model Y, ktorej chce Ford otvorene konkurovať, sklamanie.

Extra batožinový priestor

Objem batožinového priestoru tohto elektromobilu strednej triedy má dosahovať hodnotu až 821 l, z toho predný kufor ponúkne 136 l. Po sklopení zadných sedačiek by mal narásť až na 1 700 l. V rámci štandardnej výbavy by sme mali nájsť napríklad LED svetlomety, 15,5 “ centrálny displej a 10,2″ digitálny prístrojový panel vodiča.

Na prvý pohľad to teda vyzerá s modelom Ford Mustang Mach-E dobre. Dúfame, že sa podarí výrobcovi naplniť v rámci produkčnej verzie uvádzané cieľové hodnoty. Sme pritom zvedaví na sľubovaný dojazd 600 km (WLTP) pre Európu, pretože 480 km podľa cyklu EPA by malo na základe porovnania údajov platných pre Teslu Model Y predstavovať okolo 540 km (WLTP). Každopádne ani toto nie je zlá hodnota.

Zdroj uniknutých info od Fordu: MachEforum via GreenCarReports

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický Ford Mustang s 900 koňmi poslúži na testovanie novej technológie
Tesla Model Y predstavená! Je to SUV verzia Modelu 3 | AKTUALIZOVANÉ
Ford postaví na platforme od VW zrejme aj druhý elektromobil

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Navrhujem Forda odsúdiť principiálne, vzhľadom k tomu, že nás práve on zaviedol do tohto 100 ročného omylu so spaľovaním oleja za účelom prudkého zisku, čo potvrdzuje až doteraz, keď ešte predal milióny z tej obrovskej neekologickej kravy s názvom „150“. A tí tupí amici to kupujú ako chleba. Navyše, nebyť Tesly, tak by nás kľudne ešte ťahal 150 rokov. Napokon sa rozhodol urobiť aj on elektrické SUV, ktoré by podľa môjho názoru kľudne vedel vyrobiť lacnejšie, ale hovorí si „na čo, veď nik iný to lacnejšie vyrobiť nemôže, lebo my máme na to monopol.“

Pridajte komentár