Okolo elektromobility sa točí až neuveriteľné množstvo „mýtov“ a dezinformácií, pričom asi najúčinnejším spôsobom ako ich vyvrátiť, je ponúknuť motoristom osobnú skúsenosť s elektromobilom. A to sa rozhodla urobiť aj automobilka Ford.
Reprezentatívny prieskum spoločnosti Ford ukázal, že obyvatelia malých miest (79 %), vidieckych oblastí (82 %) a dedín (76 %) necítia istotu ohľadom kúpy elektromobilu ako svojho ďalšieho auta, a to v kontexte teoretického skorého zákazu spaľovacích áut.
Prieskum tiež odhalil, že len 55 % obyvateľov spomínaných oblastí (oproti 85 percentám „mešťanov“) má pocit, že disponuje dostatkom informácií, aby mohli urobiť informované rozhodnutie o kúpe elektromobilu. A to je škoda, pretože práve títo obyvatelia majú zväčša možnosť domáceho nabíjania, čo im určite závidí väčšina „mestských“ záujemcov o elektromobilitu.
Preto sa Ford rozhodol, že obyvateľom najmenšieho britského mesta so symbolickým názvom Fordwich, ktoré má len 380 obyvateľov, ponúkne svoj „čerstvý“ elektromobil Mustang Mach-E na skúšku. A to v rámci 3-dňovej hromadnej testovacej akcie, informuje vo svojej tlačovej správe.
- Zdroj: Ford
- Zdroj: Ford
Vzbudenie dôvery
Cieľom projektu je vzbudiť dôveru v elektromobily a povzbudiť ľudí, aby v rámci dlhodobejšieho horizontu prešli na elektrický pohon. Osobná skúsenosť je pritom asi ten najúčinnejší spôsob, ako bojovať nielen s nedostatkom informácií ohľadom problematiky elektromobility, ale aj so šialeným množstvom mýtov a dezinformácií, ktoré sa okolo nej točia.
Samozrejme, takýto projekt je určite nákladný a zrejme ani zďaleka nemá taký dosah ako jediný článok typu FUD (fear, uncertainty, doubt – strach, neistota, pochybnosti) uverejnený v úspešnom bulvárnom či mainstreamovom médiu. Na druhej strane, nie je nad osobnú skúsenosť, pričom tí, čo majú takéto skúsenosti, ich môžu šíriť ďalej a sú, resp. by mali byť pre svoje okolie dôveryhodnejším zdrojom ako spomínané médiá.
Čo sa ešte týka mestečka Fordwich a spomínaného projektu od Fordu, pri miestnej reštaurácii bola zriadená aj nabíjacia stanica, keďže zrejme nie všetky tamojšie domácnosti majú prístup k domácemu nabíjaniu, resp. rýchlejšiemu domácemu nabíjaniu.
Podobné projekty, ktorých cieľom bolo zabezpečiť osobnú skúsenosť s používaním elektromobilov ďaleko nad rámec bežnej skúšobnej jazdy, pritom v minulosti realizovali napr. aj spoločnosti Tesla či Renault. A verme, že takých bude pribúdať.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najpredávanejšie americké auto Ford F-150 dostalo elektrickú verziu
Renault poskytol každej domácnosti z obce Appy elektromobil na 3 roky
Ford sa v rámci Európy pretransformuje na čisto elektrickú značku
2 komentáre
Ford by mal namiesto veľkej propagácii EV sústrediť sily na veľkú výrobu batérií. To malé množstvo čo vyrobia, obratom predajú a bohužiaľ majú prázdne sklady. Veľkohubá reklama vs neschopnosť vyrábať batérie. Henry sa musí obracať v hrobe…
A to akoze si myslia ze kazdy ma na nove elektro auto? A hlavne na slovensku?