Automobilka Ford prichádza s dobrou správou ohľadom rýchlosti nabíjania svojho elektrického crossoveru Ford Mustang Mach-E. Interné testy v reálnom prostredí totiž preukázali, že elektromobil, ktorý sa pomaly blíži na trh, sa bude nabíjať podstatne rýchlejšie, ako naznačovali simulácie.
Najnovšie skúšky ukazujú, že doba nabíjania modelu Ford Mustang Mach-E je oproti počiatočným odhadom takmer o 30 % lepšia. Verzia s pohonom zadných kolies (RWD) a väčšou batériou (Long Range – 98,8 kWh) sa na rýchlonabíjačke Ionity (alebo aj iných 150+ kW nabíjačkách) nabije za 10 min na dojazd 119 km (WLTP – interné testovanie).
V porovnaní s predbežnými počítačovými simuláciami tak skúšky v reálnom prostrední priniesli výsledky, ktoré sú lepšie o 26 km, resp. takmer 30 % (platí pre verziu Long Range RWD).
Ford Mustang Mach-E vo verzii Long Range s pohonom všetkých kolies (AWD) by mal dosiahnuť priemernú nabíjaciu rýchlosť 107 km za 10 min. Oba varianty pohonu, RWD aj AWD, sa pritom z 10 na 80 % maximálnej kapacity batérie nabijú za 45 min.
Verzie s kapacitne menšou batériou (Standard Battery – 75,7 kWh) sa podľa predbežných odhadov nabíjajú tempom 91 km/10 min (RWD), resp. 85 km/10 min (AWD). V oboch prípadoch má potrvať nabíjanie z 10 na 80 % okolo 38 min.
Aj vyšší výkon
Dodávame, že sériový Mustang Mach-E by mal ponúknuť aj vyšší výkon v porovnaní s tým, čo americká automobilka prezentovala pri predstavení prototypu. Vyplýva to z dokumentov, ktoré boli zaslané predajcom značky Ford. Výkon je pritom vyšší o 6 až 10 kW, v závislosti od verzie.
Nabíjací ekosystém a e-expanzia
V rámci Európy budú mať majitelia elektrického crossoveru Ford Mustang Mach-E k dispozícii ekosystém Ford Charging Solutions, ktorý v sebe integruje prístup k domácemu nabíjaniu aj verejným staniciam po celom kontinente.
Ford sa tiež zaviazal, že do 3 rokov vybuduje v rámci svojich európskych areálov 1 000 nabíjacích miest pre svojich zamestnancov. Ford pritom chystá európsku expanziu v oblasti elektromobility, Mustang Mach-E bude jedným z 18 nových elektrifikovaných modelov, ktoré sa objavia na trhu do konca roka 2021.
Zdroj: tlačová správa (Ford)
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nové elektromobily Ford majú byť cenovo dostupné vďaka platforme od VW
Elon Musk vyjadril nadšenie z nového elektromobilu Ford Mustang Mach-E
Ex-šéf Fordu hovorí, že Tesla je „ikonickou“ značkou s veľkou výhodou
3 komentáre
Týchto e-áut za 50+ tisíc je už na trhu dosť, chcelo by to niečo ako Octávia a Octávia combi bez zbytočností za 20 tisíc.
Ved nestihaju tieto vyrabat, koli nedostatku vyrobnych kapacit baterii, tak nemaju dovod ist do nizsich kategorii. Az sa nasytia tieto kategorie a medzitym klesne cena baterii sa pustia do lacnych aut. O par rokov to pride.
Jasne,ked octavia 1.0 bez vybavy stoji 20tisic