Ford Mustang Mach-E 1st sa v USA vypredal. Prioritou je európsky trh

0

Čerstvé elektrické SUV Ford Mustang Mach-E v uvádzacej verzii First Edition je v USA vypredané. Zdá sa pritom, že okrem záujmu Američanov by to mohlo súvisieť aj s menším množstvom pridelených vozidiel, pretože prioritným trhom je už od začiatku Európa. Dôvod je pritom jasný.

Automobilka Ford spustila konfigurátor pre svoj ambiciózny elektromobil v deň jeho predstavenia, pričom záujemcovia si mohli v USA pred-objednať hneď 5 variantov. Prvých dodávok sa dočkajú zákazníci, ktorí si rezervovali limitovanú verziu First Edition. A práve tá sa po menej ako 10 dňoch od predstavenia vo svojej domovskej krajine vypredala, informuje Electrek.

Presné čísla však nepoznáme, nakoľko Ford zatiaľ neinformoval, koľko kusov prvej edície modelu Ford Mustang Mach-E má v pláne vyrobiť pre tamojší trh. Na americkej web stránke automobilky je stále možné zarezervovať ostatné varianty, a to za rovnaký poplatok – 500 $.

Európa prioritou

Zdá sa pritom, že v Európe sa Ford Mustang Mach-E First Edition zatiaľ nevypredal, teda aspoň nie na všetkých trhoch. Na tom najväčšom, teda Nemeckom, je stále dostupný. A to možno aj vďaka tomu, že pre Európu mohlo byť vyhradených viac kusov.

To by sa totiž dalo odvodiť z ďalších informácií portálu Electrek, ktoré pochádzajú zo zdroja pôsobiaceho v štruktúrach výrobcu. Väčšina produkcie za prvý rok od jej spustenia má totiž smerovať do Európy. A to 60 %. Ford pritom informoval, že počas 1. roka zíde z jeho liniek 50 000 ks, a to kvôli obmedzenej ponuke batérií.

Dôvod je jasný

60 % by teda malo znamenať, že Európa sa môže spočiatku tešiť na 30 000 vozidiel, zatiaľ čo USA na maximálne 20 000 ks. A to je v porovnaní s dodávkami elektromobilov od Tesly pozitívny obrat. Má to však úplne pochopiteľné vysvetlenie.

V Európskej únii totiž začnú od budúceho roka platiť prísnejšie emisné normy, ktoré zrejme veľká väčšina tradičných automobiliek nedokáže splniť bez toho, aby tu predala väčšie množstvo plne elektrických modelov, pričom za ich predaj zinkasujú aj emisné bonusy.

Podľa údajov JATO za minulý rok európska flotila značky Ford dosiahla priemerné emisie CO2 na úrovni 127,3 g/km. Budúci rok to však bude musieť podľa normy pod 95 g/km (s výnimkou 5 % flotily, ďalší rok už bez výnimky). Za jej prekročenie sa pritom budú platiť vysoké pokuty. V prípade dosiahnutia rovnakej bilancie ako v roku 2018, by Ford musel zaplatiť podľa JATO až 2,56 miliardy €.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk vyjadril nadšenie z nového elektromobilu Ford Mustang Mach-E
Elektrická Škoda Citigo sa vypredala už aj na Slovensku. Čo ďalej?
„Súboj“ Tesly Cybertruck a Fordu F-150 vraj nebol fér. Bude sa opakovať

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár