Ford otestoval dojazd Mustangu Mach-E. Naplnil papierovú hodnotu?

1

Ford Mustang Mach-E sa už pomaly chystá na trh, pričom sa zdá, že je čoraz lepší. Aktuálny test dojazdu, ktorý sa uskutočnil na nórskych cestách, pritom naznačuje, že by sa to mohlo týkať aj dojazdu.

Ford postupne odhaľuje, že produkčný Mustang Mach-E bude mať lepšie vlastnosti, ako uviedol pri predstavení jeho prototypu. Týka sa to napríklad rýchlosti nabíjania či výkonu. Preto sme veľmi zvedaví na dojazd produkčnej verzie.

Ford v máji oznámil, že ďalšie testovanie ukázalo lepšie nabíjacie schopnosti ich pripravovaného crossoveru strednej triedy, ktorým chce značka konkurovať aj Tesle Model Y. Oproti počiatočným odhadom, prezentovaným pri premiére prototypu, sa má totiž nabíjať až o 30 % rýchlejšie.

V júli zas Američania potvrdili zvýšenie výkonu a krútiaceho momentu jednotlivých verzií, s výnimkou „GT“ variantu:

  • ER AWD – z 248 kW na 258 kW / z 565 Nm na 580 Nm
  • ER RWD – z 210 kW na 216 kW / zo 415 Nm na 430 Nm
  • SR AWD – zo 190 kW na 198 kW / z 565 Nm na 580 Nm
  • SR RWD – zo 190 kW na 198 kW / zo 415 Nm na 430 Nm

A čo dojazd?

Aktuálne sa Ford pokúsil zodpovedať otázku, či zvládne predprodukčný Ford Mustang Mach-E vo verzii Extended Range s pohonom oboch náprav (ER AWD) na jedno nabitie trasu z Osla do Trondheimu, ktorá meria minimálne 484 km. Podľa predbežných „papierových“ hodnôt má táto výkonná verzia s 98,8 kWh batériou ponúknuť dojazd 540 km (WLTP).

Vo videu oficiálneho zastúpenia značky Ford v Nórsku sa uvádza, že tamojší šéf Per Gunnar Berg absolvoval trasu Oslo – Trondheim, pričom palubný systém vozidla ukazoval na konci cesty zostatkovú kapacitu batérie 14 %. Minimálna dĺžka trasy je pritom podľa Google Maps 484 km.

Portál Insideevs, ktorý na video upozornil, dodáva, že podľa Google Maps je dĺžka dvoch dostupných trás z Osla k predajcovi značky Ford, ku ktorému Berg dorazil, 497, resp. 504 km. V prípade kratšej z týchto trás a „pripočítaní“ 14 % zostatkovej kapacity batérie, sa dostaneme na teoretickú hodnotu 567 km. A to je viac ako papierových 540 km (WLTP).

Samozrejme, ide o test pod taktovkou Fordu, pričom nepoznáme množstvo dôležitých faktorov ako profil trasy, priemerná rýchlosť, štýl jazdy, jazdný režim či okolitá teplota a nastavenia HVAC systému. Zdá sa však, že v prípade produkčnej verzie nemôžeme vylúčiť ani zlepšenie v oblasti dojazdu. Ford totiž tiež v rámci videa uviedol, že verzia s pohonom zadnej nápravy ponúkne 610 km, čo je o 10 km viac, ako avizoval pri predstavení prototypu.

Nuž, uvidíme neskôr. Prví zákazníci, a to tí americkí (USA), budú môcť otestovať dojazd svojho nového elektromobilu Ford Mustang Mach-E koncom roka. Európania si počkajú o niečo dlhšie. Prvé dodávky na starý kontinent sú naplánované na začiatok budúceho roka.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ford predstavil šialenú verziu crossoveru Mustang Mach-E so 7 elektromotormi
Nové elektromobily Ford majú byť cenovo dostupné vďaka platforme od VW
Ford si dal patentovať nafukovací solárny štít pre elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár