Aktuálne predstavený extrémny Ford Mustang Mach-E 1400 s výkonom 1 400 konských síl má podľa americkej automobilky demonštrovať, čo dokáže elektrický pohon. Vychádza pritom z elektrického crossoveru, ktorý dorazí na európsky trh začiatkom budúceho roka.
Elektromobil Ford Mustang Mach-E 1400 bol navrhnutý tak, aby ukázal obrovskú silu elektrického pohonu a umožnil testovanie v mnohých konfiguráciách a rozdielnych spôsoboch využitia. Dostupné sú pritom aj režimy pre jazdu na závodnom okruhu a driftovanie.
Ron Heiser, hlavný inžinier programu Mustang Mach-E, hovorí, že teraz je ten správny čas na využitie elektrického pohonu, poučenie sa z jeho fungovania a aplikácie v rámci portfólia značky. Dodáva, že sériový Ford Mustang Mach-E je navrhnutý pre potešenie z jazdy ako každý Mustang, špeciálna verzia „1400“ je však „úplne šialená“.
Vaughn Gittin Jr., motoristický šampión a zakladateľ spoločnosti RTR Vehicles, ktorá sa podieľala na vývoji špeciálneho Mustangu Mach-E, hovorí, že toto vozidlo zmenilo jeho pohľad na to, čo je výkon a krútiaci moment. Prirovnal to pritom k magnetickej horskej dráhe.
- Zdroj: Ford
- Zdroj: Ford
7 elektromotorov pre skúmanie možností
A tomu sa dá veriť, keďže tento špeciál obsahuje až 7 elektromotorov s celkovým výkonom 1 400 koní. 3 z nich nájdeme v rámci predného diferenciálu, zvyšné 4 sa nachádzajú vzadu. S diferenciálmi ich spája jeden hnací hriadeľ, pričom majú obrovskú škálu nastavení.
Nie je tak problém nakonfigurovať celú zostavu tak, aby bola vhodná pre čo najrýchlejšiu jazdu na závodnom okruhu či pre driftovanie. Podvozok a pohonná jednotka sú nastavené tak, aby umožňovali inžinierom skúmať rôzne možnosti usporiadania a ich vplyv na spotrebu energie a výkon.
Ford Mustang Mach-E 1400 obsahuje aj špeciálnu li-ion batériu typu NMC s kapacitou 56,8 kWh a vysokým výkonom vybíjania. Batériový systém je navrhnutý tak, aby sa počas nabíjania ochladzoval pomocou dielektrického chladiaceho média.
- Zdroj: Ford
- Zdroj: Ford
- Zdroj: Ford
Tento špeciál sa má predstaviť aj v rámci pretekov NASCAR a slúžiť na testovanie nových materiálov. Jeho kapota je vyrobená z organických kompozitných vlákien. Ide pritom o ľahšiu alternatívu k uhlíkovým vláknam, ktoré tvoria zvyšok karosérie vozidla.
Zdroj: Ford
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ford potvrdil, že sériový Mustang Mach-E ponúkne vyšší výkon
Nové elektromobily Ford majú byť cenovo dostupné vďaka platforme od VW
Ford si dal patentovať nafukovací solárny štít pre elektromobily
3 komentáre
Pre boha to aký odporni zvuk ma ten motor niečo hrozné omg brrrrrrr normálne ma hlava rozbolela fuuuj
Podľa mňa krásny zvuk stíhačky.. Už mám po krk tých uprdenych výfukov a agresívneho hluku, ktorý ostáva stále len hlukom bez výkonu.. A nerozumiem ani tzv.fajnšmekerom, ktorým čím viac hluku, tým viac sebavedomia dáva 😉
Super Lubo len im to daj,uplne suhlasím akustický smog tu vie hoci aký zaprdenec robiť.