Pozeráme sa na špionážne zábery elektrického SUV Ford Mach 1?

0

Ford testuje pri Detroite dôkladne zamaskovaný automobil typu SUV. Rôzne detaily ako by nás chceli silou mocou presvedčiť o tom, že sa jedná o bežný spaľovací automobil. Táto snaha, ako aj masívna kamufláž a ďalšie veci však naznačujú, že by sa mohlo jednať o prvé elektrické SUV americkej automobilky s označením Ford Mach 1.

Ford sa snaží dobehnúť zameškané

Automobilka Ford nepriamo uznala, že z hľadiska elektrifikácie svojho portfólia zaspala dobu, vymenila generálneho riaditeľa a inovovala svoje plány, v rámci ktorých sa chce zamerať hlavne na oblasť elektromobility. Do nej chce preinvestovať v rokoch 2017 až 2022 4,5 miliardy $, pričom zníži financovanie vývoja spaľovacích motorov o 1/3.

13 e-áut do roku 2022

Vďaka týmto opatreniach chystá uviesť na globálny trh do roku 2022 13 elektrifikovaných modelov. Nezabúda však ani na dôležitosť nabíjacej infraštruktúry, a tak sa stala jedným zo zakladajúcich členov aliancie automobiliek Ionity, ktorá vybuduje do roku 2020 v Európe 400 ultra-výkonných nabíjacích staníc (150 a 350 kW).

1. elektromobilom novej generácie Ford Mach 1

Prvým elektromobilom, ktorý vzíde z nového strategického plánu americkej automobilky, bude elektrické SUV, ktorý mal niesť meno Ford Mach 1. Výrobca nám ale toho o elektromobile zatiaľ moc neprezradil. Vieme len to, že bude postavený na rovnakej platforme (C2) ako modely Focus a Escape.

Čo to o jeho charaktere prezrádza jediná oficiálna upútavka (na konci článku), v rámci ktorej vzniká Ford Mach 1 z modelov Explorer (SUV) a Mustang („športiak“). Jednať by tak malo o športovo ladené SUV či crossover. Špekuluje sa pritom o dojazde 400 až 480 km.

Je na špionážnych záberoch Ford Mach 1?

Na prvý pohľad sa zdá, že na špionážnych záberoch sa nachádza vozidlo s dieselovým pohonom. Svedčí o tom nálepka „Diesel Fuel Only“ či výfuk. Vzhľadom na budúcnosť dieselových motorov a emisné limity či kredity sa môže zdať nepravdepodobné, že nový maskovaný model, by sa testoval práve s týmto typom pohonu.

Navyše koncovka výfuku je až moc nápadná a zbytočne dlhá. Zvláštna je aj oblasť okolo „difúzora“, ktorá ako by sa snažila maskovať absenciu konvenčného diferenciálu, namiesto ktorého je osadený elektromotor. Rovná plocha v oblasti podvozku by mohla tiež čo to naznačovať, podobne ako pneumatiky Michelin Primacy A/S, ktoré sa radia skôr k pneumatikám, ktoré by mohli o niečo znížiť spotrebu.

Rébus mohol vyriešiť zvuk vozidla, nanešťastie, ako uviedol fotograf, vozidlo prechádzalo aktívnou stavebnou zónou a následne hustou premávkou.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Renault údajne pracuje na 5-miestnom elektromobile za 8 500 $
Mercedes-Benz EQC nám ukázal v rámci druhej upútavky zadok
Jaguar E-Type Zero: Klasika zo 60. rokov pôjde do sériovej výroby ako elektromobil

Zdroje: Autoblog, Carscoops, Ford

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár