Najpredávanejšie americké auto dostalo elektrickú verziu so štartovacou cenou Tesly Cybertruck

10

Americký automobilový bestseller dostáva plne elektrickú verziu, ktorá nesie meno Ford F-150 Lightning. Ide o pickup, ktorý môže napomôcť k masovejšej elektrifikácii (najmä) Severnej Ameriky.

Pickupy so série Ford F patria k napredávanejším autám na svete, pričom v USA sú jednotkou. Pred predstavením prototypu Tesly Cybertruck pritom mnohým prišla možná plná elektrifikácia tejto americkej ikony úplne scestná. Tesla však naštartovala preteky aj v tomto segmente a Ford bol jednou z viacerých značiek, ktoré sa do nich zapojili.

A dnes v noci nášho času Ford predstavil plne elektrickú verziu modelu F-150 s prívlastkom Lightning. Zverejnil pritom viacero predbežných špecifikácií, ktoré naznačujú, že vozidlo ešte nie je v úplnom finále. V prípade dojazdu spomína odhadované hodnoty, a to 370 km (verzie so základnou batériou) a 480 km (verzie s „predĺženým dojazdom“), zrejme podľa cyklu EPA. O kapacite batérií zatiaľ nepadla zmienka.

Podrobnejšie údaje však máme o nabíjaní. Ford F-150 Lightning bude podporovať max. nabíjací výkon 150 kW, vďaka čomu sa batérie nabijú z 15 na 80 % za 44 min, resp. 41 min. Novinka od Fordu bude môcť byť pritom vybavená až 19,2-kW palubnou nabíjačkou (nabitie z 15 na 100 % za 10 hod, resp. 8 hod).

Top verzia ponúkne výkon 420 kW a krútiaci moment 1 050 Nm. Z 0 na 60 mph (97 km/h) pritom zrýchli cca za 4 s. Model s menšou batériou zvládne max. užitočné zaťaženie 907 kg, „long range“ verzia odvezie 816 kg. Ťažná kapacita je 3,5 t, resp. 4,5 t.

Zaujímavé prvky výbavy

Medzi zaujímavé prvky výbavy nového elektromobilu od Fordu patrí napájací systém s výkonom až 9,6 kW, ktorý pozostáva z 11 prevažne 120V zásuviek. Ford F-150 Lightning bude tiež možné využívať ako záložný zdroj energie pre domácnosť. Obsahovať bude aj jazdný asistent Ford BlueCruise či OTA aktualizácie.

Spoznali sme tiež prvé cenovky. Základná verzia začína na cene 39 974 $ bez DPH (cca 32 750 €), čo je takmer identická cena ako v prípade základnej verzie Tesly Cybertruck (39 990 $). Tá pritom okrem iného ponúkne pohon zadnej nápravy, zrýchlenie z 0 na 60 mph (97 km/h) pod 6.5 s, maximálnu rýchlosť 177 km/h či odhadovaný dojazd vyše 400 km (EPA).

Ford F-150 Lightning sa začne vyrábať na jar budúceho roku. Termín spustenia dodávok k prvým zákazníkom nie je známy. Čo sa týka Tesly Cybertruck, tá by sa mala podľa najnovších informácií začať vyrábať v obmedzenom množstve koncom tohto roka.

Zdroj: Ford via Electrek & Teslarati

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla potvrdila obrovský záujem o Cybertruck. Európania si zrejme počkajú na 2. verziu
Elektrický Hummer sa dočkal predstavenia. Tesla Cybertruck má „konkurenciu“
Rivian predstavil elektrický pickup s extrémnymi parametrami. Na ťahu je Tesla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

10 komentárov

  1. To „autíčko“ na videu je veľmi pôsobivé. Keďže vychádza z amerického bestselleru, má veľký predpoklad stať sa elektrickým americkým bestsellerom…

  2. Príklad, že čert a konkurencia nespí! TESLA nesmie zostať osamotená s veľkým náskokom na trvalo. To by nám nikomu neprospelo!

    • ja tipujem na pomer 100:1 😉 preco by som si mal kupovat zumpu ako ford, ked za tie iste prachy dostanem svetovu topku? ale primitivov co zeru len hamburgery cely zivot sa tam najde asi dost a kupia si ford, lebo uz pradedo aj dedo mali ford 🙂

  3. Pekná reklama, baterky však nemajú. Pozrite na plánovanú výrobu v GWh a čas dodania. Proste zaspali dobu a nechystajú sa rýchlo transformovať. Idú na to veľmi pomaličky, ako slimáčik. Odporúčam pozrieť sa do Austrálie, ako Číňania vytlačili EU a USA výrobcov s ICE. To isté sa zopakuje v USA a EU, ale s BEV. Na marketingových oddeleniach by mali nakresliť krivku škálovania masovej výroby čínskych BEV a prekryť ju s krivkou výrobcov západu. Čím bude väčšia medzera, tým väčší problém. Zatiaľ to vypadá na 7-10 rokov. A tento rok Číňania v EU opatrne otvoria ďalšie trhy v hornom a spodnom segmente BEV. Pomôže im v tom Covid (akceptácia online predaja) a podstatne nižšie nároky na servisnú sieť pre BEV. Jednoducho otvoriť európsky trh BEV pre čínskych výrobcov bude podstatne lacnejšie a rýchlejšie ako nevydarené pokusy s ICE. Nezabudnime na bonus v podobe vysokej spoľahlivosti čínskych BEV, na rozdiel od ICE.

Pridajte komentár