Ford Explorer vstupuje do predaja. V základe je lacnejší ako Škoda Enyaq

2

Kompaktné elektrické SUV Ford Explorer, ktoré vyrástlo na e-platforme VW MEB a ktoré bolo navrhnuté pre Európu, vstupuje do predaja v prvých krajinách. Novinka od Fordu pritom prostredníctvom aktuálnej tlačovej správy odhalila podrobnejšie špecifikácie či ceny.

Ford Explorer je výsledkom spolupráce automobiliek Ford a VW Group. Tento model pritom vyrástol na platforme MEB, ktorá je základom aj pre modely ako Škoda Enyaq či VW ID.4. A Ford uvádza, že ich elektrická novinka, ktorá sa vyrába v Nemecku, bola nevhrnutá pre európske cesty a európskych zákazníkov.

Špecifikácie

Európsky Ford Explorer s elektrickým pohonom má rozmery 4 568 x 1 871 x 1 630 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 767 mm a objem batožinové priestoru 536 l, resp. 1 422 l po sklopení zadného radu sedadiel.

Ford spustil predaj 2 verzií elektrického SUV Explorer. Aktuálny základ ponúkne pohon zadnej nápravy (RWD), výkon 210 kW, krútiaci moment 545 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,4 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, NMC batériu s kapacitou 77 kWh (netto), dojazd 572 – 602 km (WLTP), max. nabíjací výkon 135 kW, nabitie z 10 na 80 % za 28 min či 11-kW palubnú nabíjačku.

Vyššie postavená verzia disponuje pohon oboch náprav (AWD), výkonom 250 kW, krútiacim momentom 134 + 545 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,3 s, maximálnou rýchlosťou 180 km/h, ťažnou kapacitou 1 200 kg, NMC batériou s kapacitou 79 kWh (netto), dojazdom 532 – 566 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 185 kW, nabíjaním z 10 na 80 % za 26 min či 11-kW palubnou nabíjačkou.

Výbava a cena

V štandardnej výbave elektromobilu Ford Explorer okrem iného nájdeme 14,6″ centrálny dotykový displej, vyhrievané predne sedadlá a volant, masážne sedadlo vodiča, systém indukčného nabíjania pre smartfóny, LED svetlomety s aut. prepínaním diaľkových svetiel, 15 asistenčných systémov vodiča či systémy Android Auto a Apple CarPlay. Napr. tepelné čerpadlo je však za príplatok.

Čo sa týka ceny, elektrický Ford Explorer sa napr. v Nemecku začal predávať za cenu od 48 510 € (verzia RWD v akciovej cene, inak od 49 500 €), resp. od 52 430 € (verzia AWD). Koncom tohto roka príde na trh aj základná verzia RWD so „štandardným dojazdom“ (384 km WLTP) a cenou od 42 500 €.

Pre porovnanie, u nás obľúbená Škoda Enyaq stojí v Nemecku od 44 200 € (RWD, 132 kW, 398 km WLTP), 48 900 € (RWD, 210 kW, 562 km WLTP), resp. 51 500 € (AWD, 210 kW, 535 km WLTP). Slovenská cena modelu Ford Explorer zatiaľ nie je známa.

ford explorer

Zdroj ilustračnej fotografie: Ford

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ford chystá konkurentov pre „lacnú“ Teslu a Číňanov. A avizuje elektrickú Pumu
Cupra Tavascan: Súrodenec Škody Enyaq a VW ID.5 sa začal vyrábať
Peugeot e-3008 dostal slovenské ceny. A koľko stoja jeho konkurenti?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár