Ford žiaľ zaspal dobu, a tak potrebuje pomoc „zvonku“. Tá prichádza aj od startupu Rivian, ktorý je považovaný za „druhú Teslu“. Spoločne s ním vyvinie Ford minimálne 1 elektromobil, pričom jeho šéf hovorí, že už dnes ich Rivian učí ako sa robia vozidlá s elektrický pohonom.
Ford v apríli oznámil, že investoval 500 mil. $ do amerického startupu Rivian, ktorý sa špecializuje na elektromobily. Zároveň dodal, že v spolupráci s touto spoločnosťou vyvinie minimálne jedno elektrické vozidlo. To pritom vyrastie na „skateboardovej“ platforme od Rivianu.
Nebude to pickup
Tradičná americká automobilka však neprezradila, o aký typ vozidla pôjde. Z aktuálneho vyjadrenia šéfa Fordu Jima Hacketta pre Motortrend sa zdá, že by nemalo ísť o pickup, o ktorom sa špekulovalo. A to je logické, keďže Ford už pracuje na vlastnom elektrickom pickupe, ktorý bude vychádzať z modelu F-150.
A nemalo by ísť ani o sedan či hatchback, od ktorých Ford upúšťa v rámci amerického trhu, informuje Carscoops. Pravdepodobne tak pôjde o veľké SUV či crossover, ktorý bude väčší od chystaného elektrického crossoveru strednej triedy s možným menom Ford Mach E.
Ten príde v budúcom roku aj na európsky trh, pričom má ponúknuť dojazd až 600 km (WLTP). Výrobca sa pritom netají tým, že ním chce konkurovať chystanej Tesle Model Y. A pre starý kontinent plánuje Ford špeciálnu „elektro-ofenzívu„, ktorá prinesie množstvo elektrifikovaných modelov.
Pomoc od Rivianu aj VW
Ale späť k spolupráci Fordu a Rivianu. Hackett sa totiž v tejto súvislosti prezentoval zaujímavým vyjadrením, ktorým de facto priznal, že jeho automobilka sa musí v rámci elektromobility učiť od startupu. „Učia nás ako zlučovať nielen pohonné ústrojenstvo, ale aj architektúru, s ktorou je spojená elektronická riadiaca jednotka a ďalšie veci,“ povedal.
V snahe o urýchlenie elektrifikácie svojho portfólia Ford tiež vytvoril alianciu s koncernom Volkswagen Group. Vďaka nej budem môcť stavať svoje kompaktnejšie elektromobily (C a D segment) na špecializovanej platforme VW MEB. Prvý elektromobil tejto platformy vyvinie spoločne s VW a bude určený pre európsky trh.
Zdroj titulnej ilustračnej fotografie (Ford Kuga PHEV): Ford
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aké elektromobily môžeme očakávať v najbližšej dobe od Fordu?
Po BMW či Hyundai investoval do solid-state batérií Solid Power aj Ford
VW a Ford vytvorili alianciu a podpísali memorandum o elektromobiloch
Jeden komentár
Good morning, Ford! Guten morgen, Ford!
Welcome on board! Willkommen an Bord!
Dobré ráno, FORD! Tak teda vitaj na palube!