Ford chystá konkurentov pre „lacnú“ Teslu a Číňanov. A avizuje elektrickú Pumu

4

Ford aktuálne prekvapil vyhlásením, že už 2 roky tajne vyvíja novú platformu pre menšie a lacnejšie elektromobily, ktoré sa postavia chystanej Tesle „Model 2“ a čínskej konkurencii.

Insideevs na základe konferenčného hovoru spoločnosti Ford s investormi informuje ohľadom zaujímavých plánov americkej automobilky v oblasti elektromobility. Potešiteľné pritom je, že Ford sa zameria najmä na cenovo dostupnejšie elektromobily.

Šéf Fordu Jim Farley uviedol, že ich malý, ale „supertalentovaný“ tím „skunkworks“ pracuje na novej nízkonákladovej platforme pre menšie elektromobily už 2 roky. A to v tichosti, mimo materskej spoločnosti. To sa pritom Fordu darilo tajiť až do aktuálneho odhalenia.

Odpoveď na chystanú Teslu a čínske elektromobily

Ohľadom vyvíjanej platformy Farley uviedol, že ide o flexibilnú platformu pre viacero typov vozidiel, ktorá bude zároveň základňou pre softvér a služby. A dodal, že sa nemilosrdne zameriavajú na náklady a efektívnosť v rámci oblasti elektrických vozidiel. A to preto, že ich „najväčšou konkurenciou bude cenovo dostupná Tesla a čínski výrobcovia“.

Ako pritom vieme, Tesla chystá menší elektromobil, ktorý sa zaradí pod modely 3 a Y. Malo by ísť o kompaktný crossover, v prípade ktorého Elon Musk už dávnejšie avizoval cenu od 25 000 $ (cca 23 000 €) zrejme bez DPH. Nedávno pritom Tesla uviedla, že výrobu tohto modelu plánuje spustiť budúci rok.

Čo sa týka čínskych automobiliek, Ford si už dlhšie uvedomuje, že ide o vážnu konkurenciu. Veď napr. v máji minulého roka šéf Fordu povedal„Myslím, že za hlavného konkurenta považujeme Číňanov, nie GM alebo Toyotu. Číňania sa stanú veľmocou.“

Elektrický Ford Puma

Ford aktuálne prostredníctvom tlačovej správy tiež predstavil nový mild-hybridný model Puma (viď fotografie). Avizuje pritom, že ešte tento rok predstaví aj elektromobil Ford Puma Gen-E. To je však žiaľ všetko, čo sme sa aktuálne dozvedeli ohľadom elektrického modelu. Nevieme tak napr. ani to, na akej platforme Puma E-Gen vyrastie.

Elektromobily sú aktuálne stratový biznis

Teslarati na základe aktuálneho hovoru Fordu s investormi uvádza, že investície Fordu do väčších elektromobilov budú odteraz nižšie. A v prípade novej generácie elektromobilov očakáva ziskovosť počas prvých 12 mesiacov. To je zdá sa v pomerne ostrom kontraste so súčasnou situáciou. Divízia Fordu „Model e“, ktorá sa zameriava na elektromobily, totiž minulý rok vykázala stratu vo výške 4,7 mld. $.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ford priznáva chyby v oblasti elektromobilov a chystá „radikálne zjednodušenie“
Musk poslal automobilkám „manuál na 48-V vozidlá“. Podľa Fordu je to skvelé pre priemysel
Kedy dôjde k vyrovnaniu cien elektromobilov a spaľovákov podľa šéfa Fordu?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Excelentné riešenie problému od Forda! Ak neviete inovovať a robiť inteligentné riešenia priamo v baráku Ford, niekde je mega problém a Farley je druhý najinteligentnejší CEO v automotíve USA. Vyriešil však iba 10% problémov. Zvyšok je produkcia a hlavne zablokovaná továreň na baterky od senilného Bidena.

  2. vzhladom na to, ze aktualne maju az jedno EV (Mustang Mach-E) ktore predavaju a aj to je drahe..sa nedivim, ze ich biznis bol v strate…

    ono ti, ktori do toho trosku vidia to uz davno tvrdia..

    problem pre mnohe automobilky nebude to, ze nevyrobia dobre EV..ale ze ho nebudu moct vyrobit za take peniaze, aby ho mohli aj predvat za cenu, aka bude trhom akceptovatelna a samozrejme so ziskom pre samotnu automobilku…

    a vela automobiliek s tym budu mat existencne problemy….

  3. V súčasnosti nie som nadšený žiadnym modelom od Forda! Mal som asi 7 Fordov Transit, a tie mali, a možno aj nové majú, lepšie jazdné vlastnosti ako napr. Boxer, ktorý mám teraz. Jeden kurier k nám jazdí na E-Transite. Nie je moc sklamaný, ale ani nadšený „z električky“! Pokles dojazdu v zime je až „na hranu“, a tak má denno-denne obavy, aby niekde neostal visieť …..

Pridajte komentár