Ford chystá pre Európu 7 elektromobilov. Pomôže mu pritom aj VW

2

Automobilka Ford dnes oznámila, že na ceste k čisto elektrickej budúcnosti v Európe jej pomôže 7 elektromobilov novej generácie, ktoré prídu do roku 2024. Dva z nich pritom vyrastú na „e-platforme“ od koncernu VW Group.

Ford chce do roku 2035 dosiahnuť nulové emisie v rámci všetkých vozidiel predávaných v Európe, ako aj uhlíkovú neutralitu v rámci európskych závodov, logistiky a dodávateľov. Tieto plány v blízkej dobe okrem iného podporí 7 avizovaných plne elektrických modelov.

Prvým väčším európskym míľnikom Fordu má byť dosiahnutie predaja viac ako 600 000 elektromobilov za rok 2026. Celosvetovo chce pritom do roku 2026 predať cez 2 milióny elektrických vozidiel.

3 osobné a 4 úžitkové elektromobily

Čo sa týka avizovaných nových elektromobilov, k súčasným modelom dostupným v Európe (Mustang Mach-E a E-Transit) sa do roku 2024 pridajú 3 osobné a 4 úžitkové modely. Budúci rok začne Ford v nemeckom Kolíne vyrábať stredne veľký crossover s dojazdom 500 km. Viac informácií o tomto vozidle máme spoznať ku koncu tohto roku.

O rok neskôr bude v rovnakom závode spustená výroba ďalšieho elektrického Fordu. Americká automobilka v jeho prípade ale viac neprezradila. Vieme však, že tretím elektromobilom do partie bude elektrická verzia sub-kompaktného crossoveru Ford Puma. Tá bude k dispozícii od roku 2024.

Ford to myslí veľmi vážne aj s elektrifikáciou komerčných vozidiel. Dôkazom toho sú tiež 4 chystané modely pre Európu. A to dodávka Transit Custom s užitočným zaťažením 1 000 kg (2023), viacúčelové vozidlo Tourneo Custom (2023), menšia dodávka Transit Courier (2024) a model Tourneo Courier (2024).

ford elektromobily europa

Zdroj: Ford

Ford plánuje v Kolíne spustiť v roku 2024 aj montážny závod na batérie. A spolu s partnermi SK On a Koç Holding chce batérie, resp. batériové články tiež vyrábať. A to v Turecku. Ak sa podarí predbežnú dohodu naplniť, turecký závod by produkoval batériové články NMC s vysokým obsahom niklu. Ročná produkčná kapacita továrne by sa mala pohybovať v rozmedzí 30 až 45 GWh.

S elektromobilmi pomôže aj VW

Dnes sme sa tiež dozvedeli, že automobilky Ford a Volkswagen Group prehlbujú vzájomnú spoluprácu v oblasti elektromobility. VW pritom oficiálne potvrdil, že svoju špecializovanú platformu pre elektromobily MEB poskytne aj pre druhý model od Fordu. V priebehu 6 rokov má na nej vyrásť 1,2 mil. elektromobilov americkej značky určených pre európsky trh. Prvým „MEB modelom“ od Fordu bude „elektrický crossover“. VW taktiež uviedol, že Ford zatiaľ nezverejnil žiadne podrobnosti o druhom plánovanom modeli.

vw meb

Platforma VW MEB. Zdroj: VW

Zdroje: Ford, VW

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ford sa delí na „elektrickú a spaľovaciu“ divíziu, Sony sa spája s Hondou kvôli elektromobilom
Ford začína kopírovať Teslu z hľadiska stratégie a technológie vylepšovania elektromobilov
Ford chystá vlastné batérie či e-platformy. Do elektromobility naleje 30 mld. $

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. To čo sa dnes deje môže rozkopať „hračky“ všetkým automobilkám, a nie len automobilkám,nám všetkým …. Rad by som sa strašne mýlil !!!

  2. Už pred cca štyridsiatimi rokmi upozorňovali prví vedci, že sa začína zmena klímy, otepľovanie atmosféry. Pred 14 rokmi vznikla Tesla a následne ďalšie čisté elektromobilky podľa jej vzoru. Niektoré tradičné automobilky však ešte stále majú čas – tu Ford plánuje významnejšiu výrobu elektromobilov až na roky 2023 – 2024. V USA každoročne zúria obrovské lesné požiare v Kalifornii a na Floride, spôsobené katastrofickými suchami – ani to Ford nedojíma?

Pridajte komentár