Ford priznáva chyby v oblasti elektromobilov a chystá „radikálne zjednodušenie“

4

Automobilka Ford vykázala za rok 2022 čistú stratu vo výške 2 mld. $. Šéf spoločnosti priznáva, že aj kvôli chybám, ktoré urobili v rámci elektromobilov. Na základe rôznych ponaučení teraz Ford chystá radikálne zmeny, vrátane zjednodušenia elektromobilov.

Ford po finančne neúspešnom roku 2022 hovoril nielen o nedostatku čipov a problémoch v dodávateľskom reťazci, ale aj o vlastných chybách, čo nie je pri automobilkách bežné. Zvyknutí sme totiž najmä na výhovorky či prekrúcanie reality, ak sa im v niečom nedarí. Nedávne kritické slová šéfa Fordu Jima Farleyho na vlastnú adresu v rámci hovoru s investormi sú tak sympatické a môžu byť dobrým základom pre potrebné zlepšenie a napredovanie najmä v oblasti elektromobility.

Farley napr. priznal, že káblové zväzky v ich elektrickom crossoveri Ford Mustang Mach-E sú o 1,6 km dlhšie, než je nutné, čo zistili až dodatočne, informoval spravodajský portál CNN na základe hovoru s investormi. Šéf Fordu dodal, že to tiež zvýšilo hmotnosť o 70 kg, čo znamenalo náklady navyše aj z hľadiska batérie (300 $).

Nová generácia elektromobilov

Spomínaná chyba aj ďalšie podľa Farleyho mali pripraviť jeho automobilku o zisk vo výške 2 mld. $. Ford tiež priznal, že za ostatné 2 roky uskutočnil v rámci USA najviac zvolávacích akcií. Farley pritom prisľúbil novú generáciu elektromobilov, ktorá bude lepšia a v rámci výrobných nákladov efektívnejšia.

V tomto smere Greencarreports na základe konferenčného hovoru informoval, že Ford chystá radikálne zmeny, ktoré majú okrem iného viesť k ziskovosti elektromobilov. Ford pritom aktuálne vyvíja novú generáciu elektrických vozidiel, ktorá sa má predávať vo veľkých objemoch.

Podľa Topelectricsuv pracuje Ford hneď na dvoch dedikovaných platformách pre elektromobily. Jedna bude určená pre bežné osobné vozidlá (2023), druhá pre pickupy (2025). To nemôže byť prekvapením, keďže súčasné elektrické modely od Fordu vyrástli na upravených (dodatočne elektrifikovaných) platformách, ktoré boli pôvodne navrhnuté pre spaľovacie vozidlá.

Ford tak v tomto smere zaspal dobu, čo sa zrejme premietlo aj do ziskovosti elektrických vozidiel. Pre chystané „európske“ elektromobily si pritom musel „požičať“ platformu MEB od VW. Nová generácia elektromobilov značky Ford však podľa Farleyho vyrastie na úplne novej „in-house“ elektrickej platforme, ktorá umožní aj softvérové aktualizácie vozidiel.

„Radikálne zjednodušenie“

Ford tiež oznámil radikálne zjednodušovanie na rôznych úrovniach. Hovoril pritom o 3 typoch karosérií – každá z nich má mať produkčný potenciál v objeme do 1 mil. kusov, ako aj o obmedzenej konfigurovateľnosti vozidiel. Taktiež spomína „znižovanie komplexnosti inžinierstva v rámci vývoja produktov“, návrh čo najmenšej a zároveň konkurencieschopnej batérie či veľkú redukciu počtu spojovacích prvkov a konzol.

A Farley za extrémne dôležité považuje aj softvérové služby, pretože predaj softvéru môže byť kľúčom k ziskovosti. Obzvlášť keď Ford „musí stále počítať s negatívnymi cenami“ (zrejme predaj áut pod cenu).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Cenová vojna elektromobilov sa blíži, pretože náklady klesnú, uvádza šéf Fordu
Ford začína kopírovať Teslu z hľadiska stratégie a technológie vylepšovania elektromobilov
Ford chystá pre Európu 7 elektromobilov. Pomôže mu pritom aj VW

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

Pridajte komentár