Ford chystá vlastné batérie či e-platformy. Do elektromobility naleje 30 mld. $

4

Automobilka Ford oznámila svoje strategické plány, ktoré sa točia najmä okolo elektromobility. Do elektrifikácie naleje obrovské množstvo peňazí a hovorí aj o vlastných batériách či špecializovaných platformách pre elektromobily.

Vyzerá to tak, že Ford sa naplno prebudil. Už sa totiž nechce spoliehať na batérie a e-mobility platformy tretích strán. Nie je tomu pritom dávno, čo tvrdil, že výroba batériových článkov vo vlastnej réžii je neefektívne riešenie.

Teraz v rámci tlačovej správy spomína vertikálnu integráciu batériových technológií. Takisto ako Tesla, ktorá oznámila takýto prístup ako prvá a VW Group, chce aj Ford používať vo svojich elektromobiloch batérie s rôznym druhom chémie.

Pre bežné vozidlá to majú byť batérie „IonBoost“, pre úžitkové vozidlá LFP batérie a pre vozidlá s dlhým dojazdom solid-state batérie založené na vlastnom inžinierstve avšak s know-how spoločnosti Solid Power, v ktorej má Ford podiel. Minimálne na začiatok pritom bude Ford vyrábať batériové články spoločne so SK Innovation.

Významná časť investícií do elektromobility (celkovo 30 mld. € do roku 2025) pôjde do vývoja a výroby vlastných batérií, pričom vznikne Ford Ion Park – globálne batériové centrum excelentnosti. V ňom bude pracovať 150 odborníkov na batériové chémie, testovanie, výrobu a manažment hodnotového reťazca, s cieľom zníženia nákladov.

Aj vlastné „e-platformy“

Čo sa týka platforiem určených špeciálne pre elektromobily, v najbližšej dobe bude Ford stavať na platforme MEB od svojho aliančného partnera VW Group. V rámci nej chystá minimálne 1 model špeciálne pre Európu, pričom druhý sa zvažuje.

Vo svojej tlačovej správe však Ford informuje, že chystá „platformy založené na špičkových elektrických architektúrach a batériových technológiách“. No a v podobnom čase sa na základe nemenovaných zdrojov Reuters objavila správa, že do roku 2025 chce mať Ford 2 vlastné špecializované platformy, a to pre osobné/crossover elektromobily a nákladné/veľké SUV elektromobily, píše Insideevs.

Neoficiálne zdroje tiež spomínajú 9 nových osobných elektromobilov a 3 elektromobily z kategórií pickup, dodávka/van a veľké SUV.

V oficiálnej správe priamo od Fordu sa zas spomína, že americká automobilka chce mať najkomplexnejšiu a najflexibilnejšiu ponuku elektrických úžitkových vozidiel na svete. Túto expanziu pritom spustí Ford E-Transit, ktorý príde na cesty tento rok. A Ford spomína aj obrovský záujem o nedávno predstavený elektrický pickup F-150 Lightning (70 000 rezervácií – týždeň od predstavenia).

Ford tiež do roku 2030 očakáva, že 40 % jeho globálnej produkcie budú tvoriť elektromobily. To sa však vzhľadom na spomínané nielen finančné investície do elektrifikácie a plány niektorých konkurenčných automobiliek, ktoré oznámili jasné zameranie na elektromobilitu, nemusí javiť ako moc ambiciózne číslo. Obzvlášť, keď do roku 2030 chce Ford v Európe predávať už len elektromobily.

Na druhej strane, v roku 2030 stále môžu vo svete existovať regióny, ktoré nebudú pripravené na masovú elektrifikáciu. Nuž uvidíme, aký bude ďalší vývoj, aj z hľadiska cien elektromobilov a infraštruktúry. Plus Ford už viackrát v priebehu pomerne krátkej doby zmenil svoje plány ohľadom elektromobility, takže prečo by tak nemohol urobiť aj v tomto smere.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk opäť pogratuloval Fordu k novému elektromobilu, o ktorý je veľký záujem
Ford sa v rámci Európy pretransformuje na čisto elektrickú značku
Elektromobil Ford navrhnutý pre Európu nemusí byť až takou záhadou

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Bez ohľadu na náskok Tesly, aj mnohí iní výrobcovia „nalievajú“ miliardy do vývoja elektromobility! Bolo by zaujímavé vidieť už dnes, aké to bude mať výsledky a následky tak v roku 2031 ! …..

  2. Keď si to zjednodušíme, otvorenie batériových fabrík cca 2025 a plná prevádzka 2030. Následne treba pozrieť na rastovú krivku Číňanov a prekryť s Fordom a zistíme, že je to veľmi pomalé pre Ford, respektíve aj pre EU automobilky.
    Zhrnutie: aktuálne zaostávame a plánujeme zaostávať ešte viac. Aktívni Číňania si určite mädlia ruky s vidinou tučných ziskov po celom svete…

  3. ford… bleeeee…stara rokmi preverena pravda nekupuj nikdy auta na f, ford, fiat, ferrari… a vsetky francuzske 😉 zrazu vsetci idu do bateriek… ale nebyt Tesly, vsetci nam tu do dnes predavaju tie svoje rakovinomety, hajzlici, bodaj by skrachovali vsetci

Pridajte komentár