Ford predstavil elektrickú verziu napredávanejšej dodávky na svete

2

„Legendárny“ Ford Transit, ktorý je najpredávanejšou skriňovou dodávkou na svete, prichádza aj ako elektromobil Ford E-Transit. Výrobca sľubuje 3-násobne vyšší dojazd ako v prípade potrebného denného priemeru, servisné náklady nižšie o 40 % či integrovanú „elektrocentrálu“. A prezradil aj základnú cenu.

Ford E-Transit je vybavený batériou s využiteľnou kapacitou 67 kWh, ktorá podľa predbežných výpočtov zabezpečí dojazd 350 km WLTP. To má podľa americkej automobilky zodpovedať zhruba 3-násobku priemerného denného nájazdu firemných vozidiel v EÚ. S rezervou by to teda malo stačiť, a to aj „po zohľadnení hmotnosti prepravovaného nákladu a premenlivých klimatických podmienok.“

Palubná nabíjačka elektrického Transitu má výkon 11,3 kW, vďaka čomu sa na 100 % nabije za 8,2 hod. Podporuje tiež rýchlonabíjanie, a to maximálnym výkonom 115 kW, pričom nabitie z 15 na 80 % potrvá cca 34 min.

Batéria poskytuje energiu pre napájanie elektromotora s výkonom 198 kW a krútiacim momentom 430 Nm, ktorý poháňa zadnú nápravu. Dynamické vlastnosti elektrickej dodávky s užitočným zaťažením 1 616 kg (verzia „van“), resp. 1 967 kg (verzia „podvozok“) by tak mali byť na výbornej úrovni.

Podstatne nižšie servisné náklady

Ford E-Transit má podľa výrobcu priniesť cca o 40 % nižšie servisné náklady („v horizonte 3 rokov alebo 180 000 km“), ako je tomu v prípade porovnateľných naftových dodávok. Elektrický Transit navyše dostane „najlepšiu záruku vo svojej kategórii“. A to jeden rok bez obmedzenia nájazdu. Na batériu a vysokonapäťové komponenty sa vzťahuje 8-ročná záruka alebo 160 000 km.

V Európe bude dostupných celkovo 25 konfigurácii modelu. Verzia „Jumbo“ pritom ponúkne rovnaký nákladový priestor ako naftový variant, a to 15,1 m3.

„Pojazdná elektrocentrála“

Za príplatok bude možné E-Transit vybaviť „palubným napájaním“ Pro Power Onboard, ktoré umožní vozidlo používať ako „pojazdnú elektrocentrálu“. Z nej je možné nabíjať alebo napájať elektrické náradie s výkonom až 2,3 kW.

K dispozícii budú aj nové služby, ktoré sú zamerané napríklad na sledovanie kondície elektrického pohonu či inovatívne platobné metódy. Systém pritom hneď po ukončení nabíjania vozidla cez spoplatnené verejné nabíjacie stanice umožní odoslať údaje o cene nabíjania oddeleniu účtovníctva.

Ford tiež sľubuje, že vďaka softvérovým aktualizáciám na diaľku sa bude vozidlo postupne zdokonaľovať a získa nové funkcie.

Výrobca zatiaľ nezverejnil cenu modelu Ford E-Transit pre európsky trh, na ktorý sa vozidlo dostane začiatkom roku 2022. Pre získanie približnej predstavy si však môžeme pomôcť americkou cenou. Tá bude začínať pod 45 000 $ bez DPH. Po aktuálnom prepočte a započítaní 20 % DPH nám pritom vyjde suma 45 800 €.

Zdroj: Ford

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovenské“ elektro-dodávky Voltia mali dosiahnuť historický míľnik ohľadom ceny lízingu
Tesla a Mercedes diskutujú o možnej spolupráci na elektrickej dodávke
Porsche odhalilo doteraz utajovaný koncept elektrickej „super-dodávky“

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. JD veru Ford zaspal.. Veď začiatok roka 22 je ešte ďaleko.. A navyše vieme, že prepočty cien z Ameriky sa nerobia kurzom USDEUR, alebo obvykle 1:1 plus naša DPH. Takže to bude skôr niekde za 55k.
    Ale dobre.. Aspoň nejaká iniciatíva, respektíve zatiaľ len dobrá správa z automobilky, ktorá nám priniesla prechod z ev na rakovinaky na 100rokov.
    Dufam len, že sa ostatné automobilky zobudia rýchlejšie ako v.r22 a začnú robiť ev dodávky skôr a lacnejšie v EÚ.

Pridajte komentár