Druhý elektromobil značky Ford navrhnutý špeciálne pre Európu, elektrické „SUV-kupé“ Ford Capri, odhalil svoje ceny pre slovenský trh. A spoznali sme aj špecifikácie základnej verzie.
Ford Capri je ďalším kompaktným elektromobilom, ktorý vyrástol na platforme MEB od koncernu VW Group. Ide pritom o súrodenca modelu Ford Explorer a bratranca modelov ako VW ID.5 či Škoda Enyaq Coupé. A na slovenskom trhu sa ponúka v troch verziách a dvoch stupňoch výbavy.
Elektrická novinka od Fordu má rozmery 4 634 x 1 872 x 1 626 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 767 mm a batožinový priestor s objemom 572 l.
Verzie a ceny
Základná verzia Ford Capri „RWD STD“ ponúkne pohon zadnej nápravy, výkon 125 kW, krútiaci moment 310 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,7 s, maximálnu rýchlosť 160 km/h, batériu s kapacitou 55 kWh (52 kW netto), dojazd 384 km (WLTP), max. nabíjací výkon 145 kW či nabitie z 10 na 80 % za 25 min. A na našom trhu sa predáva za cenu od 39 990 € s aktuálnym cenovým zvýhodnením vo výške 2 500 €. Na túto verziu si však počkáme, keďže na trh dorazí až začiatkom budúceho roka.
Verzia „RWD MAX“ disponuje pohonom zadnej nápravy, výkonom 210 kW, krútiacim momentom 545 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,4 s, maximálnou rýchlosťou 180 km/h, batériou s kapacitou 82 kWh (77 kWh netto), dojazdom 627 km (WLTP), max. nabíjacím výkonom 135 kW či nabitím z 10 na 80 % za 28 min. Jej slovenská cena pritom začína na 48 390 € pri aktuálnom bonuse 2 600 €.
A top verzia Ford Capri „AWD MAX“ ponúka pohon oboch náprav, výkon 286 kW, krútiaci moment 679 Nm, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,3 s, maximálnu rýchlosť 180 km/h, batériu s kapacitou 84 kWh (79 kWh netto), dojazd 592 km (WLTP), max. nabíjací výkon 185 kW či nabíjanie z 10 na 80 % za 26 min. A to za cenu od 52 190 € vďaka aktuálnej zľave vo výške 2 800 €.
Štandardná výbava
Ford uvádza, že v základnej výbave elektromobilu Capri nájdeme okrem iného infotainment SYNC MOVE s navigáciou, 14,6″ dotykový displej, prepojenie vozidla a smartfónu cez aplikáciu FordPass, Full LED svetlomety, balík asistenčných systémov, vrátane adapt. tempomatu, elektricky nastaviteľné sedadlo vodiča, parkovacie senzory a parkovaciu kameru, alarm, dažďový senzor, vyhrievaný volant, vyhrievané predné sedadlá, bezkľúčový vstup a zapínanie, aut. 2-zónovú klimatizáciu či 19″ disky z ľahkých zliatin.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ford chystá konkurentov pre „lacnú“ Teslu a Číňanov. A avizuje elektrickú Pumu
Nové elektrické SUV od MG sa chystá na európsky trh
Šéf Fordu píše: „Priznanie petrolheada. Milujem elektromobily a nemá to nič spoločné s politikou“
ODBER NOVINIEK
6 komentárov
Na tých elektroautách sú stále najmenej zaujímavé ich ceny! 🙂
odkedy je 40 000€ slovenská cena
Cicajú a cicajú nás všetci! Sme pre nich len dojná krava !!! …..
Za tú cenu radšej Teslu
Ford je vo veľkých problémoch. Nie je jasné, ako ustojí svoju transformáciu v USA, nedajbože na upadajúcom trhu EU. Vysoká cena indikuje neschopnosť cenovej optimalizácie a technologický posun smerom k LFP sa zatiaľ tiež nekoná. Kde sú tie časy, keď dokázal vyrábať skvelé autá s výborným pomerom cena/výkon (Fiesta, Escort).
Ale no. A co moj mach s catl lfp?