„Elektromobilka“ Fisker, ktorej prvý model Ocean sa už vyrába v Rakúsku, predstavila elektromobily, ktoré budú nasledovať jej prvotinu. A to kompaktný crossover PEAR s cenou od 30 000 $, 5-miestne „GT“ Ronin s cieľovým dojazdom takmer 1 000 km a pickup Alaska.
Fisker PEAR
Zrejme najmasovejším modelom z aktuálne predstavených nových prototypov či konceptov spoločnosti Fisker bude priestranný a zároveň kompaktný elektromobil s miestom až pre 6 osôb – Fisker PEAR. Ten vznikol na platforme SLV-1 a nový spôsob konštrukcie má údajne ušetriť 35 % dielov v porovnaní s ostatnými elektromobilmi z triedy (odkopíroval Fisker Giga/megacasting od Tesly?).
Fisker PEAR bude aj prvým modelom značky vybavený centrálnou počítačovou platformou Fisker Blade. Fisker tiež spomína unikátny kufor Houdini so skrytým zdvíhacím mechanizmom či predný kufor. Cena tohto modelu má začínať na 29 990 USD zrejme bez DPH (cca 27 300 €) a uvedenie na trh je naplánované na polovicu roka 2025.
- Zdroj: Fisker
- Zdroj: Fisker
Fisker Ronin
Fisker konečne odhalil aj dlhšie sľubovaný športový elektromobil s vysokým dojazdom. Fisker Ronin je pritom 4-dverové („motýlie krídla“) 5-miestne GT, resp. kabriolet s pevnou strechou. Vybavený bude 3 elektromotormi s celkovým výkonom 1 000 koní (746 kW), vďaka čomu má zrýchliť z 0 na 100 km/h za cca 2 s.
- Zdroj: Fisker
- Zdroj: Fisker
Okrem výkonu Fisker Ronin určite zaujme cieľovým dojazdom „viac ako 600 míľ“ (966 km). Takže sa zdá, že cieli aj na Teslu Roadster 2. Ako sa dalo tušiť, model bude len pre „vyvolených“, pričom Fisker spomína „ultraluxusnú cenu“ a limitovanú produkciu.
Fisker Alaska
Dnes už takmer každá automobilka, ktorá chce byť relevantným globálnym výrobcom elektromobilov, ponúka, resp. skôr chystá aj elektrický pickup. Tento druh vozidiel totiž patrí k najpredávanejším napr. v Severnej Amerike či Austrálii. A pripája sa aj Fisker svojím modelom Fisker Alaska.
Ten vznikol na upravenej platforme elektrického SUV Fisker Ocean, ktoré bolo aktuálne predstavené vo verzii Force E s balíkom offroadovej výbavy. Fisker hovorí, že nákladný priestor modelu Alaska bude možné predĺžiť z 1,37 m na 2,29 m či 2,8 m a podľa toho variovať vnútorný priestor.

Zdroj: Fisker
Fisker tiež tvrdí, že model Alaska bol navrhnutý tak, aby bol najľahším elektrickým pickupom na svete. Jeho predpokladaný dojazd má byť pritom 370 – 547 km. Dodávky tohto vozidla zákazníkom majú byť spustené v roku 2025, pričom jeho cena má začínať na 45 400 $ zrejme bez DPH (cca 41 500 €).
Zdroj: Fisker
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Fisker Ocean s dojazdom 707 km sa začal dodávať. Vozidlá však majú mať problémy, čo ale výrobca popiera
Elektrický kompakt Fisker Pear má stáť od 30 000 $. Vyššia verzia ponúkne dojazd okolo 500 km
Fisker tvrdí, že bude najväčším konkurentom Tesly. Čo chystá?
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Práve som zistil, že dnes nechápem svet elektromobilov! VW zúfalo hľadá platformy a spolupráce za stovky miliónov Euro v spolupráci s Čínou, lebo technicky a technologicky zaostáva za vedúcimi firmami. Rovnaké problémy však majú viacerí veľkí majetní výrobcovia áut, a tu si „akýsi startup FISKER“, ktorý nemal a nemá také milióny, už začal vyrábať model Ocean, a na vlastných platformách chystá ďalšie tri modely!!!
Súdruhovia z NDR, kto a kde urobil a robí chyby !!!!
mas pravdu nechapes. porovnavas velmi nezdravo zadlzeny fisker bez zatial nepredaneho ani jedneho auta s top 2 najvacsou automobilkou. Budeme vsetci radi, ak fisker prezije najblizie dva roky.
a za druhe. Na jednej strasne chces lacne elektroauta, ale ked VW alebo ine znacky zacne spolupracovat s cinskymi znackami a moze sa tym padom lacnejsie dostat k fungujucej platforme ako keby ju mal sam vyrabat a tym padom mohol tebe vyrobit lacnejsie elektroauto, tak to uz ti nevonia.
Máš a nemáš pravdu! Asi takto: Vývoj BEV je technicky a finančne náročný. VW má dosť peňazí, a mal preto prísť s paletou cenovo dobrých a konkurencie schopných platforiem! Tu urobili „súdruhovia z NDR“ chybu!!! Teraz musia naviac platiť Číňanom za to že boli neschopní !!!
Na druhej strane, ako píšeš, po uši zadĺžený „malý“ FISKER, dokázal zahájiť výrobu Oceánu, a prináša 3 nové modely. V tejto chvíli neviem posúdiť, ako sú dobré, a či FISKER prežije, ale ak áno, tak by sa mal VW hanbiť za to, že po rokoch obrovských investícií do vývoja, dnes hľadá pomoc v Číne. Ja pritom neohrňujem nos nad tým, čo pracovití Číňania najskôr „skopírovali“ a následne dokázali !!!
je bezna prax, ze automobilky pouzivaju spolocne platformi. ked to moze robit toyota so subaru a s bmw, alebo peugeot s citroenom, tak to moze aj vw s byd.
Su to bezne strategicke rozhodnutia, s cielom redukovat naklady a dosiahnut maximalny zisk. To sa nasledne pretavi do nizsej ceny auta, alebo do zvysenia hodnoty firmy. Ak mas napriklad 2.pilier a investujes do indexov, tak z toho potom profitujes aj ty.
FK, ja nemám nejasnosti v prosperite spolupráce! Ja kritizujem, že kolos VW robil za drahé peniaze vývoj, ktorý nemá konkurenčnú kvalitu, a teraz znovu platí milióny, aby chyby napravil! To sotva zvyšuje hodnotu firmy !!!