Elektrický kompakt Fisker Pear má stáť od 30 000 $. Vyššia verzia ponúkne dojazd okolo 500 km

1

Druhá automobilka kontroverzného Henrika Fiskera má ambiciózne plány. Tie zahŕňajú aj pomerne „cenovo dostupný“ kompaktný model Fisker Pear. Podľa aktuálnych oficiálnych informácií sa pritom môže zdať, že tento model je na dobrej ceste.

Značka Fisker je aktuálne známa najmä vďaka elektrickému SUV strednej triedy Ocean, ktoré bude prvým modelom druhej automobilky Henrika Fiskera. Spoločnosť Fisker však už chystá menší a lacnejší model Pear. A nedávno sme sa o tomto modeli dozvedeli ďalšie informácie.

Fisker pred niekoľkými dňami pri príležitosti zverejnenia finančných výsledkov za minulý rok informoval, že prvý funkčný prototyp kompaktného elektrického crossoveru Pear s dĺžkou 4,5 metra dokončili koncom roku 2022 a že cieľová základná cena 29 990 $ (cca 28 000 €) stále platí. Otázne však je, či ide o cenu s DPH, keďže model bol nacenený v amerických dolároch, pričom v USA sa uvádzajú ceny bez DPH. Takže je možné, že cena s 20-% DPH bude takmer 34 000 € po prepočte.

Model Fisker Pear je už možné rezervovať, aj keď konkrétnych informácií nie je veľa. Napriek tomu si malo vozidlo rezervovať cez 5 600 záujemcov, uviedla spoločnosť Fisker vo svojej tlačovej správe. Vďaka nej sme sa tiež dozvedeli, že vozidlo „sedí vyššie nad zemou“, pričom vyššia je aj poloha sedadiel.

Fisker uviedol, že aby bolo možné dosiahnuť cieľovú základnú cenu pod 30 000 $, model Pear „navrhli s použitím nových automobilových špecifikácií“. Takže tento model by sa mal výraznejšie líšiť od blížiaceho sa elektrického SUV strednej triedy Fisker Ocean. Každopádne vrcholná verzia ponúkne viac ako slušný dojazd, vzhľadom na segment vozidla. A to „výrazne nad 300 míľ“ (480 km).

Ďalšie novinky

Ďalšie informácie o modeli Pear odhalil Fisker počas hovoru s analytikmi, o čom informoval Autocar. Dozvedeli sme sa napr., že prototyp vozidla bude odhalený koncom tohto roku. Spoznáme pritom zrejme aj nové platformy. Tá elektrická má obsahovať menší počet riadiacich jednotiek, ktoré budú centralizovanejšie. Čo sa týka konštrukčnej platformy, tá bude vyrobená z ocele na rozdiel od „hliníkového“ modelu Ocean.

fisker pear

Zdroj: Fisker

Zákazníci budú mať na výber z dvoch batérií. Kapacitne väčšia batéria má zabezpečiť dojazd cez 480 km (cyklus sa neuvádza, možno EPA). A slová o tom, že elektromobil Fisker Pear môže byť pre mnohých druhým vozidlom, pričom tí nebudú voziť obrovskú batérie, keď ho budú používať ako mestské vozidlo, naznačujú, že základná verzia ponúkne značne nižší dojazd.

Fisker taktiež oznámil, že homologizácia modelu Pear, ktorý sa bude vyrábať v USA (výrobcom bude Foxconn), by mala byť dokončená tento mesiac. A šéf spoločnosti dodal, že sú presvedčení, že po získaní všetkých potrebných regulačných certifikátov budú pripravení na spustenie dodávok vozidiel zákazníkom. Podľa skorších informácií, by mali byť dodávky spustené budúci rok.

Na záver si nemôžem odpustiť poznámku, že na základe doterajšej histórie automobiliek Henrika Fiskera treba brať uvedené pre istotu s rezervou. Plány a projekty tohto pôvodne automobilového dizajnéra sa totiž už viackrát zásadne zmenili, pričom sme sa zatiaľ dočkali len jediného konkrétneho produktu (Fisker Karma), ktorého výroba netrvala dlho (išlo pritom o projekt v rámci prvej Fiskerovej automobilky). Na druhej strane, teraz sa zdá, že aktuálne projekty druhej Fiskerovej spoločnosti sú ďalej ako kedykoľvek predtým. Uvidíme.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil Fisker „Ronin“ má mať dojazd cez 1 000 km a extrémne zrýchlenie
Fisker Ocean dostal prvé európske cenovky. Akých verzií sa dočkajú Európania?
Ambiciózny Fisker chystá až 4 elektromobily. Čo príde po SUV Ocean?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

  1. Rozmýšľam, čo je, alebo by malo na Fiskarse Pear byť tak neodolateľné, aby som ho chcel so všetkými rizikami, ktoré sú s nim spojené! …..

Pridajte komentár