Cieľová cena Fiskeru Pear v EÚ je 32 900 €. Aj vďaka lokálnej výrobe

11

Americká „elektromobilka“ Fisker bude svoj druhý model Fisker Pear vyrábať a predávať aj v Európe, potvrdil aktuálne jej zakladateľ a šéf. Cieľová základná cena tohto až 6-miestneho kompaktného crossoveru je pritom 32 900 €.

Fisker Pear sa predbežne javí ako elektromobil so zaujímavým pomerom veľkosti/priestoru a ceny. Jeho cenu pre európskych zákazníkov by pritom mala udržať na uzde aj lokálna výroba v Európe. Prvotné informácie hovorili o výrobe v USA, aktuálne však šéf automobilky Henrik Fisker pre Autocar potvrdil, že hľadajú výrobného partnera aj na starom kontinente.

Ako už vieme, v americkom Ohiu sa bude tento model produkovať v spolupráci s taiwanským gigantom Foxconn. V rámci Európy sa ponúka možnosť zmluvnej výroby prostredníctvom rakúskej spoločnosti Magna Styer, ktorá vyrába prvý model značky Fisker – SUV strednej triedy Ocean. Henrik Fisker však aktuálne odmietol komentovať, či sa Rakúšania postarajú aj o model Pear.

Známe špecifikácie

Aby sme vedeli, o akom elektromobile sa bavíme, skôr ako sa dostaneme k ďalším novinkám, pripomeňme si známe špecifikácie modelu Fisker Pear, ktoré výrobca prezradil minulý rok.

Tento kompaktný crossover s dĺžkou 4 550 mm bude dostupný v 5 a netradične aj 6-miestnej konfigurácii. Na výber bude pohon zadnej nápravy alebo oboch náprav. Fisker tiež spomenul odhadovaný dojazd dvoch verzií. A to 320 km, resp. 560 km (WLTP). Základná verzia zrýchli z 0 na 100 km/h za 6,8 s. A neskôr je na pláne aj vysokovýkonný variant „Extreme“.

Potvrdenie špeciálnych funkcií

Henrik Fisker aktuálne pre Autocar tiež potvrdil, že už skôr avizované „špeciality“ predstavené v rámci prototypu chcú dostať aj do sériového vozidla. A to systém Houdini, ktorý nahrádza výklopné piate dvere mechanizmom, v rámci ktorého sa zadné okno zasunie do zadného panelu a následne sa tento panel zasunie do spodnej časti vozidla.

fisker pear

Zdroj: Fisker

K dispozícii má byť aj predný kufor s možnosťou izolácie, aby bolo možné napr. udržať prevážané jedlo teplé či naopak studené. A „sériovka“ by nemala prísť ani o možnosť 6-miestnej konfigurácie. A to vďaka 2-miestnej lavici, ktorá nahrádza bežné sedadlo a stredovú konzolu.

Testy a príchod na trh

Aktuálne sa taktiež dozvedáme, že testovacie prototypy modelu Pear sa majú dostať na cesty koncom tohto roka. A prví, zrejme európski zákazníci, sa majú tohto kompaktného elektrického crossoveru dočkať v úplnom závere budúceho roka. Ešte predtým, na základe skorších vyjadrení spoločnosti Fisker, by mal byť model Pear uvedený na americký trh. A to v polovici roka 2025.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Fisker Ocean s dojazdom 707 km sa začal dodávať
Fisker Ronin s dojazdom takmer 1 000 km sa postaví aj Tesle Roadster 2
Fisker bližšie predstavil elektromobil Alaska a potvrdil odhadovanú cenu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Ak sa takéto projekty, ktoré vznikajú so zlomkom nákladov oproti koncernovým, dostanú úspešne do výroby, tak sa pýtam, prečo tie koncernové projekty sú mnohonásobne drahšie?! Tam bude pes zakopaný !!! …..

    • Trik je v “zakladnej” cene s bateriou a dojazdom 320km.. Ale ak by som aj priratal dalsich 10k€ za normalnu baterku a nejaku vybavu lepsiu ako holy zaklad, tak je to fajn cena!

      • Ahoj Rasťo, nejasal som nad nízkou základnou cenou Fiskeru Pear, ale nad tým, že bol vyvinutý s málom peňazí, a chystá sa do výroby. Veľké EU koncerny majú na to mnohonásobne viac financií, a napriek tomu nedržia krok s TESLOU a Čínou! Zrejme to chce čerstvý vietor do ich vývojových oddelení !!! ………

    • Máš pravdu, bolo by zaujímave vidieť, ako sa to zatvára a otvára! 🙂 Všimni si však, aký malý je kvôli tomu otvor do kufra, ako vysoko je jeho prah! To nebude „až tak praktická finta“ …..

      • Hruska nebude auto pre sedlakov. 🙂 Ze si nebude niekto vyssi udierat hlavu do otvorenych dveri, alebo naopak ze sa dvere nebdu udierat o nizky strop garaze je prakticke. Golfovy vak, nakup, aktovka atd. sa vojde aj cez ten relativne maly otvor.

      • Máme Berlingo, kde sa zadné dvere hydraulicky vyklápajú nahor, takže vznikne strieška, čo je super pre nakladanie vecí do auta za dažďa. Po nákupe v hypermarkete si v suchu a v pohode z vozíka preložíme nákup do auta. Toto Houdini je kontraproduktívne riešenie, zmenšuje kufor a nechráni pri nakladaní pred dažďom.

Pridajte komentár