„Elektromobilka“ Fisker dnes oznámila, že jej prvý elektromobil, SUV strednej triedy Fisker Ocean, ktoré sa už vyrába v susednom Rakúsku, má na základe v Európe používaného cyklu WLTP značne vyšší dojazd ako pôvodne odhadovala.
Zdá sa, že kontroverznému Henrikovi Fiskerovi sa podarí uviesť na trh jeho prvý elektromobil – SUV strednej triedy Fisker Ocean s rozmermi 4 775 x 1 995 x 1 631 x 2 921 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor). Tento prvý model jeho druhej automobilky (tá prvá skrachovala po krátkej dobe) totiž už vyrába spoločnosť Magna Steyr v Rakúsku, pričom dodávky zákazníkom majú byť podľa dnešnej tlačovej správy spustené následne po homologizácii, ktorá má byť ukončená do 28. apríla.
Európania by mali mať k dispozícii 3 verzie modelu Fisker Ocean. Základná ponúkne výkon 205 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 s a „odhadovaný“ dojazd 440 km (WLTP). „Stredná“ možnosť s prívlastkom Ultra má ponúknuť pohon oboch náprav, výkon 400 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,2 s a „odhadovaný“ dojazd 610 km (WLTP). Top verzia Extreme bude disponovať pohonom oboch náprav, výkonom 410 kW a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 s.
- Zdroj: Fisker
- Zdroj: Fisker
- Zdroj: Fisker
Revidovaný dojazd top verzie
V prípade top verzie Extreme dnes Fisker zverejnil nový údaj ohľadom dojazdu. A to 707 km podľa cyklu WLTP, pričom pôvodný odhad bol 630 km (WLTP). Takže teoreticky by mohli mať vyšší ako pôvodne avizovaný dojazd aj zvyšné verzie.
Prvé európske showroomy sa otvoria vo Viedni a Kodani 11. apríla, takže prípadní záujemcovia zo Slovenska to nebudú mať až tak ďaleko. V priebehu tohto roka sa otvoria aj ďalšie európske centrá. Fisker však v tomto smere nebol konkrétnejší.
Čo sa týka cien modelu Fisker Ocean, napríklad v susednom Rakúsku bude toto elektrické SUV začínať na cene 41 900 €, resp. 57 500 €, resp. 69 950 € (vrátane DPH a bez započítania nákladov na dopravu). Známa je tiež záruka, a to 6 rokov alebo 100 000 km na vozidlo a 10 rokov alebo 160 000 km na batériu a pohonné ústrojenstvo. Servisné strediská majú byť zabezpečené naprieč regiónom. A chystá sa aj služba mobilného servisu.

Zdroj: Fisker
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický kompakt Fisker Pear má stáť od 30 000 $. Vyššia verzia ponúkne dojazd okolo 500 km
Elektromobil Fisker „Ronin“ má mať dojazd cez 1 000 km a extrémne zrýchlenie
Značnej časti vodičov postačí elektromobil s neveľkým dojazdom, ukazuje ďalšia štúdia
10 komentárov
Teraz už aj najväčší „krikľúni“, alebo „dojazdokritici“ budú mať po argumentoch.
Aj keď obrovské dojazdy sú na 99,XY % úplne zbytočné…
oni si vyrobia iny „problem“ a budu frflat dalej…
Presne, dnes sú ľudia, ktorí sa nechcú dať presvedčiť, ani fakty ich nepresvedčia, oni si vytvárajú vlastné, takzvané alternatívne fakty – pojem zaviedla Trumpova hovorkyňa kedysi. Uznať, že som sa mýlil – to nie je pokrok, poznanie niečoho nového, ale to by bola pre určitú skupinu ľudí (sektu) porážka, hanba.
Nepochopím Vás boháčov, ktorí máte 50000€ na elektromobil, že 80% rodín na Slovensku zarába do 800€ mesačne a preto vlastní Škodovku, Daciu, Renault atď. To ste fakt takí naivný, ža si myslíte, že tieto rodinu si dovolia kúpiť takéto auto? Alebo veríte tomu, že bude stáť do 15000€, ako dnes ľudové auto? Alebo, že sa bude 3 x viac zarábať do roku 2035? Tomu neverí nikto. Až to vstúpi do platnosti a výrobcovia áut začnú zatvárať fabriky, lebo im klesne odbyt všetkých týchto drshých automobilov na 25 %, som zvedavý, čo budete potom rozprávať . A je mi úplne jedno aké má parametre.
Máš pravdu! Všetci výrobcovia BEV ako prvé dodávajú najvýkonnejšie a najluxusnejšie elektroautá, aby dobre zarobili! Chýbajú jednoduché, lacné, praktické a bez zbytočných doplnkov. Dúfajme, že ak nie inak, tak ich dovezú Číňania, aj keď budú drahšie, ako v Číne! ….
Viac nádeje na tvoje rozhorčenie ti asi nikto nedá!
Vyrábame v Lozorne na to dverové obklady,kufrove obklady,stredovú konzolu.V Hodonín zase palubovku
netreba sa bat, zas si pojdu nieco dalsie, napr kym to nebude mat dojazd 1200km, potom 1500km, potom kym to nebude mat vykon jadroveho reaktora….
JD, myslím si, že nie som krikľúň a ani frfloš, ale ak nákup BEV beriem racionálne a prakticky, nezačínal by som kúpou Fiskeru Oceán. Vyhovovala by mi jeho veľkosť, prijateľný je aj dizajn a v súčasnosti aj cena. Stále je dosť veľká pravdepodobnosť, že sa niečo skôr či neskôr zvrtne, pretože konkurencia je dravá a krutá, a nedajbože sa vyskytne väčší technický problém vo výrobe alebo prevádzke ……
Napreik tomu držím palce Henrikovi Fiskerovi, ale aj všetkým, ktorí si Ocean kúpia, aby sa moje obavy nenaplnili!
tak nezacinaj, povedz si ze len najlepsie je pre mna dost dobre a skoncis u Tesly 😉 miliony vyrobenych kusov, takze uz su pouceni z chyb… preco by som mal byt pokusnym kralikom nejakeho Fiskeru 😉
Mám právo myslieť a rozhodovať sa podľa vlastného uváženia pri kúpe BEV, a aj iných vecí. Neviem prečo to spochybňuješ spôsobom, ako keby ti dala žena košom pri požiadaní o tanec!? ….