Fisker Ocean s dojazdom 707 km sa začal dodávať. Vozidlá však majú mať problémy, čo ale výrobca popiera

11

Prvý elektromobil od známeho a kontroverzného dánskeho dizajnéra Henrika Fiskera, Fisker Ocean, už má prvého majiteľa a spoznali sme aj ďalšie jeho dôležité špecifikácie. Bloomberg pritom tvrdí, že toto elektrické SUV strednej triedy má problémy, vrátane prvého odovzdaného vozidla. To však výrobca popiera.

Fisker Ocean je elektrické SUV strednej triedy s rozmermi 4 775 x 1 995 x 1 631 x 2 921 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), ktoré pre druhú automobilku Henrika Fiskera (tá prvá skrachovala krátko po spustení výroby prvého modelu) vyrába spoločnosť Magna Steyr v susednom Rakúsku.

Európania by mali mať k dispozícii 3 verzie modelu Fisker Ocean. Základná ponúkne výkon 205 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,4 s a „odhadovaný“ dojazd 440 km (WLTP). „Stredná“ možnosť s prívlastkom Ultra má ponúknuť pohon oboch náprav, výkon 400 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,2 s a „odhadovaný“ dojazd 610 km (WLTP). Top verzia Extreme mala pôvodne disponovať pohonom oboch náprav, výkonom 410 kW, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 3,9 s a dojazdom 630 km (WLTP).

Fisker nedávno zverejnil dokument ohľadom špecifikácií modelu Ocean, ktorý odhaľuje nové aj revidované údaje. Tými sú napr. svetlá výška 180 mm (pri 22″ kolesách), resp. 165 mm (pri 20″ kolesách) či objem batožinového priestoru 476 l, resp. 918 l po sklopení zadného radu sedadiel. A pravdepodobne pre top verziu Extreme či úvodnú „limitku“ One launch edition platí pohotovostná hmotnosť 2 434 kg, ťažná kapacita 1 820 kg, výkon 349 kW (v režime „boost“ krátkodobo 421 kW), krútiaci moment 696 Nm (v režime „boost“ krátkodobo 737 Nm), zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4 s, maximálna rýchlosť 205 km/h, kapacita batérie 113 kWh, dojazd 707 km (na 20″ kolesách) a nabitie za 33 min (SoC rozsah sa neuvádza).

Čo sa týka cien modelu Fisker Ocean, napríklad v susednom Rakúsku bude toto elektrické SUV začínať na cene 41 900 €, resp. 57 500 €, resp. 69 950 € (vrátane DPH a bez započítania nákladov na dopravu).

Prvé odovzdané vozidlo a údajné problémy

Fisker sa aktuálne chváli spustením dodávok modelu Ocean, resp. odovzdaním prvého kusu zákazníkovi v Dánsku. Bloomberg však prichádza so správou, že Fisker oneskoruje dodávky elektromobilu Ocean kvôli softvérovým problémom, pričom sa odvoláva na „zdroje oboznámené s problematikou, ktoré nechceli byť menované“.

Softvér vozidla má byť „náchylný na poruchy“ a ich odstránenie môže údajne trvať mesiace. Prvé vozidlá tak majú používať „len základný softvér, ktorý obmedzuje rýchlosť.“  Podľa Bloombergu spoločnosť Fisker neskôr vyhlásila, že vozidlá uvedené na trh budú mať základný systém asistencie vodiča, ktorý bude ešte tento rok aktualizovaný cez OTA. A dodala, že odmieta tvrdenia ohľadom nízkej rýchlosti.

fisker ocean interier

Zdroj: Fisker

Bloomberg na základe svojich zdrojov tiež tvrdí, že prvý odovzdaný kus modelu Fisker Ocean je na ceste späť k výrobcovi, pretože je kvôli softvérovým problémom nefunkčný. Henrik Fisker pritom v utorok uviedol, že toto vozidlo je stále v Kodani.

Nuž, uvidíme. Každopádne, ak naozaj dôjde k oneskoreniu ďalších dodávok, správa od Bloombergu by mohla byť jedným z vysvetlení.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektrický kompakt Fisker Pear má stáť od 30 000 $. Vyššia verzia ponúkne dojazd okolo 500 km
Elektromobil Fisker „Ronin“ má mať dojazd cez 1 000 km a extrémne zrýchlenie
Ambiciózny Fisker chystá až 4 elektromobily. Čo príde po SUV Ocean?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Asi sa bude opakovať príbeh Škody 1000 MB z roku 1966! Krátko po uvedení do praxe sa objavila otázka, čo znamená označenie „1000 MB“. Odpoveď znela „Tisíc Malých Bolestí“ ! Bolo to preto, lebo táto Škoda skutočne mala množstvo menších i väčších nedostatkov a nedorobkov, ktoré si museli majitelia riešiť sami.

    Aj keď nerád, mám pocit, že taký bude osud aj budúcich majiteľov modelu Fisker Ocean, len tých problémov bude celý oceán ….

  2. Keď držím počas jazdy v ruke malý telefón tak mám problém, ale tie „televízory“ používať môžem. Podobne ako so smerovkami – kórejci ich dali do blatníkov a VW (aj iní) ich robí také „titerné“, že ich ledva vidno. Hlavná vec je dizajn, nie bezpečnosť.

    • Takže Peťo ako?! Máš malý telefón, televízory používať môžeš, smerovky máš od Kórejcov v blatníkoch, a čo auto, máš aj dáke auto?! ….

      • Si petrolhead a predpokladám, že sa vozíš na nejakom „koncernovom“ aute. Nesmrď tu s ním, keď tu diskutujú tí, ktorí vidia. Čítaj si radšej nejakí „svet motorov“. Jediným problémom elektromobilov je podľa môjho názoru cena a následná zamestnanosť. Ale to je v nedohľadne pred Tvojim chápaním reality.

    • Tie „televízory“ sú v aute na to, aby sa dali ovládať funkcie daného auta. Síce nemám auto s takým „televízorom“, ale keď idem autom, tak sa aj tak ovládacích prvkov, na miesto ktorých je ten „televízor“ v nových autách, takmer nedotýkam. Načo by som sa s tým stále hral? Na začiatku jazdy si nastavím čo potrebujem a idem. A čo sa týka telefónu v paprči, za to by som bral rovno vodičáky. Potom na križovatke debilko stojí aj keď je zelená, lebo čumí do mobilu. A je jedno či je to ženská či chlap. Nepochopím čo je to za debilitu, ísť autom a čumieť do telefónu. Potom zrazu dupe na brzdu, lebo si ten debilko nevšimol, že pred ním je autobus. Ako musí mať človek v hlave nas.ané, aby namiesto šoférovania sa hral s mobilom. Ak ohrozí sám seba, nech sa páči, nech sa aj rozmláti. Ale aby na jeho blbosti doplatil niekto iný, tak to je vrchol.

      • Milý Peťo, až teraz si jasnejšie popísal, čo Ti vadí, čo Ťa trápi, a čo by si chcel, aj keď to nebol priamy komentár k článku o Fiskare Ocean ! Ten „ANONYM II“ ničomu nerozumie, ale stále zapára! Je to proste zlý človek ….

  3. A v oceáne smradľavých áut problémy týchto aut úplne zanikajú. Ale problémy e-aut sú vycapené veľkými písmenami vo všetkých mediach, tak ako zvyšovanie platov učiteľov.

Pridajte komentár