Znovuzrodený Fisker predstavil svoj prvý „produkčný“ elektromobil Ocean, vrátane cien

3

Známy a kontroverzný automobilový dizajnér Henrik Fisker, ktorý pracoval aj pre Teslu, po krachu svojej prvej automobilky založil ďalšiu a tá aktuálne predstavila svoj prvý elektromobil v produkčnej verzii – Fisker Ocean.

Henrik Fisker, ktorý má na svedomí napríklad „Bond-autá“ ako Aston Martin DB9 či BMW Z8, pracoval aj na dizajne Tesly Model S, pričom po odchode z Tesly založil svoju vlastnú automobilku. Následne ho Tesla obvinila z krádeže obchodných tajomstiev, to mu však nezabránilo uviesť na trh jediný model svojej prvej automobilky, a to pomerne dobre známy plug-in hybrid Fisker Karma.

Táto automobilka však onedlho na to zbankrotovala. To však Henrika Fiskera neodradilo a v roku 2016 založil ďalšiu svoju automobilku Fisker Inc., ktorá v priebehu času prišla s mnohými sebavedomými a ambicióznymi tvrdeniami ohľadom chystaných elektromobilov či batérií, ktoré sa nepodarilo naplniť.

Aktuálne však Fisker konečne predstavil svoj prvý „produkčný“ elektromobil, resp. presnejšie „verziu zameranú na výrobu“. A to elektrické SUV strednej triedy Fisker Ocean, o ktorom v minulosti vyhlasoval, že ide o priamu konkurenciu pre Teslu Model Y. Pozrime sa teda na to, čo ponúka.

Dostupné budú 3 verzie, a to „Sport“ s pohonom prednej nápravy a batériovými článkami LFP od CATL, ako aj dvojmotorové verzie „Ultra“ a „Extreme“ s pohonom oboch náprav a batériovými článkami NMC takisto od spoločnosti CATL. Fisker v prípade „predokolky“ odhaduje dojazd na 400 km (EPA), „štvorkolky“ majú ponúknuť okolo 550, resp. cez 560 km (EPA). Výkon týchto verzií by mal byť 275 koní (205 kW), resp. 540 koní (402 kW), resp. 550 koní (410 kW), vďaka čomu z 0 na 60 mph (97 km/h) zrýchlia za 6,9, resp. 3,9, resp. 3,6 s.

Zaujímavá výbava a funkcie

Všetky verzie budú vybavené invertormi na báze karbidu kremíka. A pre verzie „Extreme“ a „One“ (úvodná limitka) bude k dispozícii aj solárna strecha, ktorá by mohla priniesť dodatočný dojazd 2 400 až 3 200 km v slnečných obsiatiach ako Kalifornia.

V interiéri elektromobilu Fisker Ocean nájdeme 17,1-palcový centrálny vertikálne orientovaný displej, ktorý je možné v parkovacom režime otočiť do horizontálnej polohy z hľadiska pomeru strán. Fisker tiež sľubuje možnosť vylepšovania funkcií vozidla prostredníctvo OTA. Novinka má disponovať aj technológiami, ktoré umožnia nabíjať iné elektromobily, posielať energiu z batérie do elektrickej siete či používať vozidlo ako záložný zdroj energie.

Fisker taktiež zverejnil základné cenovky spomínaných 3 verzií modelu Fisker Ocean pre americký trh. A to 37 499 (cca 33 000 €), resp. 49 999 (cca 44 000 €), resp. 68 999 $ (cca 61 000 €) bez DPH. 68 999 $ bude stáť aj úvodná limitovaná edícia (5 000 ks). Model Ocean má k dispozícii na zakúpenie koncom budúceho roka, pričom od dnes ho je možné zarezervovať za poplatok 250 $. Vyrábať ho bude spoločnosť Magna-Steyr, a to v Rakúsku.

Zdroj: Fisker

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ambiciózny Fisker chystá až 4 elektromobily. Čo príde po SUV Ocean?
Fisker tvrdí, že bude najväčším konkurentom Tesly. Čo chystá?
Do Európy mieri aj čínske NIO. Okrem elektromobilov ponúkne tiež stanice na výmenu batérií

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

Pridajte komentár