Fisker tvrdí, že bude najväčším konkurentom Tesly. Čo chystá?

0

Henrik Fisker je známy automobilový dizajnér, ktorý má na svedomí napríklad niekoľko modelov od BMW a Aston Martin. V minulosti vybudoval vlastnú automobilku, ktorá vyrábala plug-in hybridný model Fisker Karma. Tá však skrachovala, pričom Fisker založil v roku 2016 novú, s ktorou má sebavedomé plány.

Sebavedomie Henrika Fiskera dokumentuje nedávne vyjadrenie pre FAZ: “Budeme najťažším konkurentom Tesly”. Trh s elektromobilmi je podľa Fiskera otvorený, pričom otvorení sú aj zákazníci, ktorí vraj nemajú problém s novými výrobcami. Úspech jeho automobilky Fisker Inc majú zabezpečiť najmä pevné batérie a vzrušujúcejšie a rozmanitejšie elektromobily ako má konkurencia. Pozrime sa teda na to, čo Fisker chystá.

Konkurent Tesly Model S

Prvým a zatiaľ jediným bližšie predstaveným modelom od Fiskeru je elektrický športovo-luxusný sedan Fisker EMotion, ktorý cieli na rovnakých zákazníkov ako Tesla Model S. Má disponovať výkonom 575 kW, dojazdom 644 km, pričom jeho nešpecifikovaná batéria sa má nabiť za 9 minút. Na trh sa mal dostať budúci rok, zdá sa však, že tento termín sa posunie kvôli vývoju cenovo dostupnejšiemu modelu.

Konkurent Tesly Model 3

Podľa najaktuálnejších správ by sa malo uvedenie modelu EMotion posunúť z dôvodu vývoja cenovo dostupnejšieho e-modelu strednej triedy. Ten bude pravdepodobne namierený proti Tesle Model 3. Vieme o ňom zatiaľ len to, že má stáť okolo 40 000 $, pričom príde na trh spoločne s modelom EMotion alebo tesne pred ním. Špekuluje sa pritom o roku 2020.

Autonómny minibus

Fisker taktiež spolupracuje s čínskou spoločnosťou Hakim Unique Group na vývoji autonómneho elektrického minibusu pre kyvadlovú dopravu v mestách. Koncepčné vozidlo nesie názov Fisker Orbit. Prvé vozidlá sa majú “objaviť” podľa pôvodných plánov ešte v tomto roku.

Batérie pre dlhý dojazd a extrémne nabíjanie

Fisker považuje za svätý grál elektromobility pevné (solid-state) batérie. A to kvôli údajne nižšej výrobnej cene v čase ich uvedenia na trh ako v prípade súčasných Li-Ion batérií, možnému vyššiemu dojazdu (až okolo 800 km), ultra-rýchlemu nabíjaniu a menšej toxicite. Prvé pevné batérie od Fiskera majú byť použité v menších zaradeniach ešte tento rok. Nasadenie do vozidiel je však nejasné.

V minulosti sa spomínal v tejto súvislosti rozsah rokov 2018 až 2023. Fisker nedávno ohlásil, že do jeho technológie batérií investovala spoločnosť Caterpillar.

Nabíjacie stanice

Fisker neplánuje budovanie vlastnej siete nabíjacích staníc ako napríklad Tesla. Hovorí, že by to bolo pre nich ekonomicky nerentabilné. Chcú však zabezpečiť svojim zákazníkom infraštruktúru tretích strán, kde bude možné nabiť ich elektromobily za menej ako 10 minút, pričom sa zamerajú na komfortný systém spoplatnenia.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Šéf VW: “Naše elektromobily budú dobré ako Tesly a o polovicu lacnejšie”
Porsche chystá množstvo elektromobilov. Budú konkurovať modelom Tesla
Výrobca vysávačov Dyson potvrdil produkciu elektromobilov. Čo o nich vieme?

Zdroje: Ecomento, CleanTechnica, titulná fotografia: Fisker

Share.

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár

 Staňte sa fanúšikom

Odber noviniek (raz za týžden)

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov

 

Odoslané!