„Elektromobilka“ Fisker oznámila, že po elektrickom SUV strednej triedy menom Ocean plánuje uviesť na trh ďalšie 3 elektromobily.
Americký startup Fisker Inc. je už druhým pokusom známeho dizajnéra Henrika Fiskera o prienik medzi výrobcov automobilov. Tentokrát sa pritom zameriava už len na čistokrvné elektromobily.
Tým prvým bude model Fisker Ocean, ktorým chce startup konkurovať modelom ako Tesla Model Y či Ford Mustang Mach-E. Zaujať chce pritom aj cenou, veď tvrdí, že pôjde o najlacnejšie „luxusné SUV“, ktoré má stáť od 37 499 $ (bez DPH).
- Zdroj: Fisker
- Zdroj: Fisker
- Zdroj: Fisker
Nasledujúce modely
Zdá sa žiaľ, že ďalšie modely značky by mohli byť už len drahšie, čo by bol presný opak toho, akým smerom sa uberá väčšina e-mobility startupov či Tesla. Fisker totiž sľubuje, že sa od neho dočkáme športového crossoveru, superšportového sedanu na báze konceptu EMotion a lifestylového pickupu.
- Fisker EMotion. Zdroj: Fisker
- Fisker EMotion. Zdroj: Fisker
- Fisker EMotion. Zdroj: Fisker
Americký startup pritom všetkom do značnej miery zmenil svoju pôvodnú stratégiu. Veď aktuálne vyhlásil, že všetky ich modely budú využívať platformy, batérie a systémové komponenty od popredných OEM výrobcov. V minulosti pritom Fisker tvrdil, že pracujú na vlastných grafénových batériách a zdalo sa, že aj na vlastnej platforme.
A keď už je reč o platformách, nie je tomu dávno, čo americký startup uviedol, že model Ocean vyrastie na platforme MEB od koncernu Volkswagen Group. Neskôr sa objavili informácie, že Fisker s VW neuzavrel dohodu do konca júla, tak ako plánoval. Hovorca Fiskeru však dodal, že sa nič nemení a rozhovory budú pokračovať po prázdninách v septembri.
„Made in Graz“?
Fisker nerokuje len s VW, ale napr. aj s rakúskou spoločnosťou Magna Steyr. A to ohľadom produkcie modelu Ocean. Magna Steyr je totiž zmluvným výrobcom automobilov. Henrik Fisker v tejto súvislosti povedal, že nie je rozumné, aby startup budoval vlastný produkčný závod. Ak sa obe spoločnosti dohodnú, výroba elektromobilu Fisker Ocean bude spustená v Grazi v 4. kvartáli 2022.
Zdroje: Reuters, Electrive, Fisker
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Fisker tvrdí, že bude najväčším konkurentom Tesly. Čo chystá?
Nová „megalomanská“ elektromobilka Hengchi ukázala 6 modelov naraz
Lucid Air sa má stať lídrom v oblasti dojazdu elektromobilov – min. 712 km (EPA)?
4 komentáre
Ak sa dohodnú, tak o 2 a štvrť roka bude spustená výroba. Kde už v tom čase bude nielen Tesla, ale aj Toyota, Hyundai, VW, Číňania… Zbohom Fisker.
v 4. kvartáli 2022 🙂 🙂 🙂 dalsi kecalek na scene kreslicov 🙂 ich motto: nikto vam nedokaze dat tolko, ako ja vam dokazem slubit….
Za všetko „môže“ Tesla. V tom dobrom slova zmysle, samozrejme.
Tesla proste ukázala svetu, že to proste „ide“.
Že je možné úspešne vyrábať elektromobily.
Tak preto vzniká obrovské množstvo „startupov“, ktoré veria, že taktiež môžu byť úspešní.
Ale veď, konieckoncov, prečo nie?
Prečo nie? Lebo už je tu Tesla a museli by ju prekonať – a to je veľmi veľmi ťažké.