Fiat ukázal maličký mestský elektromobil Topolino

5

Fiat sa chce stať čisto elektrickou značkou už od roku 2027. A dnes sme sa dozvedeli, že na tejto ceste mu pomôže aj maličký mestský elektromobil Fiat Topolino.

Fiat uvádza, že model Topolino bol navrhnutý pre mesto, pričom cieľom je ponúknuť prostriedok mobility a slobody aj najmladšej skupine zákazníkov.

Taliani pritom vzkriesili meno, ktoré podľa nich v minulosti vydláždilo cestu mestskej mobilite. A dnes má pomôcť na ceste k udržateľnej mestskej mobilite. Prezývku Topolino nieslo malé vozidlo Fiat 500, ktoré sa vyrábalo v rokoch 1936 až 1955. A Fiat sa snažil do svojej novinky implementovať aj niektoré štylistické prvky z historického modelu.

Čo očakávať?

Samozrejme, mnohým je jasné, že súčasný Fiat Topolino je faceliftovaným súrodencom koncernových modelov Citroen Ami a Opel Rocks-e. A aj keď Fiat vo svojej dnešnej tlačovej správe k modelu Topolino nespomína špecifikácie, na základe modelov Ami a Rocks-e s najväčšou pravdepodobnosťou vieme, čo očakávať.

Spomínané elektromobily od Citroenu a Opla sú 2-miestne vozidlá s rozmermi 2,41 x 1,39 x 1,52 m (dĺžka x šírka x výška), hmotnosťou okolo 470 kg, batožinovým priestorom 63 l a priemerom otáčania 7,2 m, ktoré je možné riadiť aj bez vodičského oprávnenia. Podmienkou je dosiahnutie určitej vekovej hranice – u nás by malo stačiť dovŕšenie 15. roku života.

Malé pritom nie sú len rozmery vozidiel, ale aj ich výkon, kapacita batérie, dojazd či maximálna rýchlosť. Veď ponúkajú 6-kW elektromotor, 5,5-kWh batériu, dojazd okolo 75 km a „maximálku“ 45 km/h (pravdepodobne elektronicky obmedzená, aby sa vozidlo „zmestilo“ do kategórie štvorkoliek).

Mestskí drobci, vrátane novinky Fiat Topolino, si musia vystačiť s nabíjaním z bežnej zásuvky, pričom sa nabijú  za 3,5 hod.

Čo sa týka ceny, drahší Opel Rocks-e sa v čase uvedenia na nemecký trh predával od 7 990 €. Za Citroen Ami si Francúzi na domácom trhu pýtali minimálne 6 900 €. Sme pritom zvedaví, kde sa v tomto smere zaradí Fiat Topolino, ktorý by sa podľa jedinej zverejnenej fotografie mohol predávať aj bez dverí, čo by mohlo znížiť cenu. Uvítali by sme pritom, keby sa novinka dostala aj na náš trh, nakoľko modely od Citroenu a Opla nie sú dostupné na Slovensku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Fiat by mal byť ľudovou Teslou,“ hovorí šéf značky a avizuje 4 nové menšie modely
Fiat ponúkne aj „lacný“ mestský elektromobil – opak novej „500-vky“
„Elektrická Panda“ za cca 5 400 € pochádza od výrobcu, ktorý vstupuje na slovenský trh

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Hnusný paškvil, hodil by sa do toho malolitrážny dízel. Nechápem, kde sa Taliani posunuli. To sa budem radšej voziť na detských elektroautíčkach, tie sú od tohoto kandelábra omnoho lepšie a majú zabudované blútút rádio. Nech sa spýtajú Nemcov, či tam neostalo nejaké písmenko v abecede pre toto čudo – prepadli sa ešte hlbšie ako Škodovka s ich Qčkami.

  2. Toto nie je cesta k elektrifikácii našej mobility! Vieme koľko Citroenov Ami a Oplov Rocks sa už predalo?! Najmenšie BEV v Európe by mali byť postavené na základe racionálnych technických a ekonomických informácií, a bez dizajnerských „výstrelkov“!!! Podobne, ako sa s Wuling Hong Guang MINI EV trafil výrobca pre potreby obyvateľov v Číne!

    • Oni sa mozno trafiali do vkusu/potrieb Talianskej/juzanskej mladeze, nie nasho. A v Americi sa zas preda neporovnatelne viac pickupov ako u nas ci Taliansku.

Pridajte komentár