„Fiat by mal byť ľudovou Teslou,“ hovorí šéf značky a avizuje 4 nové menšie modely

6

Fiat chce byť jednou z prvých tradičných značiek, ktorá sa stane čisto elektrickou. Chystá pritom viacero nových modelov z nižších segmentov, ktoré majú byť zamerané na cenovú dostupnosť. Vrátane subkompaktného hatchbacku a 3 crossoverov.

Minulé leto automobilka Fiat uviedla, že do roku 2030 chce mať v portfóliu už len čisto elektrické vozidlá. A od roku 2025 mala v pláne začať s postupných vyraďovaním spaľovacích modelov zo svojej ponuky. Podľa aktuálnych slov šéfa značky, však tento svoj cieľ urýchlili, informuje Autocar. Taliani ho totiž chcú dosiahnuť najneskôr do roku 2027. A k tomu budú potrebné nové modely.

Fiat má aktuálne vo svojom portfóliu jediný elektromobil, a to malý model segmentu A – Fiat 500. Vzhľadom na cenu však nejde o žiadne ľudové vozidlo. Aj talianska značka o tomto modeli hovorí ako o prémiovom. Chystá ale elektromobily „série Panda“ zamerané na cenovú dostupnosť, uviedol šéf Fiatu Olivier Francois ešte začiatkom roka.

4 nové modely

Francois aktuálne avizuje 4 nové modely. Vozidlo segmentu B, pravdepodobne hatchback, ktorý príde na trh budúci rok. Ten budú nasledovať 3 nové crossovery v priebehu 3 rokov. Dizajn týchto modelov už bol schválený, pričom minimálne 2 z nich budú dizajnovo ovplyvnené konceptom Fiat Centoventi.
Avizovaný „hatchback“, ktorý príde budúci rok, bude mať veľkosť modelu Punto a bude konkurovať napr. koncernovým modelom Peugeot 208 a Opel Corsa. S najväčšou pravdepodobnosťou pritom budú dostupné verzie s plne elektrickým a hybridným pohonom.
Avizované crossovery zas budú priamymi alebo nepriamymi nástupcami modelov 500X a Panda. Fiat pritom nemá v pláne ísť veľkosťou nad kompaktný segment vozidiel. Nové modely majú mať dĺžku od 3,6 do 4,5 m.

Francois tiež uvádza, že v rámci Európy vsádzajú na elektrický pohon. V každom segmente bude dostupná verzia s elektrickým ústrojenstvom. Šéf Fiatu pritom dodáva, že jeho značka „by mala byť ľudovou Teslou„, ktorá zabezpečí elektromobilitu „pre všetkých“.  A chce, aby bol Fiat prvou masovou značkou, ktorá bude výhradne elektrická. Kedy sa tak stane, má záležať aj od znižovania nákladov na elektrifikáciu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Koncept budúceho „ľudového“ elektromobilu od Fiatu získal ocenenie
Dacia pracuje na novej generácii cenovo dostupného elektromobilu Spring
Stellantis sa stane čisto elektrickou automobilkou najskôr v Európe. „Predstavený“ bol aj 1. elektrický Jeep

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Súhlasím. Nech pokojne zostane FIAT Fiatom, a TESLA Teslou, ale nech zaplavia trh lacnými elektroautami. A bude „aj vlk sýty aj baran celý“!

      • Lacná Tesla je oxymoron, svetová špička asi nemôže byť lacná. Jedine že by bola – Tesla už prekvapila viackrát. Momentálne však Tesla mieri na rozbeh produkcie autonómnych vozidiel špičkovej kvality a tie zrejme lacné nebudú – ale vzhľadom na úspory, ktoré ich majiteľom prinesú a prípadne aj zisk zo zdieľania sa ich kúpa určite oplatí.

Pridajte komentár