Aktuálne sa objavili dve novinky od koncernu Stellantis. Fiat odhalil svoje prvé elektrické SUV Fiat 600e a Opel zverejnil prvú cenovku prvého modelu Astra s plne elektrickým pohonom.
Automobilka Fiat pomerne nenápadne odhalila svoj ďalší elektrický model 600e. Ide o subkompaktné SUV, ktoré Talianom pomôže na ceste k čisto elektrickej značke. Aktuálne má v ponuke jediný elektromobil – malý mestský hatchback 500e a nedávno ukázala ešte menší model Topolino.
K odhaleniu modelu 600e prišlo pri príležitosti podujatia World Meeting on Human Fraternity. Fiat pritom zverejnil jedinú oficiálnu fotografiu a viac odhalil v rámci videa „Open Doors“.

Zdroj: Fiat
Čo sa týka špecifikácií, Fiat zatiaľ nič neprezradil. To však až tak nevadí, nakoľko je viac ako pravdepodobné, že Fiat 600e vyrástol na koncernovej platforme eCMP a dostal techniku, ktorá je zhodná s viacerými koncernovými bratrancami. Napríklad s modelom Jeep Avenger, ktorý patrí do rovnakého segmentu.
Fiat 600e by tak mal ponúknuť pohon prednej nápravy, výkon 115 kW, krútiaci moment 260 Nm, batériu s kapacitou 54 kWh, maximálny nabíjací výkon 100 kW či nabitie na 80 % za cca 30 min. Na to, čo táto technika zabezpečí modelu 600e z hľadiska dojazdu, zrýchlenia či maximálnej rýchlosti, si však budeme musieť počkať.
Opel Astra Electric dostal prvú cenovku
Opel Astra Electric je jedným z viacerých modelov od Stellantisu, ktorý využíva najnovšiu koncernovú techniku v rámci platformy eCMP. To znamená, že ponúka takmer rovnaké základné parametre, ako sme spomínali pri modeli Fiat 600e. Výnimkou je max. krútiaci moment, ktorý je o 10 Nm vyšší.
- Zdroj fotografie: Opel
- Zdroj: Opel
V prípade Astry poznáme aj dojazd (418 km WLTP) či maximálnu rýchlosť (170 km/h). Aktuálne už vieme aj údaj ohľadom objemu batožinového priestoru verzie hatchback (352 / 1 268 l), ktorá príde na trh ako prvá. Opel už skôr zverejnil, že verzia „Sports Tourer“ („kombík“) ponúkne batožinový priestor s objemom 516 l, resp. 1 533 l po sklopení zadného radu sedadiel.
A aktuálne sme spoznali aj prvú cenovku elektromobilu Opel Astra Electric – 45 060 € (v rámci nemeckého trhu). Tá sa vzťahuje k najvyššiemu stupňu výbavy GS (Grand Sport). Nuž veríme, že „nižšie“ varianty prídu s podstatne prijateľnejšou cenou. Veď napríklad Tesla Model 3 RWD sa dá cez slovenský konfigurátor objednať za cca 43 000 € s DPH a ďalšími poplatkami.
- Zdroj: Opel
- Zdroj: Opel
Zdroje: Fiat, Opel
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Fiat by mal byť ľudovou Teslou,“ hovorí šéf značky a avizuje 4 nové menšie modely
Opel avizuje elektromobily s dojazdom až 800 km a najrýchlejším nabíjaním v triede
Fiat ukázal maličký mestský elektromobil Topolino
ODBER NOVINIEK
4 komentáre
Opel Astra Electric by mal dnes cenovo začínať na 25.060,– ! Dovtedy je pre mňa „neviditeľný“ na trhu BEV !!!
Stokrát radšej Teslu M3 ako Opel Astra, najmä ak je ešte aj lacnejšia. Zrýchlenie, maximálka, dojazd, tepelené čerpadlo, OTA… – Opel sa nechytá.
A čo vám z toho, že kúpite OPEL ELELTRICKY za 25.000e ak ho nemožete lacno nabijať doma zo zasuvky. Ak bývate v panelaku napr. Ceny nabijacie na IONiTY su premrstene naijacie stojany nespolahlive a ked budú ceny tych aut take nizke tak si ho kúpi každy a budete mať problem najsť nabijaciu stanicu, ktorá je voľná a FUNKČNÁ! JA SI POČKÁM NA TESLU NOVÝ MODEL ZA 25.000e V ZAKLADE. Malé mestské SUV ako druhé auto do robiny na vozenie deti do skoly a do obchodu. A na dlhe cesty budeme mat DALEJ Benzinove auto. a NESKOR KED NASPORIME AJ DRUHE VELKE RODINNE AUTO OD TESLY. Prečo lebo nabijat budem doma a TESLA NABIJACIE STABICE MAJU 99.85% SPOLAHLIVOST.
kamo, infarkt som skoro dostal, ked som sa snazil pochopit ten tvoj komentar 😀
najprv sa pytas naco opel, ked nemozes nabijat v panelaku a potom ides kupovat teslu.
a kupovat si „mestske SUV“ na vozenie deti do skoly a obchodu… radsej bez komentara