Fiat 600e a prvý „elektro-kombík“ od Peugeotu odhalili cenovky a idú do predaja

8

Na prvé trhy sa chystajú ďalšie elektrické modely od koncernu Stellantis, a to subkompaktné SUV Fiat 600e a kompaktné kombi Peugeot e-308 SW. Spoznali sme pritom aj ich ceny.

Fiat 600e

Pomerne slušne zastúpený segment subkompaktných elektrických SUV/crossoverov sa rozrastá o model od Fiatu. A to vďaka elektromobilu Fiat 600e s rozmermi 4 171 x 1781 x 1 523 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvorom 2 562 mm a batožinovým priestorom s objemom 360 l.

Ani Fiat 600e neprekvapí pohonným systémom. Do vienka totiž dostal najnovšiu verziu koncernového pohonu, ktorý je určený pre elektromobily postavené na platforme eCMP. Tzn., že disponuje výkonom 115 kW, krútiacim momentom 260 Nm, 54-kWh batériou, 11-kW palubnou nabíjačkou a max. nabíjacím výkonom 100 kW.

Elektrická novinka od Fiatu pritom ponúkne dojazd 409 alebo 406 km WLTP (v závislosti od variantu), nabitie z 20 na 80 % za 27 min, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 s a maximálnu rýchlosť 150 km/h.

Čo sa týka cien, potvrdila sa pôvodne avizovaná počiatočná cena pre nemecký trh, a to 36 490 € (variant RED). A aktuálne sme spoznali aj cenu lepšie vybaveného variantu La Prima – 42 490 €. Ceny na domácom talianskom trhu sú o niečo nižšie, a to 35 950 €, resp. 40 950 €. Spustenie dodávok je naplánované na tento mesiac.

Peugeot e-308 SW

A na trh sa pomaly chystá aj prvé elektrické kombi značky Peugeot – model e-308 SW. Ten má rovnaký koncernový pohonný a nabíjací systém ako spomínaný Fiat 600e. Jediným rozdielom v porovnaní s „Talianom“ je naladenie elektromotora na vyšší max. krútiaci moment, a to 270 Nm.

Čo sa týka špecifických parametrov, Peugeot e-308 SW ponúka rozmery 4 636 x 1852 x 1 442 mm (dĺžka x šírka x výška), max. objem batožinového priestoru 1 634 l (v základe by to malo byť okolo 600 l), dojazd 408 km (WLTP) či nabitie z 20 na 80 % za 25 min.

peugeot e-308 interier

Zdroj: Peugeot

A nedávno sme spoznali aj prvú cenovku tohto elektrického „kombíka“ segmentu C. Ako informuje Ecomento, na nemeckom trhu sa dá model objednať za cenu od 45 765 €, čo je o 1 765 € viac ako v prípade hatchbacku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Fiat „Panda EV“ chce konkurovať najlacnejšiemu európskemu elektromobilu Dacia Spring
Nový Hyundai Kona Electric dostal slovenský cenník a dá sa objednať
Modernizované Peugeoty e-208 a e-2008 majú slovenské ceny. Zdraželi či zlacneli?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

    • Zem bola podľa Darvinovských vedcov kedysi len žeravá guľa. A „žila“.
      Takže pokiaľ ma niekto mieni zavádzať tým, že mi podsúva niečo čo nechcem – totálna 24/7 online kontrola – nech mi dá pokoj.
      A hlavne nech sa netvári, že ide zachraňovať Zem. Výbuch sopky, a je tu dostatok CO2 aj ostatných plynov…

      • Na žeravej guli pri teplote niekoľko tisíc stupňov by som veľmi žiť nechcel. Ale možno to príde – vlastne určite. Zem bude pohltená slnkom. Ale dovtedy by sme ju nemali ničiť, ale chrániť – a hľadať si novú planétu. Online kontrola 24/7 funguje zatiaľ hlavne v Číne, ale to s elektromobilitou nemá nič spoločné.

  1. Nie, to len my z posledného miesta čumíme ako nám uchádza vlak.
    „EV maji v Evrope podil na prodeji novych aut 21%. Tesla Y je za leden-srpen nejprodavanejsi auto ze vsech pohonu. Podil ciste baterkovych EV je vyssi nez naftaku.“ A nafťáky vedú na Slovensku.

Pridajte komentár