Keď Fiat v marci predstavil novú generáciu elektromobilu Fiat 500e, zaskočil nás cenou edície la Prima, ktorá sa dostane na trh ako prvá. Zdá sa však, že vysoká cenovka nie je žiadnou prekážkou a o malé prémiové eko-vozidlo, ktoré považuje talianska automobilka za „mestskú Teslu“, je značný záujem.
Fiat spustil predobjednávky na novinku 500e pred vyše 2 mesiacmi. Konkrétne na limitovanú edíciu „la Prima“, ktorá ponúkne plnú výbavu. Napriek tomu, ako aj pomerne slušnému dojazdu, sa nám zdala cena 37 900 € za takto malé vozidlo naozaj „odvážna“. Vyzerá to ale tak, že Fiat vedel, čo si môže dovoliť.
Dôkazom by mohli byť slová Lucu Napolitana, regionálneho (EMEA) šéfa značiek Fiat a Abarth, ktorý uviedol, že už je k dispozícii len veľmi málo kusov z úvodnej edície „la Prima“, upozorňuje Insideevs. Zdalo sa pritom, že tá bude zahŕňať len 500 kusov. Napolitano však uvádza, že 500 kusov je vyradených pre každú krajinu, v ktorej sa bude predávať.
Aj keď nepoznáme počet týchto krajín, všetko nasvedčuje tomu, že napriek vysokej cene, je o nový Fiat 500e druhej generácie značný záujem, keďže počet vyhradených vozidiel zrejme nebude malý. Je pritom pravdepodobné, že Napolitano vychádza z čísel, ktoré sa vzťahujú k predobjednávkam s vratným rezervačným poplatkom 500 €. Snáď teda korona-kríza nespôsobí, že si značný podiel záujemcov rozmyslí nákup tohto či iného elektromobilu.
Veď „mestská Tesla„, tak ako 2. generáciu 500e nazýva prezident značky Fiat – Olivier François, by bola určite prínosom na ceste k nižším emisiám v mestách. Novinka pritom vyrástla na úplne novej platforme, ktorá je určená špeciálne pre elektromobily.
Nejde tak o elektrickú verziu spaľovacieho modelu, tak ako tomu bolo v prípade prvej generácie. A Fiat 500e 2 bude v ponuke len s čisto elektrickým pohonom. Takže ak by sme veľmi chceli, istú paralelu s Teslou by sme našli. 🙂
Novinka si významne polepšila
Každopádne, nová elektrická „päťstovka“ ponúkne podstatne lepšie parametre ako pôvodný model. Veď disponuje batériou s kapacitou 42 kWh, ktorá zabezpečí na mestský elektromobil nadštandardný dojazd 320 km (WLTP). A tešiť sa zrejme môžeme na veľmi slušnú dynamiku, nakoľko už 1. generácia so značne nižším výkonom bola na tom po tejto stránke dobre.
Novinka ponúka výkon 87 kW (zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 3,1 s / z 0 na 100 km/h za 9 s), pričom podobný je aj maximálny nabíjací výkon, ktorý podporuje, a to 85 kW (nabitie z 0 na 80 % za 35 min).
Luca Napolitano vo svojom nedávnom „video-vstupe“ tiež prezradil, že v metskej premávke má nový elektrický Fiat 500 ponúknuť dojazd až 400 km. A spustenie dodávok môžeme podľa neho očakávať „po lete“.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Fiat ponúkne aj „lacný“ mestský elektromobil – opak novej „500-vky“
Paradox: „Fiat Chrysler“ kraľuje v podieli predaných e-áut, vďaka Tesle
„Nemecká Tesla pre masy“ ukazuje „terénnu“ a „športovú“ verziu svojho 1. elektromobilu
11 komentárov
Krásné mini autíčko, ale potřebovali bychom už i nějaká „lidová“ elektroauta. Tohle se v našich končinách bude prodávat minimálně. Místní zákazník chce co nejvíce auta za své peníze, proto je Octavia Combi stále „snem“ mnoha rodin.
Aj ja čakám na elektromobil veľkosti Octávie (Octávie kombi) bez zbytočných, predražujúcich asistentov za cca 15-20 tis. €, ale široko-ďaleko nikde nič.
Prečo vymýšľate novotvary, ktoré slovenský jazyk nepozná? … „pred-predaj“ … čo sa bojíte použiť slovo „predpredaj“? Keď už píšete články pre verejnosť, preštudujte si pravidlá slovenského pravopisu, keď ste sa to nenaučili v škole.
… malo tam byť „predobjednávky“, ale to nič na veci nemení. Pravidlo je rovnaké, v obidvoch prípadoch sa jedná o predponu…
Ked uz tu riesite gramatiku, vase „…sa jedna o predponu…“ je tiez nespravne. Slovo jednat ma len jediny vyznam, a to „dohovárať sa o cene pri kúpe alebo predaji”. Takze „…ide o…“
… malo tam byť „predobjednávky“, ale to nič na veci nemení. Pravidlo je rovnaké, v obidvoch prípadoch sa jedná o predponu… áno, máte pravdu…
… áno, máte pravdu…
a Octávia je správne?
Ďakujem za „taktné“ upozornenie.
radsej k teme keby ste pisali….
Ešte raz a naposledy pripomeniem skutočnosť,že na Slovensku 80% NOVÝCH AUT kupujú podnikatelia!!!To znamená,že najprv sa musí nasýtiť podnikatelský trh na Slovensku a až potom príde na rad bežný občan!Pre informáciu v Česku je to 76% ! A to hlavné: podnikatel nekupuje auto pre technické parametre ale preto,že ho CHCE!!!