Nový Fiat 500e LP, alias „mestská Tesla“, je aj napriek vysokej cene takmer „vypredaný“

11

Keď Fiat v marci predstavil novú generáciu elektromobilu Fiat 500e, zaskočil nás cenou edície la Prima, ktorá sa dostane na trh ako prvá. Zdá sa však, že vysoká cenovka nie je žiadnou prekážkou a o malé prémiové eko-vozidlo, ktoré považuje talianska automobilka za „mestskú Teslu“, je značný záujem.

Fiat spustil predobjednávky na novinku 500e pred vyše 2 mesiacmi. Konkrétne na limitovanú edíciu „la Prima“, ktorá ponúkne plnú výbavu. Napriek tomu, ako aj pomerne slušnému dojazdu, sa nám zdala cena 37 900 € za takto malé vozidlo naozaj „odvážna“. Vyzerá to ale tak, že Fiat vedel, čo si môže dovoliť.

Dôkazom by mohli byť slová Lucu Napolitana, regionálneho (EMEA) šéfa značiek Fiat a Abarth, ktorý uviedol, že už je k dispozícii len veľmi málo kusov z úvodnej edície „la Prima“, upozorňuje Insideevs. Zdalo sa pritom, že tá bude zahŕňať len 500 kusov. Napolitano však uvádza, že 500 kusov je vyradených pre každú krajinu, v ktorej sa bude predávať.

Aj keď nepoznáme počet týchto krajín, všetko nasvedčuje tomu, že napriek vysokej cene, je o nový Fiat 500e druhej generácie značný záujem, keďže počet vyhradených vozidiel zrejme nebude malý. Je pritom pravdepodobné, že Napolitano vychádza z čísel, ktoré sa vzťahujú k predobjednávkam s vratným rezervačným poplatkom 500 €. Snáď teda korona-kríza nespôsobí, že si značný podiel záujemcov rozmyslí nákup tohto či iného elektromobilu.

Veď „mestská Tesla„, tak ako 2. generáciu 500e nazýva prezident značky Fiat – Olivier François, by bola určite prínosom na ceste k nižším emisiám v mestách. Novinka pritom vyrástla na úplne novej platforme, ktorá je určená špeciálne pre elektromobily.

Nejde tak o elektrickú verziu spaľovacieho modelu, tak ako tomu bolo v prípade prvej generácie. A Fiat 500e 2 bude v ponuke len s čisto elektrickým pohonom. Takže ak by sme veľmi chceli, istú paralelu s Teslou by sme našli. 🙂

Novinka si významne polepšila

Každopádne, nová elektrická „päťstovka“ ponúkne podstatne lepšie parametre ako pôvodný model. Veď disponuje batériou s kapacitou 42 kWh, ktorá zabezpečí na mestský elektromobil nadštandardný dojazd 320 km (WLTP). A tešiť sa zrejme môžeme na veľmi slušnú dynamiku, nakoľko už 1. generácia so značne nižším výkonom bola na tom po tejto stránke dobre.

Novinka ponúka výkon 87 kW (zrýchlenie z 0 na 50 km/h za 3,1 s / z 0 na 100 km/h za 9 s), pričom podobný je aj maximálny nabíjací výkon, ktorý podporuje, a to 85 kW (nabitie z 0 na 80 % za 35 min).

Luca Napolitano vo svojom nedávnom „video-vstupe“ tiež prezradil, že v metskej premávke má nový elektrický Fiat 500 ponúknuť dojazd až 400 km. A spustenie dodávok môžeme podľa neho očakávať „po lete“.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Fiat ponúkne aj „lacný“ mestský elektromobil – opak novej „500-vky“
Paradox: „Fiat Chrysler“ kraľuje v podieli predaných e-áut, vďaka Tesle
„Nemecká Tesla pre masy“ ukazuje „terénnu“ a „športovú“ verziu svojho 1. elektromobilu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Krásné mini autíčko, ale potřebovali bychom už i nějaká „lidová“ elektroauta. Tohle se v našich končinách bude prodávat minimálně. Místní zákazník chce co nejvíce auta za své peníze, proto je Octavia Combi stále „snem“ mnoha rodin.

    • Aj ja čakám na elektromobil veľkosti Octávie (Octávie kombi) bez zbytočných, predražujúcich asistentov za cca 15-20 tis. €, ale široko-ďaleko nikde nič.

  2. Prečo vymýšľate novotvary, ktoré slovenský jazyk nepozná? … „pred-predaj“ … čo sa bojíte použiť slovo „predpredaj“? Keď už píšete články pre verejnosť, preštudujte si pravidlá slovenského pravopisu, keď ste sa to nenaučili v škole.

  3. … malo tam byť „predobjednávky“, ale to nič na veci nemení. Pravidlo je rovnaké, v obidvoch prípadoch sa jedná o predponu…

  4. Jozef,Žilina on

    Ešte raz a naposledy pripomeniem skutočnosť,že na Slovensku 80% NOVÝCH AUT kupujú podnikatelia!!!To znamená,že najprv sa musí nasýtiť podnikatelský trh na Slovensku a až potom príde na rad bežný občan!Pre informáciu v Česku je to 76% ! A to hlavné: podnikatel nekupuje auto pre technické parametre ale preto,že ho CHCE!!!

Pridajte komentár