Fiat včera predstavil aj „bežné“ verzie elektrickej „päťstovky“ 2. generácie, ktorú označuje ako „nový Fiat 500„. Bol však skúpy ohľad ich ceny. Dnes však v tomto smere prezradil viac. Okrem cien si tiež spomenieme výbavu, ktorú ponúknu jednotlivé „nelimitované“ verzie talianskej novinky.
Fiat nás včera viackrát prekvapil. Predstavil totiž špeciálnu verziu „limitky“ la Prima s prívlastkom 3+1, ktorá dostala dvere „navyše“. Ďalším prekvapením bola „osekaná“ základná verzia s 23,8 kWh batériou a dojazdom 180 km (WLTP). V ponuke pritom budú 3 „bežné“ verzie, keď nerátane 3 verzie úvodnej limitovanej edície „la Prima“.
Čo dostaneme v základe?
Základná verzie „Action“ okrem spomínanej batérie a dojazdu ponúka podporu DC nabíjania maximálnym výkonom 50 kW (zisk 50 km dojazdu za 10 min nabíjania), AC nabíjanie maximálnym výkonom 11 kW, elektromotor s výkonom 70 kW, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9,5 s a maximálnu rýchlosť 135 km/h.
Čo sa týka výbavy, tá podľa výrobcu „zahŕňa všetky asistenčné systémy vodiča ADAS, ktoré by ste mohli potrebovať pri jazde mestom„. A to napr. asistenta pre sledovanie pozornosti a koncentrácie vodiča, autonómne núdzové brzdenie, asistenta pre udržiavanie v jazdnom pruhu či rozpoznávanie dopravného značenia.
Pokiaľ ide o konektivitu, nový Fiat 500 Action prichádza s infotainmentom pozostávajúcim z držiaka smartfónu, ergonomickej základne pre zvislú aj vodorovnú montáž smartfónu, pripojenia Bluetooth a špecifickej aplikácie pre interakciu s vozidlom. Vďaka tomu sa má smartfón stať centrom informačného a zábavného systému vozidla.
Vo výbave tiež nájdeme halogénové svetlomety, 15″ disky kolies, elektrickú parkovaciu brzdu či konfigurovateľný 7“ digitálny TFT displej, ktorý slúži ako digitálna prístrojová doska vodiča. V prípade tejto základnej verzie už poznáme ceny na minimálne 3 európskych trhoch: 24 500 € vo Francúzsku, 25 360 € v Británii (OTR cena po prepočte) a 25 900 € v Taliansku. Ide o základné ceny bez započítania miestnych dotácií.
Zlatá stredná cesta?
„Stredná“ verzia nového Fiatu 500 nesie označenie Passion a ponúka batériu s kapacitou 42 kWh, dojazd 320 km (WLTP) či rýchlonabíjanie max. výkonom 85 kW, vďaka čomu sa na 80 % nabije za 35 min. Elektromotor disponuje výkonom 87 kW a zabezpečuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 9 s a maximálnu rýchlosť 150 km/h.
Vo výbave nájdeme navyše napríklad tempomat, 15“ kolesá v dvojfarebnom lesklom prevedení, infotainment so systémom UConnect 5 (7“ obrazovka, funkcia zrkadlenia smartfónu, infotelematický box Uconnect pre využitie služieb UConnect Services a digitálne rádio DAB).
V prípade strednej verzie poznáme zatiaľ len britskú cenu (29 220 € – OTR cena po prepočte), keďže britské zastúpenie značky Fiat zatiaľ ako jediné zverejnilo cenník všetkých verzií elektromobilu Fiat 500 novej generácie.
Top verzia
Top verzia Icon má rovnaké parametre ako verzia Passion. Navyše však ponúka najkvalitnejšie dostupné materiály, štýlové prvky a detaily či bohatšiu výbavu. A to napr. infotainment UConnect 5 s 10,25“ dotykovou obrazovkou Cinerama, GPS navigáciou a rozpoznávaním hlasu či 16“ zliatinové disky a bezkľučový vstup. V Británii vyjde táto verzia v prepočte na 30 870 € (vrátane OTR).
Zdroj: Fiat
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Fiat ponúkne aj „lacný“ mestský elektromobil – opak novej „500-vky“
Dacia Spring dostala zrejme prvú cenovku. Prekvapivo v Maďarsku
Renault Twingo Z.E. má byť v základe lacnejší ako VW e-up či SEAT Mii Electric
5 komentárov
este dlho tu budu po cecstach jazdit stare vraky a zasierat planetu….
Ak si budú pýtať za 1,5 m auto 30 litrov, tak áno…
No jo, 30 je príliš na to malé prditko. Ale zjavne vsadzaju veľa na dizajn, takže sa obávam, že v Taliansku sa ich i tak predá zopár tisíc. Čo fiatu zrejme postačí na naplnenenie kvót, pričom spravia ešte aj zisk. Treba na tieto vymaznané EÚ automobilky dotáciami čínsku konkurenciu, nech sa spamätajú a začnú sa aspoň trocha snažiť vyvíjať a premýšľať, ako vyrobiť lacné ev.
A potom pridu nove elektricke vraky a planutu budu pod ruskom ekologie zasierat uplne rovnako.
Elektromibily nezaťažujú planétu, vyslúžilé batérie sa používajú ako stacionárne úložiská a zvyšok je rovnako ako pri spaľovákoch kovový šrot.