Ferrari oznámilo plán elektrifikácie. Elektromobily a hybridy budú hrať prím už pomerne onedlho

2

Správa o tom, že v portfóliu automobilky Ferrari budú v roku 2026 prevládať hybridy a elektromobily, by pred niekoľkými rokmi pôsobila ako prvoaprílový žart. Aktuálne to však zrejme už moc neprekvapí. A okrem elektrifikačných plánov Taliani aktuálne oznámili aj zameranie na dekarbonizáciu svojho podnikania.

Ferrari včera odhalilo svoj nový strategický plán na nasledujúce roky. Z neho vyplýva, že v rokoch 2023 a 2026 chcú uviesť až 15 modelov. Cieľom je pritom do roku 2026 dosiahnuť dobre diverzifikované portfólio, ktoré budú tvoriť hybridné + plne elektrické autá (60 %) a spaľovacie autá (40 %). A do roku 2030 sa má tento podiel upraviť na: elektromobily (40 %), hybridy (40 %) a spaľovacie autá (20 %).

Prvý elektromobil v roku 2025

Na prvý elektromobil Ferrari si budeme musieť ešte počkať, keďže ten má prísť v roku 2025. Odkazovať má na dedičstvo značky a čerpať zo širokých technických znalostí talianskej spoločnosti, s cieľom zabezpečiť ešte väčšie vzrušenie z jazdy, uvádza Ferrari.

Prvé plne elektrické Ferrari má využívať pretekárske know-how značky a „vynikať vo všetkých rozmeroch ako výkonová hustota motora, hmotnosť, zvuk a emócie z jazdy“. Žiaľ, ohľadom tohto modelu sme sa nedozvedeli žiadne technické informácie.

Čo sa týka batérií, Ferrari plánuje nakupovať najnovšie a najlepšie batériové články a ručne vyrábať batériové moduly. Tie budú integrované do podvozka vozidiel, a to so zameraním na zníženie hmotnosti vozidla, zvýšenie výkonu a vytvorenie jedinečného zážitku z jazdy.

Smer uhlíková neutralita

Spoločnosť Ferrari tiež oznámila, že prijíma opatrenia, ktoré je umožnia dosiahnutie uhlíkovej neutrality na priemyselnej úrovni. Implementuje pritom „biometán pre trigenerátor“ či inštaluje fotovoltické panely a systémy založené na palivových článkoch. Elektrifikácia portfólia má zas do roku 2030 priniesť minimálne o polovicu nižšie emisie v rámci fázy používania vozidla. A do rovnakého roku chce Ferrari znížiť emisie na úrovni surovín o 30 %. Najmä tých, ktoré sa týkajú batériových modulov.

Zdroj: Ferrari

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ferrari pripravuje elektromobil so 4 motormi, naznačuje patentová prihláška
Lancia ohlásila elektrickú renesanciu a hovorí o svojich prvých 3 elektromobiloch
Rýchlejšia elektrifikácia je aj v záujme ziskovosti automobiliek a zamestnanosti, vyplýva z analýzy

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Krásne auto. O tom niet pochýb. Ale čo z toho? Praktický prínos nula. Ukázať sa v ňom? Mať fantastický zážitok z jazdy? Previezť v ňom frajerku? To je asi tak všetko. Vlastne presne to isté ako „spaľovacie“ Ferrari.
    Ale je veľmi prínosné, že Ferrari kráča s dobou, že sa snaží odbúrať uhlíkovú stopu.
    Tak trochu mi to pripomína kultovú komédiu „Vesničko má středisková“: – Ľudia už majú všetko. Majú barák, auto, farebnú televíziu. Čo ešte nemajú? No predsa hrobku. Tak si nechajú postaviť hrobku.
    Takže – čo ešte nemajú? No predsa Ferrari. Tak si kúpia Ferrari…

  2. Ja vlastním niekoľko elektrických Ferrari, a to už celé roky! Vcelku som s nimi spokojný. Že odkiaľ?! No predsa z Dráčika a iných hračkárstiev!!!

Pridajte komentár