Agentúra Bloomberg vyspovedala šéfa automobilky Ferrari, pričom podstatná časť rozhovoru sa točila okolo elektromobility a elektrifikácie. A spomínala sa aj spoločnosť Tesla či príchod prvého elektromobilu značky Ferrari.
Elektrifikácia postupne začína „zasahovať“ aj výrobcov športových áut a talianske Ferrari nie je výnimkou. Aj keď má výnimku v rámci európskych emisných cieľov. A jednou zo stratégií spoločnosti je dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2030. Aj vďaka elektrifikácii.
Šéf Ferrari, Benedetto Vigna, pre Bloomberg uviedol, že „elektrifikácia je nový spôsob, ako poskytnúť (ich) zákazníkom jedinečný zážitok z jazdy“. V tejto súvislosti tiež povedal, že „nepochybuje o tom, že elektrické pohonné jednotky (od Ferrari) poskytnú klientom rovnaké vzrušenie ako spaľovacie motory“.
Ferrari chce z „novej“ technológie vyťažiť čo najviac emócií. Faktory ako pozdĺžne a priečne zrýchlenie, zvuk, radenie a brzdenie majú priniesť vzrušenie aj v prípade modelov Ferrari s elektrickým pohonom.
Celkový názor na elektrifikáciu
Čo sa týka celkového názoru na elektrifikáciu, Vigna uviedol, že „niektoré regulačné orgány v určitom momente rozhodli, že spoločnosť by mala prejsť na elektrický pohon, či už je to správne alebo nie“. Každopádne dodal, že sa tak stane.
Šéf Ferrari tiež povedal, že „elektrifikácia je z technologického hľadiska pomerne jednoduchá“ (poznámka redakcie: to si mysleli aj viaceré iné automobilky, ktoré mali s elektrifikáciou napokon nemalé problémy) a že je okolo nej priveľa „humbuku“, rovnako ako v prípade softvéru (poznámka redakcie: mimochodom softvér je ďalším kameňom úrazu viacerých automobiliek v rámci elektrifikácie či „digitalizácie“ áut) a konsolidácie dodávateľského reťazca.
Čo sa týka prvého elektromobilu Ferrari, podľa Vignu sú na dobrej ceste predstaviť tento model v roku 2025, pričom na trh by sa mal dostať v nasledujúcom roku.
Čo si myslí o Tesle?
Šéf Ferrari dostal aj otázky, ktoré sa týkajú spoločnosti Tesla. Uviedol pritom, že táto spoločnosť je veľkým prínosom, nakoľko „prebudila“ celý automobilový priemysel. Tesla podľa neho „otriasla“ odvetvím a urýchlila procesy a rozhodnutia. „Oni boli (pritom) rýchlejší a agilnejší,“ dodal.
Elektromobily Tesla však považuje len za „funkčné autá“, ktoré sú určené na prepravu z bodu A do B. Tým zrejme naznačoval, že elektromobily Ferrari ponúknu úplne inú úroveň emócií, napriek tomu, že mnohí považujú minimálne niektoré modely Tesla za „zábavné“.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ferrari oznámilo plán elektrifikácie. Elektromobily a hybridy budú hrať prím už pomerne onedlho
Ferrari pripravuje elektromobil so 4 motormi, naznačuje patentová prihláška
Ferrari predstavilo prvý plug-in hybrid. Predzvesť elektromobilu?
7 komentárov
Čo tu povedať, dodať alebo komentovať?! Nič! Treba len počkať čo 2025 Ferrari predstaví …. 🙂
P.S. A kde bude 2025 so svojim športiakom Roadster 2 TESLA?!
myslim,ze v tych maloseriovych poctoch by ferrati az taky problem s dodavatelmi nemalo mat..
Mimoriadne ma pobavila veta:
Elektromobily Tesla však považuje len za „funkčné autá“, ktoré sú určené na prepravu z bodu A do B.
V tejto vete totiž možno nahradiť slovo Tesla prakticky čímkoľvek (Mercedes, Hyundai, Škoda, NIO, Ford, atď. atď.
Mimo tejto funkcionality (preprava z bodu A do B) potom ostávajú asi iba púťové autíčka…
Tu je cítiť tú „taliansku mentalitu“! Škoda, že sa asi nenájde niekto, kto by porovnal jazdné vlastnosti TESLY S s niektorým z modelov Ferrari !!! ….
Tesla má lepšie zrýchlenie a infotaiment.
To určite! V prípade porovnávania s Ferrari je to aj otázka jazdných vlastností a pocitu z kokpitu. Všetky Tesly majú veľmi strohé a chladné interiery …..
Tesla je počítač na kolesách a jej interiér je moderne strohý a vyhovuje ľuďom žijúcim v IT komunitách, v budovách zo skla a ocele. A záleží aj na emocionálnej inteligencii – ak sa dvaja ľudia majú radi, na interiéri nezáleží.